Gospodarka » Żywność
Green Caffè Nero wprowadza się do Krakowa
Jest to bardzo ważny krok w rozwoju firmy w Polsce. Do tej pory kawiarnie Green Caffè Nero funkcjonowały jedynie w Warszawie. „Wejście na rynek do nowego miasta oznaczało dla nas konieczność otwarcia kilku lokali w niewielkim odstępie czasu i znalezienia miejscowych partnerów – piekarni czy cukierni, które będą nas zaopatrywały lokalnie. Dlatego naszym największym wyzwaniem dotyczącym pojawienia się w Krakowie była logistyka dostaw. W przeciwieństwie do naszych konkurentów nie mamy np. mrożonych ciast. W naszych kawiarniach serwujemy wyłącznie świeże produkty własnego wyrobu. »Dzisiaj zrobione, dzisiaj zjedzone« to nasze motto i jeden z fundamentów naszego biznesu. Niezależnie czy mamy kawiarnie w Warszawie czy w Krakowie – nie zamierzamy z niego rezygnować” – powiedział Adam Ringer, prezes Green Caffè Nero.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Adgar ma kierownika sprzedaży usług przechowywania danych w swojej serwerowni
- Mleko modyfikowane GERBER Odkryciem Roku 2012 w programie "Laur Konsumenta"
- Kampania informacyjna programu "Wiem, co wybieram" ponownie z Clear Channel
- Richard Clare zostanie uhonorowanynagrodą 2012 CEEQA Lifetime Achievement Award
Green Caffè Nero rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie – w ciągu ostatnich 3 lat wartość sprzedaży uległa potrojeniu, przy czym wzrost sprzedaży LfL kształtował się na poziomie 17-20%. Obecnie w Warszawie działa 39 kawiarni, a 25 czerwca planowane jest otwarcie 40-tej. Nowa kawiarnia zostanie otwarta w wyjątkowej lokalizacji, na 21. piętrze biurowca Q22. Będzie to jednocześnie pierwszy lokal, który Green Caffè Nero otworzy wewnątrz biura i wyłącznie dla pracowników prestiżowej marki Deloitte Polska. Na przełomie czerwca i lipca zostaną otwarte jeszcze 3-4 kolejne lokale.
W Krakowie Green Caffè Nero planuje w krótkim czasie otworzyć kilka kawiarni i nadal poszukuje kolejnych ciekawych lokalizacji. Takie podejście do ekspansji na nowych rynkach wynika z modelu działalności firmy oraz filozofii marki.
„Rozwijamy się bardzo prężnie, jednak lokalne aspekty są dla nas niezmiennie istotne. Nie wyobrażamy sobie, żeby to podejście zmieniło się w przypadku Krakowa. Chcemy, żeby nasze krakowskie kawiarnie stały się częścią lokalnej społeczności – przyjaznym miejscem spotkań dla osób w każdym wieku. Tak, by każdy mieszkaniec Krakowa czuł się u nas jak u siebie – potrzebny i dostrzeżony. Zależy nam również na tym, aby wystrój naszych kawiarni nawiązywał do otoczenia i lokalnego kolorytu, stąd współpraca z miejscowymi designerami. Pracownicy kawiarni, bariści i managerowie, także będą z Krakowa. W przyszłości będziemy z pewnością podejmować różne inicjatywy aktywizujące lokalną społeczność oraz promujące krakowską kulturę i sztukę. Kraków ma za sobą wieki historii, więc mamy z czego czerpać i o czym opowiadać” – powiedziała Agata Milewska, Brand Manager Green Caffè Nero.
Wieloletnim partnerem Green Caffè Nero w zakresie pozyskiwania lokalizacji jest firma doradcza Colliers International, która odpowiada również za znalezienie nowych lokali w Krakowie.
„Doświadczenia z pozyskiwania lokali dla Green Caffè Nero w Warszawie stanowią bardzo dobrą bazę dla podejmowania działań w nowej aglomeracji. Istotna jest jednak znajomość lokalnego rynku, którą Colliers posiada z racji wieloletniej obecności w Krakowie. Pozyskane lokalizacje to świetny początek pokazujący jednocześnie intencje naszego Klienta. Sieć Green Caffè Nero chce bowiem być obecna w miejscach, gdzie z łatwością znajdą ją zarówno fani marki, jaki i miłośnicy wysokiej jakości kawy. Obecnie nieprzerwanie i aktywnie poszukujemy nowych lokalizacji pod kawiarnie Green Caffè Nero w Krakowie licząc na kolejne wspólne sukcesy.” – powiedziała Karolina Jamróz, dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych Colliers International.
Nadesłał:
Jarosław Soroczyński
|
Komentarze (0)