Technologie » Komputery
Kaspersky Internet Security zwycięża w teście ochrony przed phishingiem
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Luka w portalu społecznościowym Instagram wykorzystana przez cyberprzestępców
- Badanie Kaspersky Lab: ludzie są skłonni pozbyć się swoich zdjęć i innych danych za niedużą kwotę
- Technologia kontroli aplikacji firmy Kaspersky Lab wygrywa w testach AV-TEST
- Liczba roku: Każdego dnia Kaspersky Lab wykrywa 315 000 nowych szkodliwych plików
Phishing jest formą oszustwa internetowego, w ramach którego cyberprzestępcy tworzą sfałszowane strony WWW i wiadomości e-mail, by nakłonić użytkowników do podania danych logowania i innych informacji osobistych. Dane te są następnie wykorzystywane do kradzieży pieniędzy lub rozprzestrzeniania spamu i szkodliwych programów z użyciem "porwanych" kont e-mail, profili w serwisach społecznościowych itp. Według opublikowanego niedawno badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab, liczba użytkowników internetu, którzy doświadczyli ataków phishingowych, wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy z 19,9 do 37,3 mln (wzrost o 87%).
Test przeprowadzony przez AV-Comparatives miał za zadanie ocenić jakość ochrony przed phishingiem oferowanej przez popularne produkty antywirusowe. Eksperci przygotowali scenariusze, które odzwierciedlały typowe warunki, z jakimi ochrona musi się zmierzyć podczas surfowania po internecie przez użytkowników. Test został przeprowadzony na 7 komputerach PC z systemem Windows w dwóch wariantach: w pierwszym, obejmującym 400 popularnych na całym świecie stron bankowych, sprawdzano, czy ochrona wygeneruje fałszywe alarmy. Drugi wariant miał na celu sprawdzenie jakości ochrony z wykorzystaniem adresów szkodliwych stron, które próbują kraść różne rodzaje danych osobistych, łącznie z loginami i hasłami do serwisów finansowych, numerami kart kredytowych, kontami e-mail, profilami w serwisach społecznościowych, grach online itd.
Kaspersky Internet Security 2014 otrzymał najwyższe wyróżnienie przyznawane przez AV-Comparatives, Advanced+, blokując 99% szkodliwych stron phishingowych i nie generując przy tym ani jednego fałszywego alarmu na 400 legalnych stronach WWW użytych w teście.
"Strony phishingowe to realne i poważne zagrożenie dla użytkowników. Około 20% takich stron udaje banki i inne organizacje finansowe, zatem udany atak może doprowadzić do utraty pieniędzy. Właśnie dlatego nieustannie udoskonalamy nasze technologie antyphishingowe, a niezależne testy potwierdzają, że są one wysoce efektywne" - powiedział Nikołaj Griebiennikow, dyrektor techniczny, Kaspersky Lab.
Kaspersky Internet Security 2014 to flagowy produkt firmy Kaspersky Lab dla użytkowników indywidualnych, który oferuje ochronę najwyższej jakości przed wszelkimi zagrożeniami internetowymi. Lista najważniejszych funkcji aplikacji obejmuje zaawansowaną ochronę przed phishingiem, która zapewnia, że użytkownik jest bezpieczny podczas korzystania z banku, robienia zakupów online, przeglądania stron i portali społecznościowych. Kaspersky Internet Security 2014 wyposażony jest także w unikatową technologię "Bezpieczne pieniądze", która zapewnia ochronę wszystkich transakcji finansowych online, zaawansowaną kontrolę rodzicielską, moduł chroniący użytkowników podczas korzystania z portali społecznościowych i wiele innych funkcji bezpieczeństwa. Polska premiera produktu Kaspersky Internet Security 2014 odbędzie się we wrześniu 2013 r.
Pełny raport z testu przeprowadzonego przez AV-Comparatives jest dostępny na stronie http://www.av-comparatives.org/wp-content/uploads/2013/08/avc_aph_201308_en.pdf.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/news.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Komentarze (0)