Kobieta, zdrowie, uroda » Dziecko
III edycja programu edukacyjnego Akademia Czystych Rąk Carex zakończona sukcesem
Finał III edycji stał się okazją do kompleksowej ewaluacji projektu – w ramach której, przeprowadzono badanie ankietowe wśród nauczycieli realizujących program.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
III edycja Akademii Czystych Rąk Carex rozpoczęła się w październiku 2012 – tuż przed Światowym Dniem Mycia Rąk. Założeniem programu było dotarcie do jak największej liczby placówek w całej Polsce. Pierwszych 300 szkół, które zgłosiło się do programu, otrzymało zestaw drukowanych materiałów edukacyjnych oraz produktów marki Carex
o wartości 600 zł.
W związku z ogromnym zainteresowaniem, jakim cieszył się program od samego początku, podjęto decyzję o przygotowaniu 700 dodatkowych pakietów specjalnych. Znalazły się w nich tablice edukacyjne do powieszenia w klasie oraz naklejki z instrukcją mycia rąk - przeznaczone do łazienek. W materiałach wykorzystano wizerunek Chlipa i Chlapa – bohaterów marki Carex, którzy wystąpili w roli antybakteryjnych ekspertów.
Przez cały czas trwania projektu, ze strony www.carex.pl, można było pobrać komplet materiałów edukacyjnych w wersji elektronicznej. Wszystkie szkoły podstawowe z całej Polski zostały również zaproszone do udziału w konkursie „Gdzie były, co robiły Twoje ręce?”. Uczniowie mogli dowolną techniką plastyczną lub multimedialną przygotować prace, stanowiące odpowiedź na zadane pytanie. Była to doskonała okazja do podsumowania zdobytej wiedzy, a także szansa na zdobycie atrakcyjnych nagród.
Na przełomie marca i kwietnia 2013, wśród nauczycieli koordynujących program, zrealizowano badanie ankietowe. Jego celem była kompleksowa ewaluacja programu Akademia Czystych Rąk Carex i poszczególnych jego elementów, a także efektów jakie daje. Kwestionariusz wypełniło w sumie 649 osób.
Respondenci ocenili program bardzo pozytywnie. Średnia całościowa ocena programu w skali od 1 do 5 to 4,64, podczas gdy ocenę 4 lub 5 wystawiło łącznie 97,5% badanych.
Z uznaniem spotkały się również scenariusze lekcji i ćwiczenia dla uczniów oraz idea konkursu, w którym udział lub chęć udziału zadeklarowało 83% respondentów.
Niemal wszyscy badani zgadzają się, że kwestia mycia rąk jest istotna w kształceniu dzieci, co więcej – uważają, że powinna być ona bardziej widoczna w edukacji. Jednocześnie 94% widzi pozytywne efekty programu w swojej szkole, 98% uważa, że program jest potrzebny, a 97% twierdzi, że program rozwinął wiedzę dzieci.
Potrzeba i efekty programu
Ponadto, aż 96% uczestników programu Akademia Czystych Rąk Carex zarekomendowałoby go znajomemu nauczycielowi.
- Jednym z głównych założeń działań podjętych przez nas w ramach Akademii Czystych Rąk Carex było to, że najważniejsza jest profilaktyka. Aby cieszyć się dobrym zdrowiem, wystarczy czasem zacząć od rzeczy podstawowych – mycie rąk jest jedną z nich. Najważniejsze
w przypadku najmłodszych jest wyrobienie odpowiednich nawyków, a przekazanie wiedzy poprzez zabawę może być skuteczną metodą. Świadomość, że udało nam się dotrzeć do tak ogromnej ilości placówek, zdobyć zaufanie nauczycieli i za ich pośrednictwem przekazać wiedzę dzieciom, jest dla nas bezcenna - mówi Anna Rogalska, Dyrektor Marketingu PZ Cussons Polska S.A. Trzecia edycja programu Akademia Czystych Rąk Carex wzbudziła kilkakrotnie większe zainteresowanie niż poprzednia. Dotyczy to zarówno liczby zgłoszonych szkół, jak i nadesłanych prac konkursowych. Czujemy dzięki temu dodatkową motywację do dalszego rozwoju – dodaje.
Finał programu to również czas na ogłoszenie wyników konkursu „Gdzie były, co robiły Twoje ręce?”. Organizatorzy otrzymali w sumie ponad 1600 prac z ponad 500 szkół. Uczestnicy konkursu wykazali się ogromną kreatywnością i zaangażowaniem, co nie ułatwiało jury werdyktu. Wśród nadesłanych na konkurs projektów znalazły się plakaty, albumy, filmy, a nawet teledyski. Przyznano osiem wyróżnień. Szczęśliwymi laureatami nagród głównych zostali zaś:
- I miejsce: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bolesława Chrobrego w Oławie.
- II miejsce: Zespół Szkół Specjalnych im. Kopczyńskiego przy Wojewódzkim Centrum Pediatrii „Kubalonka” w Istebnej.
- III miejsce: Szkoła Podstawowa nr 279 w Warszawie.
Więcej informacji na www.carex.pl i http://www.facebook.com/CarexPolska.
Kontakt dla mediów:
Kinga Karelus
Account Executive
agencja 21
ul. Brukselska 44a lok. 4
03-973 Warszawa
tel. +48 22 511 13 84
fax. +48 22 511 13 87
e-mail: kinga.karelus@agencja21.pl
Grupa PZ Cussons istnieje od ponad 125 lat. Od 1993r. jest obecna w Polsce. W portfolio PZ Cussons Polska S.A. znajdują się marki: E, Morning Fresh i Kokosal (detergenty i środki czystości ), Luksja i Original Source (kosmetyki do kąpieli i pielęgnacji ciała). Wprowadzona na rynek polski marka Carex jest najczęściej wybieraną marką mydeł do rąk na rynku brytyjskim.
Nadesłał:
agencja21
|
Komentarze (0)