Firma » Praca
Jak przyciągnąć i zatrzymać specjalistę IT?
Choć, jak wynika z raportu „Kariera w IT”[1], polska gospodarka jest piątą w Europie pod względem zatrudnienia w sektorze ICT, to rodzime przedsiębiorstwa wyraźnie odczuwają deficyt wykwalifikowanych pracowników. Luka między zapotrzebowaniem pracodawców a liczbą ekspertów z kwalifikacjami odpowiadającymi wymaganiom firm z sektora IT stale rośnie. W efekcie konkurują one między sobą o pracowników, oferując atrakcyjne warunki zatrudnienia oraz możliwość rozwoju poprzez realizację zaawansowanych i ciekawych projektów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Nie wynagrodzenie jest najważniejsze
Pozyskanie oraz utrzymanie w firmie wykwalifikowanych ekspertów w branży informatycznej zwykle idzie w parze z licznymi benefitami tj. większym wynagrodzeniem, możliwością pracy zdalnej, czy zapewnieniem pakietu szkoleń. Jednak to nie wszystko. Zatrudniający coraz częściej zdają sobie sprawę z faktu, że zdecydowana większość pracowników liczy na możliwość rozwoju w przyjaznej i sprzyjającej temu atmosferze. Ciekawe projekty, wykorzystywanie najnowszych rozwiązań technologicznych oraz możliwość pracy w międzynarodowym środowisku są więc jednymi z najważniejszych czynników budujących atrakcyjny obraz pracodawcy. W czołówce znajduje się także satysfakcjonujące wynagrodzenie, ale o podjęciu nowej pracy decydują przede wszystkim oferowane możliwości samorozwoju oraz perspektywa inwestowania w pracownika przez zatrudniającą go firmę. Nie bez znaczenia są więc zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne szkolenia pozwalające pracownikom na zdobycie nowych kwalifikacji.
– Mamy świadomość, że znalezienie i utrzymanie dobrego specjalisty w firmie jest ogromnym wyzwaniem dla kadry zarządzającej. Dlatego, poza podstawowymi świadczeniami, oferujemy naszym pracownikom możliwość zdobycia cennego doświadczenia poprzez udział w licznych, międzynarodowych projektach technologicznych. Co więcej, pracownicy mogą podnieść własne kompetencje i umiejętności poprzez uczestnictwo w wewnętrznych szkoleniach z obszaru niszowych technologii, np. Salesforce czy Documentum. Nasi pracownicy cenią sobie możliwość uczestniczenia w warsztatach dotyczących metodologii prowadzenia dużych projektów.- mówi Joanna Wojdan-Liszewska, Starszy Specjalista ds. PR z Transition Technologies, polskiej firmy informatycznej.
Budowanie zaangażowania jako forma integracji z firmą
Firmy IT coraz częściej wsłuchują się też w potrzeby młodych, zdolnych pracowników. Tworzenie kreatywnego środowiska pracy o wysokim stopniu motywacji jest więc w przedsiębiorstwach technologicznych na porządku dziennym. Takie podejście w życie wdraża m.in. firma Transition Technologies, która konsekwentnie buduje swój wizerunek jako pracodawcy sprzyjającego rozwojowi oraz angażującego zespół w wewnątrzfirmowe inicjatywy. Uwagę poszukujących pracy osób przykuwają nie tylko międzynarodowe projekty i atmosfera pracy, ale przede wszystkim możliwość realizowania własnych, autonomicznych pomysłów. Transition Technologies, mimo międzynarodowej skali działania, jest dalekie od korporacyjnej kultury organizacyjnej i pozostaje pracodawcą przyjaznym pracownikom, odpowiadającym na ich potrzeby.
– Zdajemy sobie sprawę, że młodzi ludzie, oprócz pracy, mają również rodziny i realizują własne pasje. Wychodzimy więc naprzeciw ich oczekiwaniom, oferując młodym rodzicom na przykład elastyczne godziny pracy. W naszych wybranych oddziałach regionalnych w trakcie wakacji działają również przedszkola, w których pracownicy mogą zostawić swoje pociechy pod dobrą opieką. Tworzymy firmę otwartą zarówno na osoby z wysokimi kwalifikacjami, jak i na te, które są na początku swojej drogi zawodowej i wciąż chcą zdobywać nowe umiejętności. Wspólnie z pracownikami angażujemy się też w akcje społeczne i niesienie pomocy drugiemu człowiekowi. Właśnie w ten sposób, dzięki pomysłom i zaangażowaniu pracowników, powstała nasza aplikacja Seeing Assistant przeznaczona dla osób niewidomych i słabowidzących oraz aplikacja Pomoc w Górach, skracająca czas dotarcia do poszkodowanego na górskim szlaku. – dodaje Joanna Wojdan-Liszewska.
[1] Raport „Kariera w IT”, opracowany przez Computerworld.
Nadesłał:
Mondaypr
|
Komentarze (0)