Kultura, sztuka » Kultura
Kulturalne szycie z Łucznikiem w 12 stolicach świata
Zobacz więcej zdjęć » |
Już 14 maja warszawiacy przystąpią do szycia na maszynach marki Łucznik.
I, CULTURE to interdyscyplinarny projekt realizowany w ramach Zagranicznego Programu Kulturalnego Polskiej Prezydencji 2011. Podczas 9 miesięcy, od maja do grudnia mieszkańcy 12 metropolii na dwóch kontynentach świata uszyją duży kawałek puzzle z lokalnym wzorem, będącego jednocześnie fragmentem hasła Zagranicznego Programu Polskiej Prezydencji 2011 - I, CULTURE.
Pierwszych emocji wspólnego tworzenia dostarczy prapremiera projektu I, CULTURE zapoczątkowana w Noc Muzeów w Warszawie. 14 maja o godzinie 19.00 na dziedzińcu Pałacyku Cukrowników - siedziby Instytutu Adama Mickiewicza przy ul. Mokotowskiej 25 rozpocznie się pierwsza z akcji ciągłego szycia wielkiej układanki. W trakcie wydarzenia warszawska publiczność, animowana przez znaną polską artystkę Monikę Jakubiak stworzy polski, unikatowy fragment puzzle o imponujących wymiarach 20 x 20 m. Przedsięwzięcie będzie realizowane przy użyciu maszyn do szycia legendarnej polskiej marki Łucznik.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- I, CULTURE to projekt przekraczający granice i sięgający do kreatywności człowieka, realizowanej poprzez szycie. Język rzemiosła krawieckiego jest bogatym źródłem tradycji, dlatego w projekcie nie mogło zabraknąć maszyn do szycia marki Łucznik. Towarzysząc kolejnym pokoleniom szyjących Polek, stała się ona fragmentem rodzimej tradycji, którą teraz możemy się podzielić nie tylko z Europejczykami, lecz także z mieszkańcami tak odległych miejsc jak Pekin czy Tokio - mówi Remigiusz Chrzanowski, odpowiedzialny za promocję marki Łucznik.
Kolejny kawałek „kulturowej układanki" powstanie w Londynie na początku lipca. W trakcie równie spontanicznych performance'ów w przestrzeni miejskiej, uczestnicy będą mogli wziąć udział w warsztatach krawieckich i dokonywać przeróbek własnej odzieży przy użyciu maszyn Łucznik. Wspólne szycie umożliwi wymianę doświadczeń pomiędzy ludźmi wychowanymi w różnych kulturach, a także refleksję nad znaczeniem przekazywania arkanów sztuki krawieckiej z pokolenia na pokolenie. Wyniki zmagań z maszyną do szycia będzie można śledzić na bieżąco na stronie projektu, która ruszy w połowie maja.
Misją marki Łucznik jest aktywne działanie na rzecz pogłębiania wiedzy na temat szycia i popularyzowania tej formy spędzania wolnego czasu. Poprzez współpracę z instytucjami kulturalnymi i organizowanie autorskich programów edukacyjnych Łucznik przekonał już do wejścia w świat szycia dziesiątki tysięcy miłośników indywidualnego kreowania siebie i swojego otoczenia:
- od roku 2010 w ramach współpracy z Fashion Project i Centrum Cybernetyki, Łucznik organizuje cykliczne Warsztaty Projektowania i Szycia. (http://www.youtube.com/watch?v=z7TTKS4awg8)
- W 2010 roku Łucznik otworzył projekt edukacyjny pod nazwą „SZKOŁA ŁUCZNIKA" mający na celu wspieranie polskich ośrodków modowych oraz szkół zawodowych o profilu szycia, projektowania i kroju. Wśród jego beneficjentów znajdują się placówki takie jak KATEDRA MODY na warszawskiej ASP czy TECHNIKUM KRAWIECKIE w Gliwicach.
- Marka Łucznik jest partnerem programu edukacyjnego skierowanego do młodzieży szkolnej „Wilanów dla młodych talentów", realizowanego przez Muzeum Pałac w Wilanowie. Program wspiera zdolnych uczniów szkół krawieckich w Polsce organizując konkursy i pokazy prezentujące ich dokonania oraz angażując się w promocję wyróżniającej się szyjącej młodzieży.
Włączenie się w projekt I, CULTURE PUZZLE w ramach programu Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, stanowi kolejny krok na drodze zaangażowania marki Łucznik w propagowanie kultury szycia, nie tylko w Polsce lecz także za granicą.
Więcej informacji na temat marki Łucznik na stronie: www.lucznik.info
Komentarze (0)