Firma » Biznes

IFA: Kryzys pobudza innowacje – mówi prezes firmy Epson

IFA: Kryzys pobudza innowacje – mówi prezes firmy Epson
Zobacz więcej zdjęć »
Konkurencja i wartości podstawowe są receptą na wzrost – mówi Minoru Usui, Prezes firmy Seiko Epson na otwarciu berlińskich targów IFA 2012.

Na otwarciu największych targów elektroniki użytkowej IFA 2012 w Berlinie, Minoru Usui, Prezes Seiko Epson przedstawił swoją wizję rozwoju sektora nowych technologii.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Komentując ostatnie tygodnie zdominowane doniesieniami o kolejnych pozwach, procesach, wyrokach sądów oraz ugodach dotyczących patentów i praw autorskich, a także doniesieniami o nowych wyzwaniach dla sektora nowych technologii, w swoim wystąpieniu, prezes Usui stwierdził, że szczególnie producenci z tego sektora doświadczają niespotykanie szybkich zmian w dotychczasowym, bardzo konkurencyjnym środowisku ich działania. Obejmują one zarówno zmiany na wszystkich rynkach konsumenckich jak i szybko zmienne uwarunkowania ekonomiczne jakie niesie wolny rynek.

Przestrzegając przed tymczasowymi czy krótkoterminowymi rozwiązaniami, prezes Usui opowiada się za powrotem do podstawowych wartości, jako recepty nie tylko na sukces finansowy, ale i jako  drodze do znalezienia odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby społeczeństw i grup konsumentów.

„Dojrzałość produktów i użytkowników drukarek, komputerów i smartfonów oraz wzrost oczekiwań konsumentów powodują nasilenie się konkurencji cenowej wyzwalającej czy wręcz wymuszającej innowacyjność  w zakresie inżynierii” – powiedział Prezes Usui. „Epson uznał, że technologia wearable PC, czyli komputerów i urządzeń będących częścią naszego ubioru, jest przyszłością i polem przyszłego wzrostu. Prace naszych działów projektowo-badawczych (R&D) w połączeniu z rosnącą konkurencją na dotychczasowych polach naszego działania przyczyniają się także do wzrostu innowacyjności w naszych dotychczasowych domenach technologicznych i będą miały przełożenie na nowe produkty w tej nowej jeszcze dziedzinie.”

Kiedy w 2008 roku prezes Usui przejął stery firmy Epson zdecydował, że firma musi skoncentrować się na jej podstawowych wartościach jakimi są Takumi (kunszt) i Monozukuri (sztuce i technologii produkcji) oraz sprawić by nabrały nowego, większego znaczenia w działaniach firmy.

Decyzje te znalazły praktyczne przełożenie na działanie firmy – powstała specjalistyczna szkoła techniczna ucząca inżynierów Epsona konieczności „wbudowywania” czyli uwzględniania wymagań procesów produkcji masowej w projektowane nowe urządzenia i rozwiązania. Wspomniany proces edukacji obejmuje także wszystkie zakłady wytwórcze Epsona na świecie.

Efektami tych decyzji prezes Usuri szczyci się mówiąc: „Jesteśmy przekonani, że nikt inny nie mógł wyprodukować tych urządzeń. Nasze inwestycje w ich projektowanie, procesy wytwarzania oraz w samo serce rozwiązań umożliwiły nam osiągnięcie historycznego wzrostu udziału rynkowego do 35% w całym europejskim rynku EU5 (według GFK MFD Inkjet Weekly Data), a także zajęcie pozycji lidera w zakresie atramentowych, domowych urządzeń drukujących w Wielkiej Brytanii, Niemczech i we Włoszech. Jednocześnie utrzymujemy pozycję globalnego lidera w zakresie projektorów, drukarek wielkoformatowych i drukarek POS. Pracujące w cyfrowej chmurze urządzenia klasy wearable PC będą następnymi, w jakich Epson będzie liderem.”

Oprócz najnowszych, precyzyjnych, energooszczędnych i kompaktowych drukarek – 40% mniejszych od pokazywanych rok temu – pokazywanych przez firmę Epson na IFA 2012, prezes Usui przedstawił nowe urządzenia Epsona z grupy wearable PC, będących elektroniczną częścią ubioru związane z rozrywką, sportem, medycyną i dbałością o zdrowie. 

