Motoryzacja » Moto Serwis
Jak odwlec w czasie wymianę wtryskiwaczy?
Zobacz więcej zdjęć » |
Regeneracja
Już nawet po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów awarii mogą ulec wtryskiwacze. Jest to najczęściej spotykana usterka, obok awarii turbiny i kłopotów z filtrem DPF/FAP, we współcześnie wytwarzanych silnikach wysokoprężnych. Nie ma dziś — w czasach globalizacji — marki samochodu, która nie borykałaby się z takimi problemami. Niemieckie, japońskie, koreańskie, francuskie, szwedzkie czy włoskie — czasem ten sam silnik montowany jest w kilku markach, do tego stosowane są te same podzespoły. Także wtryskiwacze. Dziś wytwarzaniem ich zajmują się takie firmy jak: Bosch, Denso, Siemens czy Delphi. I można je regenerować. Warunkiem pozwalającym na żywotność i pracę porównywalną z częścią fabrycznie nową jest znalezienie warsztatu, dla którego regeneracja wtryskiwaczy to codzienność. Tylko taki warsztat gwarantuje, że ma dostęp do oryginalnych części oraz że po każdej naprawie sprawdza efekt swojej pracy. Dopiero wtedy wtryskiwacze mogą być montowane zamiast fabryczne nowej i znacznie droższej części.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jak ustrzec się awarii wtryskiwaczy?
Awaria wtryskiwaczy należy do usterek, jakich trudno uniknąć, ale można odwlec jej wystąpienie. Najczęstszymi przyczynami są: kiepskiej jakości paliwo (należy unikać oleju napędowego kupowanego pokątnie lub na stacji o wątpliwej renomie), zanieczyszczony filtr paliwa (warto wymieniać częściej niż zalecane jest w książce serwisowej), awaria pompy wysokiego ciśnienia, zanieczyszczenie układu paliwowego (niedokręcone opaski zaciskowe, nieszczelne węże, uszkodzony zbiornik paliwa) oraz tuning przeprowadzony w nieodpowiedni sposób (tzw. boxy tuningowe, jakie oszukują sterowniki silnika).
Wystarczy więc przestrzegać kilku wytycznych, by awaria wtryskiwaczy nastąpiła nie po kilku latach eksploatacji, ale po kilkunastu. Przestrzeganie tych reguł pozytywnie wpłynie także na żywotność innych wrażliwych podzespołów, jak: filtr cząstek stałych, katalizator wraz z sondą lambda oraz turbosprężarka.
Nadesłał:
slawek
|
Komentarze (1)
Dodatkowo warto o wtryskiwaczach poczytać u źródła dużo ciekawych informacji jest na http://www.wtryskiwacz.com - budowa, działanie naprawa układów Common Rail