Gospodarka » Przemysł

Gaz i prąd dla firmy – jak wybrać najlepiej?

Gaz i prąd dla firmy – jak wybrać najlepiej?
Zobacz więcej zdjęć »
Z całą pewnością uwolnienie rynków gazu ziemnego i energii elektrycznej było bardzo korzystne dla wszystkich odbiorców. Największe profity przy tej okazji uzyskać mogły jednak przedsiębiorstwa, których zapotrzebowanie jest nieporównywalnie większe, w porównaniu z klientami indywidualnymi.

Nie powinno więc dziwić, że szybko zaczęły poszukiwać one najkorzystniejszych dla siebie ofert, co nie zawsze było łatwe. Dlatego też w tym tekście podpowiadamy, jak dokonać dobrego wyboru?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:



Sprzedawca i dostawca prądu czy gazu – czym się różnią?

Mimo że możliwość zmiany sprzedawcy gazu i prądu istnieje w Polsce od wielu lat, to w dalszym ciągu wiele osób boi się podjęcia takiego kroku. Z reguły wynika to z wątpliwości dotyczących ciągłości dostaw mediów. Przekonanie to często opiera się z resztą na własnych doświadczeniach - w końcu prawie każdemu zdarzyła się sytuacja, w której zachwalane „tańsze” i „najlepsze” produkty czy usługi okazywały się fatalne pod względem jakości. A skoro prąd i gaz są niezbędne do prowadzenia działalności, to może lepiej pozostać przy „sprawdzonym” podmiocie, z którym współpracowało się od lat, nawet w sytuacji, gdy wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Podejście takie jest jednak nieuzasadnione – a wynika to z organizacji rynku tych mediów. W obu przypadkach podmiot sprzedający absolutnie nie musi zajmować się ich dostawą. Ta bowiem leży w gestii operatorów sieci dystrybucyjnych. Warto wiedzieć, że w przypadku prądu cały kraj podzielony jest na kilka obszarów zarządzanych przez różne podmioty – i nie ma w tym przypadku żadnego pola manewru. Nieco inaczej wygląda sytuacja z błękitnym paliwem, gdzie obok ogólnokrajowej infrastruktury należącej do PGNiG coraz większe znaczenie zyskują też sieci innych, niezależnych operatorów – takich jak np. EWE. Oznacza to, że zmiana sprzedawcy nie ma w zasadzie żadnego znaczenia z punktu widzenia ciągłości dostaw prądu i gazu – gdyż te będą realizowane w dalszym ciągu przez ten sam podmiot.



Czy w ogóle warto szukać innych sprzedawców?

Absolutnie więc zmiana sprzedawcy nie będzie wiązać się z żadnymi problemami w dostawach. Czy jednak faktycznie można na niej dużo zyskać – tak jak obiecują reklamy? To oczywiście zależy od sytuacji. Na realne korzyści wpływ będą miały następujące czynniki:

  • Sytuacja zastana – czyli w zasadzie warunki dotychczasowej współpracy. Im są one mniej korzystne, tym potencjalne zyski mogą być większe.
  • Realne użycie – co jasne, im dany podmiot zużywa więcej prądu i gazu, tym większe będą korzyści osiągnięte z obniżki ceny.
  • Warunki umowy – oczywiście im korzystniejsze dla odbiorcy zapisy, tym lepiej.
  • Podjęcie dodatkowych działań – zmianę sprzedawcy warto połączyć z przeprowadzeniem audytu energetycznego, co pozwoli na osiągnięcie dodatkowych oszczędności i korzyści. Co ważne, usługi takie często oferują sami sprzedawcy.

Szukanie podmiotów oferujących korzystne warunki sprzedaży ma więc zawsze sens. W końcu nawet w sytuacji, gdy oszczędności będą stosunkowo niewielkie, na pewno środki te lepiej przeznaczyć na inne cele.



Na co zwracać uwagę podczas wyboru nowego sprzedawcy gazu i prądu dla firmy?

Kluczowym tematem z punktu widzenia celowości zmiany podmiotu, który sprzedaje gaz czy prąd dla firm, są oczywiście realne warunki nowej współpracy. Najważniejsze zapisy dotyczyć będą:

  • Czasu trwania i warunków rozwiązania umowy,
  • Ceny prądu i gazu oraz zasad ich regulacji,
  • Sposobu dokonywania rozliczeń.

Te trzy kwestie w największym stopniu będą wpływać na realną opłacalność danej współpracy. Mimo to dobrze jest też zwrócić uwagę na inne kwestie. Przykładowo w przypadku zdecydowania się na prąd i gaz dla firm od EWE, można liczyć na wsparcie doradcy czy inne dodatkowe bonusy z tytułu nawiązania współpracy. Co warte podkreślenia, niektóre podmioty zajmują się jednoczesną sprzedażą obu mediów, czy nawet tworzą własne sieci przesyłowe błękitnego paliwa. W takich sytuacjach często bardzo korzystne może okazać się podjęcie szerokiej współpracy, co oczywiście z reguły przekłada się na uzyskanie jeszcze korzystniejszych warunków. Z drugiej strony zawsze należy też dokładnie zapoznać się z warunkami współpracy, gdyż niestety w dalszym ciągu zdarza się, że na pierwszy rzut oka atrakcyjne propozycje okazują się w praktyce bardzo niekorzystne.

Liczba firm oferujących prąd czy gaz dla firm jest obecnie całkiem spora. W naturalny sposób tworzy to zdrową konkurencję, która skutkuje coraz to korzystniejszymi ofertami. Na pewno warto z nich skorzystać – szczególnie, że być może konkurencja już to zrobiła i po prostu płaci mniej!

źródło zdjęcia: stock.adobe.com
autor: Prostock-studio



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »