Firma » Reklama

Klienci chętnie kupują książki w salonikach

Klienci chętnie kupują książki w salonikach
Zobacz więcej zdjęć »
Ostatnie badania czytelnictwa wykazały, że 38% Polaków czyta książki. Wynik poprawił się o 4% w porównaniu do roku 2021. Wzrost czytelnictwa przekłada się na sprzedaż książek. Z analiz przeprowadzonych w sieci saloników Kolportera, widać, że klienci najchętniej sięgają po książki latem i zimą.

Ostatnie badania czytelnictwa w Polsce, przeprowadzone przez Bibliotekę Narodową, wykazały, że 38% Polaków czyta książki. Wynik poprawił się o 4% w porównaniu do roku 2021. Analitycy zauważają, że czytelnictwo w Polsce wróciło do poziomu sprzed pandemii. Wzrost czytelnictwa przekłada się na sprzedaż książek. Z analiz przeprowadzonych w sieci saloników Kolportera, widać, że klienci najchętniej sięgają po książki latem i zimą. Na te pory roku przygotowywane są specjalne oferty i promocje.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Książki są od dawna integralną częścią oferty dystrybucyjnej Kolportera. Początkowo były głównie dodawane do pism. W 2011 roku pojawiły się w stałej ofercie sieci saloników, jako oddzielny produkt. Pięć lat później przedstawiciele Kolportera, wychodząc naprzeciw swoim klientom, postanowili stworzyć „Strefę Książki. To wyodrębnione w saloniku miejsce, wyposażone w specjalne ekspozytory. Obecnie w takich miejscach klienci mogą znaleźć – na specjalnych regałach i stołach – literackie bestsellery.

– Nasi klienci cenią sobie ekspozycje książek w naszych salonikach. Na regałach i specjalnie zaprojektowanych stołach co miesiąc znaleźć można książki najchętniej wybierane przez czytelników – tzw. „TOP” – zdradza Ewelina Szybińska, specjalista ds. produktu w Pionie Handlowym Kolportera. – Cały czas rozwijamy tę kategorię produktów, śledzimy trendy, nowości, a przede wszystkim czytelnictwo i popularność poszczególnych tytułów. Cieszy nas, że badania Biblioteki Narodowej wykazały, że czytelnictwo w porównaniu do ubiegłego roku się zwiększyło. Analizy sprzedaży książek w naszych salonikach również wskazują na wzrost. W porównaniu do 2021 roku ubiegły rok zamknęliśmy z 20% wzrostem sprzedaży – dodaje Ewelina Szybińska.

Z analiz Kolportera wynika, że klienci w 2022 roku, najchętniej sięgali po książki w sierpniu i grudniu. Najczęściej wybierane były romanse, kryminały i literatura obyczajowa. Najlepiej sprzedającym się tytułem, którzy przez kilka miesięcy był w rankingu sprzedaży „TOP10” była książka „Suknia Ślubna” Danielle Steel.

Poniżej zestawienie najlepiej sprzedających się książek w 2022 roku.

1.       „Suknia ślubna” – Danielle Steel

2.       „To, co lśni” ” – Danielle Steel

3.       „Odwróć wzrok” – Rachel Abbot

4.       „Billy Summers” – Stephen King

5.       „Perska niepewność” – Laila Shukri

6.       „Narzeczona nazisty” – Barbara Wysoczańska

7.       „Sekret mojego męża” – Liane Moriarty

8.       „W obronie syna” – Julie Gregory

9.       „Arabska Żydówka” – Tanya Valko

10.   „Szczęśliwy dom” – Krystyna Mirek

Klienci saloników chętnie kupują zarówno bestsellery znanych autorów, jak i kolekcje, przygotowywane przez wydawców prasy. Sporą popularnością cieszą się obecne od pewnego czasu na rynku tzw. wydania kieszonkowe (pocketowe). To książki w niewielki, poręcznym formacie, ale przede wszystkim – co istotne dla kupujących – tańsze od wydań tradycyjnych.

– Takie wydania są wygodniejsze w użytkowaniu i dlatego są chętnie wybierane przez klientów – mówi Ewelina Szybińska. – Kilka lat temu postanowiliśmy wprowadzić je do oferty sezonowej. Oferowaliśmy je klientom latem. Przyjęły się w salonikach na dobre i proponujemy je klientom przez cały rok – dodaje E.Szybińska.

W salonikach Kolportera książeczki dla siebie mogą także znaleźć mali klienci.

– Oferta produktów dla dzieci w naszej sieci jest ogromna. W salonikach mamy bardzo dużo prasy dziecięcej, ale także książeczek zarówno tradycyjnych, jak i tych, które aktywizują dziecko do pracy – mówi Ewelina Szybińska. – Małym klientom proponujemy kolorowanki, malowanki wodne, wydrapywanki, łamigłówki, książeczki edukacyjne. Ich sprzedaż, szczególnie latem i zimą bardzo wzrosła. Najczęściej jednak w koszykach zakupowych znajdowały się popularne książeczki z serii o przygodach Kici Koci, których autorką jest Anita Głowińska. Nasi klienci najchętniej sięgali po tytuły: „Kicia Kocia jest chora”, „Kicia Kocia gotuje”, „Kicia Kocia zostaje policjantką”, „Kicia Kocia sprząta” i „Kicia Kocia na plaży” – podsumowuje E.Szybińska.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Biuro Prasowe - Kolporter

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »