Technologie » Internet

Lufthansa ostrzega klientów przed phishingiem

Lufthansa ostrzega klientów przed phishingiem
Zobacz więcej zdjęć »
Lufthansa ostrzega latających przed e-mailami z próbami phishingu, które zawierają fałszywe linki do stron, gdzie klienci są proszeni o wprowadzenie danych dostępu do skrzynki e-mail, konta bankowego i innych.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

                „Żądanie danych jest często poparte informacją o wdrożeniu nowych środków bezpieczeństwa." Ostrzega Lufthansa„W rzeczywistości jednak, wiadomość służy wyłudzeniu danych. Treść i załączniki wiadomości phishingowej często zawierają linki, lub pliki, które wyglądają podobnie do dobrze znanego wizerunku marki."


                Dane osobowe i hasła są narażone na ryzyko utraty, gdy użytkownicy wprowadzają dane dostępowe w nieznanych miejscach. Przewoźnik twierdzi, że nadawca wiadomości phishingowej przekierowuje użytkowników na nieznaną stronę internetową i może odczytywać oraz używać danych wpisywanych przez użytkowników.

                 Lufthansa nakłania użytkowników do tego, by usuwali wiadomości bez ich otwierania i nigdy nie klikali w jakiekolwiek linki i niesprawdzone załączniki. Firma zaleca zmianę haseł do kont członkowskich, tak jak w przypadku infekcji przez złośliwe oprogramowanie.

                Administratorzy Miles & More (program lojalnościowy, w którym można gromadzić mile za podróże wszystkimi liniami lotniczymi sojuszu Star Alliance i wymieniać je na cenne nagrody) wysyłają powiadomienia, że nigdy nie proszą turystów, aby wprowadzali swój identyfikator użytkownika, PIN lub szczegółowe dane dostępowe do skrzynki e-mail. Ofiary powinny skontaktować się z Lufthansą, a ich rachunki w razie potrzeby mogą zostać zawieszone.

 

                Program lojalnościowy Miles & More jest wiodącym, tego typem programem w Europie, który ma ponad 20 milionów użytkowników, z czego prawie 1/3 w Niemczech.  Codziennie do programu dołącza średni do 5000 członków.


Jak uniknąć oszustw?


  • Bądź sceptycznie nastawiony do rozmów telefonicznych lub e-maili z fałszywymi bonami lub bardzo tanimi biletami lotniczymi. Zazwyczaj przy składaniu rezerwacji oszuści przekierowują użytkowników do fałszywych stron internetowych.
  • Zaktualizuj oprogramowanie antywirusowe i inne ważne programy przed podróżą. Pozwoli to chronić komputer przed fałszywymi wiadomościami i wyskakującymi reklamami.
  • Bądź wyjątkowo ostrożny, po dokonaniu rezerwacji biletów online lub wykonaniu transakcji bankowych. Używaj tylko bezpiecznych stron internetowych, jeśli do wpisania masz poufne dane, takie jak hasła lub konta bankowe.


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Bitdefender
http://bitdefender.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »