Firma » Reklama
Jak przeprowadzić kampanie na YouTubie?
Zobacz więcej zdjęć » |
Jak dziś wykorzystywany jest w działaniach marketingowych?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Kampanie na YouTube – możliwości
Promowanie się za pośrednictwem YouTube ma potencjał porównywalny, chyba tylko z marketingiem w wyszukiwarce Google. Jest on w końcu drugą, najczęściej używaną wyszukiwarką na świecie, w polskim Internecie zaś należy do trzech najczęściej odwiedzanych witryn (obok wspomnianego już Google’a i Facebooka).
Z oficjalnych danych udostępnionych w listopadzie 2020 r. na konferencji YouTube BrandCast wynika, że w naszym kraju serwis ma 24,6 milionów użytkowników (co stanowi ponad 90% polskich internautów), którzy oglądają udostępniane materiały średnio przez 40 minut dziennie. Ponadto 10 milionów osób w Polsce korzysta z YouTube każdego dnia.
Jeśli te, olbrzymie zasięgi połączymy ze szczegółowymi danymi dotyczącymi zachowań użytkowników oraz z zaawansowanym systemem reklamowym, otrzymamy potężne narzędzie marketingowe. Tym właśnie są kampanie na YouTube.
Kampanie na YouTube – podstawy
Płatne kampanie na YouTube realizuje się za pośrednictwem platformy Google Ads, dostarczanej przez internetowego giganta, do którego należy serwis.
Cele kampanii na YouTube
Narzędzie to daje szerokie możliwości m.in. jeśli chodzi o wybór celu do realizacji. Może to być np.:
- Sprzedaż,
- Konwersja,
- Budowanie świadomości marki,
- Informowanie o produkcie,
- Pobranie aplikacji i inne.
Formy reklamy
Do wyboru są także, różne formy wyświetlania przekazu reklamowego, z których najpopularniejsze to m.in.:
- Display – nakładki tekstowe lub graficzne,
- Bumper – 6-sekundowe wideo wyświetlane w trakcie filmu,
- In-stream – wideo wyświetlane przed, w trakcie lub na końcu filmu. Może być niepomijalne, lub z możliwością pominięcia po 5 sekundach,
- Out-stream – do wyświetlania na urządzeniach mobilnych,
- Discovery – pojawiające się w wynikach wyszukiwania w postaci miniatury z krótkim opisem.
Targetowanie
To jednak nie koniec możliwości konfiguracji – kampanie na YouTube można ponadto precyzyjnie targetować, m.in. na podstawie:
- Danych demograficznych,
- Zainteresowań,
- Wcześniejszych interakcji (remarketing),
- Rodzaju urządzenia (telefony, komputery, telewizory itd.),
- Miejsca docelowego (np. konkretny kanał),
- Tematów filmów,
- Słów kluczowych.
Rozliczenie
Kolejna istotna kwestia to oczywiście sposób rozliczenia. Platforma Google Ads udostępnia tutaj wiele możliwości, np. za kliknięcie czy za konwersję. Jednak w przypadku kampanii na YouTube i reklam wideo najczęściej wybieranym modelem jest CPV (ang. cost per view), czyli stawka za wyświetlenie.
Co istotne, za wyświetlenie uznaje się tutaj obejrzenie przynajmniej 30 sekund materiału reklamowego, a jeśli jest on krótszy – całości. Oznacza to, że koszty poniesiesz tylko wtedy, gdy odbiorca rzeczywiście zapozna się z Twoim komunikatem (jest to tzw. reklama TrueView).
Warto wspomnieć, że przy zoptymalizowanym budżecie stawki za jedno wyświetlenie zaczynają się już nawet od kilku–kilkunastu groszy (chociaż sporo zależy oczywiście od konkurencji).
Nadesłał:
slawek
|
Komentarze (1)
Świetny artykuł, można się z niego wiele nauczyć, przyda mi się do budowy zakładki: zajepizza.pl