Zdrowie » Dziecko

III edycja programu edukacyjnego Akademia Czystych Rąk Carex zakończona sukcesem

Dobiegła końca III edycja programu edukacyjnego Akademia Czystych Rąk Carex. Dzięki niej, już po raz kolejny, uczniowie ze szkół podstawowych i gimnazjalnych w całej Polsce mogli pogłębić swoją wiedzę dotyczącą prawidłowej higieny rąk oraz tego, jak ważna w naszym życiu jest profilaktyka zdrowia.

Finał III edycji stał się okazją do kompleksowej ewaluacji projektu – w ramach której, przeprowadzono badanie ankietowe wśród nauczycieli realizujących program.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

III edycja Akademii Czystych Rąk Carex rozpoczęła się w październiku 2012 – tuż przed Światowym Dniem Mycia Rąk. Założeniem programu było dotarcie do jak największej liczby placówek w całej Polsce. Pierwszych 300 szkół, które zgłosiło się do programu, otrzymało zestaw drukowanych materiałów edukacyjnych oraz produktów marki Carex
o wartości 600 zł.

W związku z ogromnym zainteresowaniem, jakim cieszył się program od samego początku, podjęto decyzję o przygotowaniu 700 dodatkowych pakietów specjalnych. Znalazły się w nich tablice edukacyjne do powieszenia w klasie oraz naklejki z instrukcją mycia rąk - przeznaczone do łazienek. W materiałach wykorzystano wizerunek Chlipa i Chlapa – bohaterów marki Carex, którzy wystąpili w roli antybakteryjnych ekspertów.

Przez cały czas trwania projektu, ze strony www.carex.pl, można było pobrać komplet materiałów edukacyjnych w wersji elektronicznej. Wszystkie szkoły podstawowe z całej Polski zostały również zaproszone do udziału w konkursie „Gdzie były, co robiły Twoje ręce?”. Uczniowie mogli dowolną techniką plastyczną lub multimedialną przygotować prace, stanowiące odpowiedź na zadane pytanie. Była to doskonała okazja do podsumowania zdobytej wiedzy, a także szansa na zdobycie atrakcyjnych nagród.

Na przełomie marca i kwietnia 2013, wśród nauczycieli koordynujących program, zrealizowano badanie ankietowe. Jego celem była kompleksowa ewaluacja programu Akademia Czystych Rąk Carex i poszczególnych jego elementów, a także efektów jakie daje. Kwestionariusz wypełniło w sumie 649 osób.

Respondenci ocenili program bardzo pozytywnie. Średnia całościowa ocena programu w skali od 1 do 5 to 4,64, podczas gdy ocenę 4 lub 5 wystawiło łącznie 97,5% badanych.
Z uznaniem spotkały się również scenariusze lekcji i ćwiczenia dla uczniów oraz idea konkursu, w którym udział lub chęć udziału zadeklarowało 83% respondentów.

Niemal wszyscy badani zgadzają się, że kwestia mycia rąk jest istotna w kształceniu dzieci, co więcej – uważają, że powinna być ona bardziej widoczna w edukacji. Jednocześnie 94% widzi pozytywne efekty programu w swojej szkole, 98% uważa, że program jest potrzebny, a 97% twierdzi, że program rozwinął wiedzę dzieci.

Potrzeba i efekty programu

        

Ponadto, aż 96% uczestników programu Akademia Czystych Rąk Carex zarekomendowałoby go znajomemu nauczycielowi.

- Jednym z głównych założeń działań podjętych przez nas w ramach Akademii Czystych Rąk Carex było to, że najważniejsza jest profilaktyka. Aby cieszyć się dobrym zdrowiem, wystarczy czasem zacząć od rzeczy podstawowych – mycie rąk jest jedną z nich. Najważniejsze
w przypadku najmłodszych jest wyrobienie odpowiednich nawyków, a przekazanie wiedzy poprzez zabawę może być skuteczną metodą. Świadomość, że udało nam się dotrzeć do tak ogromnej ilości placówek, zdobyć zaufanie nauczycieli i za ich pośrednictwem przekazać wiedzę dzieciom, jest dla nas bezcenna -
mówi Anna Rogalska, Dyrektor Marketingu PZ Cussons Polska S.A. Trzecia edycja programu Akademia Czystych Rąk Carex wzbudziła kilkakrotnie większe zainteresowanie niż poprzednia. Dotyczy to zarówno liczby zgłoszonych szkół, jak i nadesłanych prac konkursowych. Czujemy dzięki temu dodatkową motywację do dalszego rozwoju – dodaje.

Finał programu to również czas na ogłoszenie wyników konkursu „Gdzie były, co robiły Twoje ręce?”. Organizatorzy otrzymali w sumie ponad 1600 prac z ponad 500 szkół. Uczestnicy konkursu wykazali się ogromną kreatywnością i zaangażowaniem, co nie ułatwiało jury werdyktu. Wśród nadesłanych na konkurs projektów znalazły się plakaty, albumy, filmy, a nawet teledyski. Przyznano osiem wyróżnień. Szczęśliwymi laureatami nagród głównych zostali zaś:

  • I miejsce: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bolesława Chrobrego w Oławie.
  • II miejsce: Zespół Szkół Specjalnych im. Kopczyńskiego przy Wojewódzkim Centrum Pediatrii „Kubalonka” w Istebnej.
  • III miejsce: Szkoła Podstawowa nr 279 w Warszawie.

Więcej informacji na www.carex.pl i http://www.facebook.com/CarexPolska.

 

Kontakt dla mediów:

Kinga Karelus

Account Executive

agencja 21

ul. Brukselska 44a lok. 4

03-973 Warszawa

tel. +48 22 511 13 84

fax. +48 22 511 13 87

e-mail: kinga.karelus@agencja21.pl

 

 

Grupa PZ Cussons istnieje od ponad 125 lat. Od  1993r. jest obecna w Polsce. W portfolio PZ Cussons Polska S.A. znajdują się marki: E, Morning Fresh i Kokosal  (detergenty i środki czystości ), Luksja i Original Source (kosmetyki do kąpieli i pielęgnacji ciała). Wprowadzona na rynek polski marka Carex jest najczęściej wybieraną marką mydeł do rąk na rynku brytyjskim.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

agencja21

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »