Technologie » Komputery

Jak zintegrować proces obsługi klienta na etapie marketingu, sprzedaży i serwisu?

Brak powiązania pomiędzy działaniami składającymi się na obsługę klienta istotnie ogranicza efektywność procesów marketingowo-sprzedażowych, utrudnia szybką realizację działań serwisowych i wypływa negatywnie na doświadczenia klientów. Jak zatem zintegrować proces obsługi na wszystkich jego etapach?

Historyczne spojrzenie na sprzedaż i promocję sprowadza rolę marketingu oraz serwisu do działań jedynie wspierających generowanie obrotów organizacji. Obecnie jednak coraz częściej procesy te są postrzegane jako integralna część cyklu działań sprzedażowych — wskutek rosnącej konkurencji globalnej kluczowe staje się skoncentrowanie wysiłków sprzedażowych nie tyle na prostym generowaniu obrotu, co na zapewnieniu jak najlepszych doświadczeń klientów.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Wiedza o kliencie wsparciem w utrzymaniu długotrwałej współpracy

W świadomych organizacjach nie chodzi więc jedynie o to, aby sfinalizować pojedynczą transakcję bez szans na utrzymanie klienta, a częściej o to, by zbudować z indywidualnym odbiorcą silną relację z punktu widzenia przedsiębiorstwa, pozwalającą generować systematyczne wpływy. Marketing, sprzedaż i serwis coraz częściej też wzajemnie się przenikają. Dodatkowo obejmują również nowe, interaktywne formy kontaktu z klientem, jak media społecznościowe czy kanały mobilne.

Odpowiedź na pytanie, jak zintegrować proces obsługi, wymaga wnikliwej analizy sposobu funkcjonowania organizacji i zależy od specyfiki branży. Niezbędnym rozwiązaniem jest tu jednak scentralizowany system łączący co najmniej następujące obszary: marketing, sprzedaż i serwis. Integracja procesu obsługi klienta sprowadza się ostatecznie do możliwości połączenia dostępnej wiedzy na temat odrębnych dotąd obszarów działania. Wówczas wiadomo, jakie produkty nabył dotąd indywidualny klient, a co za tym idzie — jakie usługi i towary komplementarne warto mu zaoferować. Równie ważna jest tu wiedza w zakresie historii serwisowej i opinii klienta na temat używanych dotąd rozwiązań.

CZYTAJ CAŁOŚĆ ARTYKUŁU TUTAJ: http://erp-view.pl/blog/jak_zintegrowac_proces_obslugi_klienta_na_etapie_marketingu_sprzedazy_i_serwisu.html



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

openmediagroup

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »