Technologie » Komputery
Maleje sprzedaż oryginalnych tuszy i tonerów
Przed kryzysem oryginalne tonery stanowiły około 60 proc. wszystkich materiałów eksploatacyjnych sprzedanych na polskim rynku. Resztę stanowiły zamienniki, jak również wkłady regenerowane.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W 2009 roku nadszedł kryzys gospodarczy, który zmusił konsumentów do sięgnięcia po dużo tańsze odpowiedniki tego typu produktów. Jak podaja analitycy firmy Gartner sprzedaż materiałów eksploatacyjnych w ostatnim roku renomowanych firm takich jak Samsung, Brother, HP odnotowała spadek dochodzący do 30 %.
- Ludzie zazwyczaj obawiają się zakupu zamienników, które utożsamiane są z niższą jakością i wydajnością. W rzeczywistości jednak są one bardziej wydajne od oryginalnych odpowiedników. Zakup taki wiąże się ze sporą oszczędnością wynoszącą od 30% do 70 % ceny oryginalnego produktu. Wzrost zakupów nieoryginalnych tonerów czy tuszy utrzymuje się od dobrego roku. Firmy, które kupowały oryginały, same pytają o tańsze zamienniki, a my staramy się sukcesywnie zwiększać ich asortyment - mówi Dariusz Hartmann, właściciel sklepu e-atramenty.pl
Klienci coraz częściej zaczynają sięgać po niemarkowe materiały eksploatacyjne. Znane firmy takie jak HP przestrzegają przed używaniem tego typu produktów, jednak ilość zadowolonych klientów z używania zamienników wzrasta z dnia na dzień. Nie widzą oni różnicy w jakości wydruku, a skoro nie widać różnicy to nie ma powodu aby przepłacać.
Komentarze (0)