Precyzyjne, niewielkich rozmiarów i energooszczędne: stworzenie znacząco mniejszych niż dotychczas, energooszczędnych funkcjonalnych drukarek było jednym z celów postawionych konstruktorom Epson. Efektem ich działań jest najnowsza, mająca premierę na IFA 2012, nowa rodzina drukarek Expression Premium. Maja one wiele nowych funkcji, ułatwiających codzienny druk dokumentów, grafiki i zdjęć. Są one o 40% mniejsze niż dotychczasowe urządzenia drukujące Epson.

Moverio: Moverio BT-100 to okulary (HMD head-mounted display) dające możliwość korzystania z „wielkoekranowej” multimedialnej rozrywki w podróży. Ważące zaledwie 240g urządzenie jest pierwszym tego typu rozwiązaniem na świecie, wykorzystującym wiele technologii własnych firmy Epson.

Co prawda, pierwsza generacja półprzezroczystych multimedialnych okularów powstała z myślą o rozrywce, to drzemie w nich ogromny potencjał zastosowań w ochronie zdrowia, turystyce czy szkoleniach. Rozwiązanie to daje dostęp do różnych treści wyświetlanych na półprzeźroczystych ekranach, w trakcie wykonywania innych zadań.

W Moverio wykorzystano doświadczenie i rozwiązania zaawansowanych technik projekcji opracowanych przez konstruktorów Epson. Moverio debiutuje teraz w Europie, a jednocześnie Epson pracuje nad jego usprawnieniem.

Monitor z GPS dla biegacza: Epson opracował jeden z najcieńszych i najlżejszych nadgarstkowych urządzeń monitorujących biegacza – liczących kroki, przebytą odległość i wiele innych parametrów istotnych w optymalizacji treningu. Urządzenie ma wbudowany GPS i baterię o długiej żywotności. Jego konstrukcja była wyzwaniem dla inżynierów, jak pogodzić precyzję z funkcjonalnością i niewielkimi rozmiarami a jednocześnie wyprodukować urządzenie lepsze od dostępnych na rynku.

Nadgarstkowy miernik pulsu: Urządzeniem tym Epson wkroczył na rynek produktów ochrony zdrowia. Służy ono nie tylko do pomiaru pulsu ale i obliczania spalonych kalorii czy sugerowania dalszego wysiłku by osiągnąć zamierzony efekt zdrowotny. Po połączeniu z internetem miernik pobiera i wysyła dane o stanie zdrowia i ćwiczeniach użytkownika.  Ułatwia to zdalne monitorowanie postępów zaleconej terapii. Urządzenie to jest obecnie sprzedawane do jednostek ochrony zdrowia w firmach – obligatoryjnej służby organizowanej w firmach o określonej prawnie wielkości. Ich zadaniem jest pomoc pracownikom w planowaniu diety i ćwiczeń fizycznych.

Więcej o produktach Epson na IFA 2012: www.epson.eu/ifa-4po2012

Informacje o  firmie Epson

Epson jest globalnym liderem w dziedzinie obrazowania i innowacji. Epson dąży do tego, by przekraczać oczekiwania klientów, tworząc kompaktowe, energooszczędne i precyzyjne technologie. Oferta produktów firmy obejmuje drukarki oraz projektory 3LCD do zastosowań biznesowych  i domowych, a także inne urządzenia elektroniczne i ciekłokrystaliczne.

Grupa Epson, kierowana przez Seiko Epson Corporation z Japonii, zatrudnia na świecie prawie 78 tys. pracowników w 99 spółkach. Epson szczyci się stałym wkładem w glo­­balną ochronę środowiska, a także w funkcjonowanie społeczności, w których działa. http://global.epson.com

Epson Europe

Epson Europe BV z Amsterdamu to regionalna centrala grupy odpowiedzialna za Europę, Środkowy Wschód, Rosję i Afrykę. Zatrudniający 1.594 pracowników oddział Epson Europe w roku fiskalnym 2010 osiągnął sprzedaż 1.583 mln euro www.epson.eu

Wizja środowiskowa 2050- http://eco.epson.com

Dodatkowych informacji udzielają:

Epson Europe BV                                                 

Oddział w Polsce                                                 

Dorota Wódka-Kot                                              

Obsługa Prasowa i PR:

INDALO Public Relations, ul. Grochowska 341/281A, 03-822 Warszawa komórka: 501 772 619  zbigniew.blewonski@indalo.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

INDALO

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »