Rozrywka i wypoczynek » Turystyka
Kampania Hotel Przyjazny Rodzinie obchodzi 8. urodziny
Zobacz więcej zdjęć » |
- Startując w 2008 roku z ogólnopolską kampanią oraz konkursem Hotel Przyjazny Rodzinie, chciałam zwrócić uwagę, że warto stworzyć standardy dla obiektów rodzinnych, w których rodziny z dziećmi i przyszłe matki mogą czuć się spokojnie i bezpiecznie. Po 8 latach funkcjonowania projektu cieszy mnie, że komfort dzieci oraz rodziców podróżujących z najmłodszymi jest dziś w Polsce standardem, którego zazdroszczą nam już inne kraje – mówi Violetta Hamerska, przewodnicząca kapituły Hotel Przyjazny Rodzinie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Kampania Hotel Przyjazny Rodzinie powstała 28 maja 2008 roku z inicjatywy Violetty Hamerskiej, eksperta rynku hotelowego. Z małego projektu szybko przerodziła się w spójny i prężnie działający system oceny i certyfikacji obiektów hotelowych. Dzięki konsekwentnie prowadzonym od 8 lat działaniom powstał program, któremu zaufali nie tylko właściciele obiektów, lecz przede wszystkim rodzice i dzieci.
Zaufanie do kampanii wciąż rośnie
Kampania HPR jest na rynku turystycznym produktem innowacyjnym. To pierwszy i jedyny w Polsce program, który na tak wielką skalę certyfikuje hotele dla rodzin z dziećmi. Podczas minionych 7 edycji kampanii przyznano łącznie 523 certyfikaty oraz 52 statuetki Hoteli Przyjaznych Rodzinie, promując w ten sposób obiekty przystosowane do przyjmowania małych gości hotelowych.
- Z roku na rok o certyfikat HPR ubiega się coraz więcej obiektów hotelowych. W minionej edycji do konkursu przystąpiło aż o 58 procent więcej obiektów niż podczas 1. edycji plebiscytu. To wyraźny sygnał, że stworzona przez nas kampania cieszy się uznaniem właścicieli hoteli, a certyfikat stanowi dla nich prestiżowe wyróżnienie – dodaje Violetta Hamerska.
Edukacyjny aspekt kampanii
Kampania Hotel Przyjazny Rodzinie to jednak nie tylko konkurs, w którym hotelom przyznawane są certyfikaty. To przede wszystkim bogaty program edukacyjny skierowany zarówno do podróżujących, jak i hotelarzy. Wyszukiwarka obiektów przyjaznych rodzinom dostępna na stronie kampanii czy specjalny „Przewodnik po Najlepszych Hotelach Przyjaznych Rodzinie” pomogą rodzicom w sposób szybki i łatwy wybrać obiekt odpowiedni na rodzinne wakacje, a innowacyjny przewodnik pt. „Podróże małe i duże”, wydany we współpracy z PKP Intercity, dostarczy praktycznych i cennych informacji na temat planowania wyjazdu.
- W rozwoju całej kampanii ogromne znaczenie ma stabilna współpraca z zaufanymi partnerami. Dzięki niej jesteśmy w stanie przyczynić się do poprawy jakości obsługi gości hotelowych czy wygody samego podróżowania – zapewnia Violetta Hamerska.
Co podlega ocenie
Hotele ubiegające się o tytuł przyjaznych rodzinie muszą spełniać szereg określonych w każdej edycji konkursu wymagań. Chodzi tu nie tylko o wyposażenie obiektu pod kątem najmłodszych, lecz także o zaoferowanie rodzinom podróżującym z dziećmi szerokiego wachlarza animacji dla maluchów, specjalnego menu czy zapewnienie bezpieczeństwa. Podczas audytów w hotelach starających się o certyfikat zwraca się również uwagę na przygotowanie personelu i jakość świadczonych przez obiekt usług.
Oceny obiektów zgłoszonych do konkursu HPR dokonują członkowie kapituły. Tworzy ją około 40 osób z różnych środowisk – dziennikarze, biznesmani, osoby cenione i lubiane, a przede wszystkim posiadające dzieci. Wśród nich są m.in. Marta Kuligowska, dziennikarka TVN24, Beata Chlewińska, dziennikarka Polsat News, aktorzy Ewa Gawryluk i Waldemar Błaszczyk czy Adrian Furgalski – ekspert ds. transportu. Od 2015 roku funkcjonuje również Kapituła Dzieci i Młodzieży HPR, w której to najmłodsi prowadzą własną ocenę audytowanego hotelu w postaci rysunków, zdjęć, filmów czy opisów. W ciągu 7 edycji konkursu członkowie kapituły musieli przebyć łącznie ponad 388 tysięcy kilometrów, aby dokonać oceny obiektów biorących udział w plebiscycie.
- Podczas audytu sprawdzamy, czy obiekt spełnia kryteria danej edycji. Specjalny kwestionariusz, którym się posługujemy, umożliwia nam przeprowadzenie oceny w sposób obiektywny. Certyfikatu HPR nie przyznajemy bowiem wszystkim hotelom, które zgłoszą się do plebiscytu, a jedynie tym, które naprawdę na to zasługują – mówi Beata Tadla, dziennikarka, która jest w Kapitule od pierwszej edycji.
Warto dodać, że certyfikat jest ważny tylko przez rok. Jeśli więc hotel chce się posługiwać tytułem po tym czasie, musi ponownie poddać się audytowi. Dodatkowo, w losowo wybranych nagrodzonych obiektach przeprowadzane są niezapowiedziane wizyty.
- Tak zwany „tajemniczy gość” sprawdza, czy dany obiekt wciąż spełnia wszystkie kryteria. Podczas 7 edycji kampanii przeprowadziliśmy blisko 70 takich wizyt. Dzięki takiej procedurze zapewniamy stałą kontrolę jakości usług hotelowych. Wszystko po to, by rodziny podróżujące z dziećmi trafiały do obiektów oferujących najwyższy standard obsługi – dodaje Violetta Hamerska.
Nadesłał:
Goodflow Public Relations
|
Komentarze (0)