Motoryzacja » Samochody
Mazda - producent samochodów koncepcyjnych
Zobacz więcej zdjęć » |
Silnik Wankla
Mazda słynie z tego, że praktycznie jako jedyny koncern, zdecydował się na masową produkcję samochodów wyposażonych w tzw. silnik Wankla, czyli silnik z tłokiem obrotowym, niezwykle mały i stosunkowo lekki. Jego pracę wyróżnia ograniczona ilość emisji, oszczędność paliwa i zdecydowanie zwiększona niezawodność. Mazda uzyskała tytuł International Engine of the Year za silnik z tłokiem obrotowym zastosowanym w modelu RX-8 w 2003 r.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Nowe koncepcje - trzy prestiżowe nagrody w 2015
Koncepcyjność i oryginalność stosowanych technologii w samochodach Mazdy, znalazły uznanie podczas prestiżowego konkursu wzornictwa Red Dot. Nagrodzone zostały trzy zaprezentowane modele - Mazda MX-5, Mazda CX-3 oraz Mazda2. Tym razem, statuetki zostały przyznane za niezwykle kunsztowne połączenie precyzji, estetyki oraz funkcjonalności i ergonomii, co razem daje efekt niezwykłej elegancji i wyjątkowo dobrego stylu zachwycającego wyrazistym charakterem.
Kunszt nadwozia - KODO
Głównym czynnikiem, który zadecydował o sukcesie nowych modeli Mazdy jest niepowtarzalna stylizacja nadwozia. Producent zastosował technologię projektową nawiązującą do sprawdzonego już w poprzednich propozycjach systemu estetycznego KODO – Dusza Ruchu. Miłośnicy motoryzacji poznali już tą koncepcję, użytą przez koncern podczas prac nad modelem Mazda6, zaprezentowanym w 2006 r.
Jego założenia sprowadzają się do oddania w sylwetce samochodu fascynacji ruchem, przeobrażania i dynamizmu uosabiającego piękno, siłę i moc. Wg. producentów, dążenia projektantów skupiają się wokół odwzorowania ekspresji właściwej światu dzikich zwierząt. Główną intencją jest oddanie w designie auta wrażenia witalności. Nadwozie ma być optycznym odbiciem energii skumulowanej w zwierzęciu gotowym do nagłego i szybkiego przemieszczenia, ruchu, ataku.
Linie nagrodzonych modeli zachwycają odważną i wyraźną strukturą, przywodzącą na myśl napięte mięśnie i ścięgna. Najwidoczniej odbija się to w liniach wywodzących się z przednich błotników i zmierzających wstecz, do momentu spotkania z wyraźnymi kształtami wychodzącymi z tylnych nadkoli. Widok z przodu akcentuje fascynację ruchem projektanta. Widoczne jest to głównie w liniach maski, wyraźnie ścinających do środka, lampach mocno osadzonych pod charakterystyczną nadbudówką karoserii oraz srebrnej linii łączącej te elementy oświetlenia w sposób dość nieregularny.
Zachwyt budzi przesunięcie kabiny kierowcy możliwie najdalej do tyłu, dzięki temu projektant uzyskał efekt atletycznej budowy, który dodatkowo potęgowany jest zabiegiem mocnego zarysowania błotników i dopasowaniem wielkich kół.
Technologie KODO wykorzystywane przy projektowaniu koncepcyjnych aut Mazdy, znalazły również zastosowanie w pewnych koncepcyjnych modelach Renault. To przede wszystkim, Altica, DeZir i Egeus. Najbardziej dynamicznym nadwoziem wśród wyżej wymienionych może poszczycić się DeZir, który przywodzi przed oczy skojarzenia z Mazdą MX-5. Dynamika mocno zarysowanych, pofalowanych linii bocznych, aż tryska energią. Siła i zwinność od razu jawi się przed oczami każdego miłośnika motoryzacji.
Koncepcyjność Mazdy, która przejawiała się w zastosowaniu niezbyt popularnych silników, znalazła przełożenie również w koncepcjach dotyczących wyglądu aut. Technologia KODO stanowi świadome odejście od uniwersalnego i stonowanego designu na rzecz wyrazistego, silnego i zachwycającego dynamiką linii.
Nadesłał:
slawek
|
Komentarze (1)
Mam mazdę 323 może nie wygląda super ale zawsze mam pewność że dojadę do prady a wszystko dzięki mojemu mechanikowi.
autoszybykarad.pl