Firma » Biznes
LIDL POLSKA WSPIERA RÓWNOŚĆ PŁACOWĄ I PRZYZNAJE NAGRODĘ „LIDL FAIR PAY”!
Zobacz więcej zdjęć » |
Tylko do końca maja trwa przyjmowanie zgłoszeń do konkursu. Uroczyste wręczenie nagród nastąpi podczas kongresu European Circular Retail Congress 2021.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Różnice w zarobkach kobiet i mężczyzn są zauważalne na większości stanowisk, w szczególności na szczeblach menedżerskich. Kobiety na polskim rynku są wynagradzane średnio aż o 11% niżej niż mężczyźni, chociaż piastują porównywalne stanowiska – wynika z raportu firmy doradczej Korn Ferry (wiosna 2020), który powstał na podstawie danych z ponad 720 przedsiębiorstw działających na polskim rynku.
Budowanie kompetentnego i zróżnicowanego zespołu w oparciu o obiektywne kryteria, to istotny element strategii CSR Lidl Polska na lata 2020–2025 oraz długofalowej polityki personalnej. Swoim pracownikom Lidl oferuje atrakcyjne warunki zatrudnienia. Oprócz najwyższych wynagrodzeń w branży zapewnia pakiet benefitów pozapłacowych – m.in. stabilne zatrudnienie, dzięki umowie o pracę na minimum 12 miesięcy, prywatną opiekę medyczną, ubezpieczenie grupowe, kartę Multisport, szkolenia oraz wyprawkę „dla maluszka” i pierwszoklasisty, a także bezpłatny program wsparcia psychologa, prawnika i doradcy finansowego. Jedną z zalet pracy w Lidl Polska jest również szansa na rozwój zawodowy – firma promuje awanse wewnętrzne oraz równość płacową kobiet i mężczyzn.
Ostatniemu z tych zagadnień sieć handlowa poświęca szczególną uwagę. W Lidl Polska wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od płci, wieku i innych subiektywnych przesłanek. Decydują wyłącznie kompetencje.
„Jako społecznie odpowiedzialna firma, wypełniamy misję promowania dobrych praktyk na rynku w zakresie równości płacowej. Aby dodatkowo wspierać tę ideę, w 2019 r. stworzyliśmy konkurs „Lidl Fair Pay”. Nagroda docenia przedsiębiorstwa wyznaczające wysokie standardy na polskim rynku w zakresie równości płacowej kobiet i mężczyzn, czyli te, które stosują jednakowy system wynagrodzeń dla pracowników na tym samym stanowisku, kierując się wyłącznie kryterium kompetencji. Wszystkie chętne firmy zachęcamy do zaangażowania się w promocję zasad fair pay. Jedną z możliwości jest właśnie udział w 3 Edycji konkursu Lidl Fair Pay. Zapraszamy!” – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR.
Partnerem merytorycznym „Lidl Fair Pay” jest międzynarodowa firma doradcza Korn Ferry, która podda szczegółowej analizie wszystkie dane firm zgłoszonych do nagrody. Przebadanych zostanie kilka aspektów m.in.: równość wynagrodzeń na tych samych poziomach zatrudnienia, udział kobiet w kadrze kierowniczej oraz w zespołach zarządzających.
Do wzięcia udziału w konkursie Lidl Polska zaprasza polskie firmy z sektora FMCG, farmaceutycznego, ubezpieczeń oraz IT, zatrudniające do 1500 osób, których polityka wynagrodzeniowa między kobietami a mężczyznami jest najbardziej wyrównana. Zgłoszenia przyjmowane są do 31 maja 2021 roku. Zwycięzca konkursu zostanie ogłoszony podczas ceremonii wręczenia nagród, w trakcie kongresu European Circular Retail Congress 2021.
Nadesłał:
Grzes33
|
Komentarze (0)