Dom » Wnętrza
Grupa IKEA prezentuje Raport Zrównoważonego Rozwoju 2013
Zobacz więcej zdjęć » |
Raport Zrównoważonego Rozwoju 2013 jest formą rozliczenia się Grupy IKEA z zobowiązań podjętych w ramach nowej strategii, np. w zakresie ograniczenia zużycia wody i energii, odpowiedzialnego pozyskiwania surowców naturalnych i energii ze źródeł odnawialnych czy działań na rzecz lokalnych społeczności. Pokazuje też, jak IKEA w praktyce realizuje misję tworzenia lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi oraz jak ta misja przekłada się na produkty, które powstają zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju i cechują się dobrym wzornictwem, jakością, funkcjonalnością oraz przystępną ceną.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Adgar ma kierownika sprzedaży usług przechowywania danych w swojej serwerowni
- Mleko modyfikowane GERBER Odkryciem Roku 2012 w programie "Laur Konsumenta"
- Kampania informacyjna programu "Wiem, co wybieram" ponownie z Clear Channel
- Richard Clare zostanie uhonorowanynagrodą 2012 CEEQA Lifetime Achievement Award
„Każda organizacja, w tym także IKEA, może odgrywać znaczącą rolę w ograniczaniu zużycia kończących się zasobów naturalnych oraz zmniejszaniu wpływu na zmiany klimatyczne, nie zapominając przy tym o ciągłej potrzebie poprawy jakości życia ludzi na całym świecie. Jestem przekonany, że nie ma innej drogi na przyszłość, jak tylko odpowiedzialny biznes” – powiedział Peter Agnefjäll, prezes i dyrektor zarządzający Grupy IKEA.
Wśród najważniejszych osiągnięć IKEA w 2013 roku w zakresie zrównoważonego rozwoju należy wymienić kolejne inwestycje w energię odnawialną i zwiększenie niezależności energetycznej firmy. Są to kluczowe punkty strategii People & Planet Positive. Firma posiada obecnie 137 turbin wiatrowych oraz 550 tys. zainstalowanych paneli słonecznych. Celem IKEA jest produkcja większej ilości energii ze źródeł odnawialnych w stosunku do własnego zużycia energii przez wszystkie spółki z Grupy do 2020 roku. Firma inspiruje też swoich klientów do oszczędzania energii w domu, m.in. poprzez wymianę całego oświetlenia w swoim asortymencie na LED-owe (proces jest obecnie prowadzony i będzie trwał do końca 2016 roku). W 2013 roku IKEA sprzedała 22,4 miliona produktów z oświetleniem LED, w tym 12,3 miliona żarówek. Dzięki temu klienci mogą zaoszczędzić aż 86 milionów euro rocznie.
IKEA stale dąży też do zwiększenia wykorzystania surowców naturalnych pozyskiwanych w sposób zrównoważony. Obecnie firma jest jednym z największych w branży handlowej kupców drewna posiadającego certyfikat FSC (Forest Stewardship Council). W 2013 roku prawie 1/3 drewna pozyskiwanego przez IKEA posiadała ten certyfikat albo pochodziła z recyklingu. Ponadto wszyscy dostawcy drewna IKEA spełniają wymogi IWAY Forestry Standard. W ubiegłym roku znacząco zwiększył się także udział bawełny pozyskiwanej przez IKEA w sposób zrównoważony – z 34% do 72%.
IKEA aktywnie angażuje się w projekty społeczne mające na celu poprawę warunków życia ludzi na całym świecie. W 2013 roku IKEA Foundation przekazała 101 miliona euro na pomoc dzieciom z najbiedniejszych regionów – o 21% więcej niż w 2012 roku. Firma wspiera też rozwój swoich pracowników, a zwłaszcza kobiety, które pragną realizować się zawodowo, nie rezygnując przy tym z czasu dla rodziny. Obecnie 47% stanowisk menadżerskich jest obsadzonych przez kobiety.
„Rok po ogłoszeniu strategii zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive mamy pierwsze sukcesy i nie chodzi tylko o nasze inwestycje, w tym w odnawialne źródła energii w Polsce. W ubiegłym roku miliony naszych klientów zainteresowały się oświetleniem LED, rozwiązaniami do sortowania odpadów czy produktami organicznymi oferowanymi przez IKEA. Cieszymy się, że poprzez nasze działania i edukowanie ludzi możemy czynić ich codzienne życie w domu łatwiejszym. To motywuje nas do dalszej pracy” – powiedziała Evelyn Higler, dyrektor zarządzający IKEA w Polsce.
Strategia zrównoważonego rozwoju IKEA
W IKEA panuje przekonanie, że żadna organizacja ani społeczeństwo nigdy nie odniosą sukcesu, jeśli zrównoważony rozwój pozostanie luksusem, dostępnym jedynie dla nielicznych. Z tego względu firma podchodzi do społecznej odpowiedzialności biznesu w sposób kompleksowy, uwzględniając zarówno potrzeby klientów, jak i monitorując wskaźniki społeczne i środowiskowe w spółkach z Grupy IKEA oraz u swoich dostawców w całym łańcuchu dostaw.
Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy IKEA realizowana jest w trzech głównych obszarach:
- działaniu na rzecz bardziej zrównoważonego życia w domu,
- osiągnięciu niezależności energetycznej i najwyższej efektywności wykorzystania wszelkich zasobów naturalnych w całym łańcuchu dostaw,
- dbałości o warunki życia i pracy ludzi na całym świecie, w tym szczególnie o warunki życia i rozwoju dzieci.
Raport Zrównoważonego Rozwoju 2013 Grupy IKEA wraz z jego podsumowaniem jest dostępny tutaj:
http://www.ikea.com/ms/pl_PL/this-is-ikea/reports-downloads/index.html
Więcej informacji o zrównoważonym rozwoju w IKEA: www.IKEA.pl/przyszlosc
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2013 odwiedziło ponad 20 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Poland, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając je do sieci IKEA na całym świecie.
Komentarze (0)