Firma » Reklama

Merchandising wizualny – co sprawia, że zakupy to przyjemność?

Merchandising wizualny – co sprawia, że zakupy to przyjemność?
Zobacz więcej zdjęć »
Niemal 80% decyzji zakupowych zostaje podjętych w sklepie. 60% klientów dokonuje wyborów kompulsywnych, zmieniając marki przy każdorazowym zakupie.

Tego rodzaju dane zmuszają przedsiębiorców do jak najlepszej optymalizacji zakupów dokonywanych w ich sklepie, poprzez działania określone jako merchandising wizualny.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Merchandising wizualny – co to jest?

Merchandising wizualny to pojęcie oznaczające wywieranie wpływu na zachowanie klienta poprzez odpowiednią prezentację sklepu i produktów. Głównym celem działań merchandisingowych jest wzbudzenie zainteresowania klientów poprzez odpowiednią ekspozycję towarów, przy użyciu takich narzędzi jak muzyka, zapachy czy wystrój. Tego rodzaju praktyki służą głównie wzrostowi sprzedaży w przedsiębiorstwie. Ponadto, takie działania mają na celu podniesienie wartości danej firmy i poprawę wizerunku. Sklepy, które stosują merchandising wizualny, chcą także poprzez wyżej wymienione praktyki wydłużyć czas przebywania klientów w sklepie, a co za tym idzie – doprowadzić do zainteresowania ich większą ilością produktów.


Merchandising wizualny to codzienność dla wielu sklepów

W niemal każdym sklepie jesteśmy poddawani praktykom zgodnym z ideą merchandisingu        – nawet jeśli wydaje nam się, że jesteśmy świadomymi i odpornymi na tego typu praktyki konsumentami. Już samo ułożenie produktów na sklepowych półkach ma związek z merchandisingową kalkulacją oraz przeświadczeniem, że klient nie będzie schylał się po produkty z najniższych półek. Dlatego zazwyczaj tanie produkty znajdują się bliżej podłogi, natomiast w miarę wzrostu ceny, produkty zaczynają się ustawiać na wysokości oczu klientów, czyli właśnie na tym poziomie, który najbardziej sprzyja dokonywaniu decyzji zakupowych.

Merchandising wizualny to sztuka dobrej ekspozycji

Na tzw. ekspozytorach zazwyczaj wystawiane są najbardziej popularne produkty, które nie wymagają dodatkowej promocji. Natomiast drobne produkty, takie jak gumy do żucia, słodycze, baterie czy leki przeciwbólowe zawsze znajdują się przy kasie, zgodnie z założeniem, że klient i tak po nie sięgnie, ponieważ są to produkty, których często używa i kupuje w dużych ilościach. Produkty te należą do kategorii zakupów impulsowych (nieprzemyślanych). Ich stosunkowo niska cena zwiększa prawdopodobieństwo, iż pod wpływem impulsu klient umieści któryś z nich w koszyku.

Merchandising wizualny – zacznij od wejścia

Popularnym sposobem na przyciągnięcie uwagi klienta są również promocje między półkami w supermarketach – koniecznie z wyraźną informacją na temat niskiej ceny. Większość handlowców przekonuje, że takie rozwiązanie skutkuje niemal stuprocentową sprzedażą wystawionych produktów.


Merchandising wizualny stawia na ilość

Również popularnym zabiegiem merchandisingowym jest stwarzanie wrażenia jak największej ilości towaru na półkach. Przy małej ilości towaru stosuje się różnego rodzaju sztuczki mające zatuszować ubytki w produktach, m.in. przesuwanie produktów do przodu, aby stworzyć iluzję pełnego zaopatrzenia. Ponadto, produkty powinny być rozmieszczone tak, aby te o najwyższej cenie były rozmieszczone na środkowej części regału sklepowego - to właśnie na środku regału klienci zazwyczaj skupiają swój wzrok. Nie powinno się też zostawiać na półkach pustych miejsc, warto też pamiętać o tym, aby ustawiać maksymalnie trzy produkty w jednej linii, żeby klient nie musiał ich szukać wzrokiem.


Merchandising wizualny – czego się wystrzegać?

Przy rozmieszczaniu produktów zgodnie z ideą merchandisingu również zdarzają się błędy. Najczęściej powtarzanymi błędami są źle rozłożone towary na półkach, w szczególności rozłożenie produktów tej samej marki na całej długości regału. Często można dostrzec również braki w towarze oraz zmianę ekspozycji towaru, co sprawia, że klienci często gubią się i nie mogą znaleźć potrzebnych im towarów, co w efekcie może doprowadzić do zniecierpliwienia i zaniechania poszukiwań.




Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JoannaS

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »