Dom » Wnętrza

IKEA: Wiemy, o jakich kuchniach marzą Polacy

IKEA: Wiemy, o jakich kuchniach marzą Polacy
Zobacz więcej zdjęć »
IKEA dobrze wie, jak ważna dla Polaków jest kuchnia. W ostatnich latach odwiedziła około 5 tys. polskich gospodarstw domowych, aby jeszcze lepiej poznać nasze potrzeby i marzenia odnośnie idealnej kuchni.

Te marzenia mogą się spełnić dzięki zupełnie nowemu systemowi mebli kuchennych METOD, który pojawi się w Polsce już 1 kwietnia 2014 roku. Mówiąc „zupełnie nowy”, IKEA ma na myśli wymiary modułów, obudowy szafek, drzwi, zawiasy, szuflady, elementy wyposażenia, styl – dosłownie wszystko. Dzięki innowacyjnym zmianom dopasowanie kuchni na miarę własnych potrzeb będzie teraz dużo łatwiejsze.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Jakie są kuchnie Polaków?

Wielu z nas mieszka na małych powierzchniach. Z badań przeprowadzonych na zlecenie IKEA wynika, że około 70% Polaków ma kuchnię o wymiarach 6-15 m2, a około 20% nawet mniejszą niż 6 m2. Tylko w co dziesiątym domu jej metraż przekracza 15 m2. Ze względu na ograniczoną powierzchnię tylko co setny Polak ma kuchnię z wyspą, choć wielu o takiej marzy. W niewielu domach jest ona także połączona z jadalnią (tylko u 15% badanych). Polskie kuchnie są w większości zaaranżowane w kształcie litery „I” lub „L” (ponad 60%).

Na co zwracamy uwagę przy zakupie kuchni?

Tylko 10% spośród badanych ma względnie nową kuchnię (nie starszą niż 2-letnią), a 1/3 chciałaby zmienić jej aranżację. Przy zakupie mebli kuchennych dużą wagę przywiązujemy do jakości i trwałości – w końcu jest to zakup na lata, ale ważna jest też przystępna cena (czynniki te zostały wskazane jako jedne z kluczowych przy wyborze kuchni przez ponad połowę respondentów). Fakt, że nowa kuchnia ma nam służyć przez długi czas, ma też znaczący wpływ na wybór stylu. Polacy stawiają na nowoczesność i uniwersalność, ponieważ łatwiej jest dopasować taką kuchnię do zmieniających się trendów oraz indywidualnych preferencji poprzez dobór dodatków. Największą popularnością cieszą się drewniane meble w jasnych barwach (dominują białe i beżowe fronty) – wybiera je aż 75% Polaków.

Dodatkowo badania IKEA pokazały, że kobiety (prawie 60%) bardzo cenią sobie możliwość zakupu kuchni „od ręki”. IKEA oferuje więc gotowe moduły wraz z możliwością zaplanowania i aranżacji kuchni oraz jej transportem i montażem na miejscu – dzięki temu klienci oszczędzają czas, a cały proces urządzania kuchni staje się znacznie łatwiejszy i przyjemniejszy.

Nasza wymarzona kuchnia

Idealna kuchnia Polaka powinna być przede wszystkim funkcjonalna, uporządkowana, dobrze zorganizowana i praktyczna. Chcemy się w niej swobodnie poruszać i mieć łatwy dostęp do potrzebnych rzeczy. Nie lubimy przy tym, jak za dużo przedmiotów stoi na wierzchu, dlatego cenimy sobie możliwość schowania ich do szafek czy szuflad. W polskiej kuchni musi też panować porządek, preferujemy więc meble, które nie brudzą się zbyt szybko i aranżujemy ją tak, aby była łatwa do sprzątania.

Pomimo praktycznego podejścia do urządzania kuchni, mamy do niej również stosunek emocjonalny. Dla większości Polaków kuchnia to znacznie więcej niż pomieszczenie, w którym gotujemy i spożywamy posiłki. Często jest ona miejscem rodzinnych rozmów i spotkań z przyjaciółmi, a także pracy, zabawy czy odpoczynku. W wielu przypadkach odgrywa znaczącą rolę w budowaniu więzi międzyludzkich. Chcemy więc czuć się w niej dobrze i bezpiecznie.

„Kuchnia to dla wielu osób serce domu, dlatego mamy w stosunku do niej bardzo duże oczekiwania. Musi być tak funkcjonalna i wygodna, żebyśmy mogli poruszać się w niej niemal intuicyjnie, trwała i uniwersalna, aby służyła nam na długi czas, a do tego w dobrym stylu i oczywiście w przystępnej cenie” – powiedziała Evelyn Higler, dyrektor generalny IKEA w Polsce.

IKEA METOD odpowiedzią na potrzeby Polaków

Nowy system mebli kuchennych IKEA METOD to świetne rozwiązanie dla Polaków, zwłaszcza że większość z nas ma małe kuchnie. METOD oparty jest na modułach o prostych kształtach i rozmiarach będących wielokrotnością 20 cm, dzięki czemu umożliwia tysiące kombinacji. Moduły można dowolnie dobierać i zestawiać aż powstanie kuchnia, która idealnie dopasuje się do wnętrza, jak ubranie szyte na miarę. Przypomina to zabawę klockami i tak samo uruchamia wyobraźnię. Natomiast swoboda w rozmieszczaniu szuflad i drzwi sprawia, że wygląd zewnętrzny kuchni nie jest zależny od sposobu, w jaki zorganizowane jest wnętrze – można mieć dużo widocznych drzwiczek i szuflad albo schować je za jednym lub kilkoma frontami.  W wymarzonej kuchni nie trzeba iść na kompromis i wybierać pomiędzy wyglądem a funkcjonalnością. METOD ma jeszcze wiele innych zalet i innowacyjnych rozwiązań ułatwiających urządzenie wspaniałej kuchni. Już od 1 kwietnia wszystkie będzie można zobaczyć w sklepach IKEA.

Wkrótce więcej szczegółów na temat tego, jak łatwo, sprytnie i bezstresowo urządzić kuchnię na swoją miarę z nowymi meblami IKEA METOD.


Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2013 odwiedziło ponad 20 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Poland, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając je do sieci IKEA na całym świecie.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Questia Sp. z o.o. Communications Management Consultants
http://www.questiapr.pl/

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »