Gospodarka » Żywność
Minister rolnictwa honorowym patronem programu „Doceń polskie”
Zobacz więcej zdjęć » |
- (…) Jestem przekonany, że uczestnictwo w programie „Doceń polskie” przyniesie wiele korzyści producentom i przyczyni się do promocji tradycyjnych wyrobów - napisał Krzysztof Jurgiel, szef resortu rolnictwa w liście skierowanym do organizatorów programu „Doceń polskie”. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi jest honorowym patronem tego przedsięwzięcia od 2011 roku, czyli od samego początku jego funkcjonowania. Takim wsparciem mogą poszczycić się nieliczne inicjatywy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Celem Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” jest promocja produktów spożywczych wysokiej jakości dostępnych na naszym rynku oraz wspieranie ich wytwórców. Inicjatywę popiera Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, czego wyrazem jest objęcie jej honorowym patronatem. - (…) Cieszy mnie fakt realizacji przedsięwzięcia, którego celem są działania promocyjne, budujące określony wizerunek polskich producentów wytwarzających żywność wysokiej jakości. Jestem przekonany, że uczestnictwo w programie „Doceń polskie” przyniesie wiele korzyści producentom i przyczyni się do promocji tradycyjnych wyrobów - napisał Krzysztof Jurgiel, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi w liście skierowanym do organizatorów programu „Doceń polskie”.
- To dla nas szczególne wyróżnienie, gdyż nie wszystkie przedsięwzięcia promujące polską żywność są realizowane z takim ministerialnym wsparciem - zaznacza Marek Bielski, twórca programu „Doceń polskie”. - Program jest realizowany od 2011 roku i od tego czasu niezmiennie odbywa się pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Każdą kolejną edycją udowadniamy jak ważne są nasze działania dla polskich producentów żywności. Dzięki patronatowi ministra możemy jeszcze skuteczniej pracować na rzecz rodzimych przedsiębiorstw z sektora FMCG -dodaje M. Bielski.
Wsparcie resortu rolnictwa to nie jedyny czynnik odróżniający program „Doceń polskie” od innych projektów tego typu. Przedsięwzięcie realizowane jest wg klarownych i niezmiennych zasad. Program ma otwarty charakter, toteż może przystąpić do niego każdy producent, bez względu na rodzaj asortymentu. W ciągu dotychczasowego funkcjonowania programu zrealizowano osiemnaście audytów produktów spożywczych. O znak „Doceń polskie” ubiegały się m.in.: pieczywo, nabiał, napoje, mięsa, przetwory, słodycze, alkohole, dania gotowe, makarony, owoce i warzywa oraz wyroby marek własnych.Jak wyjaśnia Marek Bielski, podczas każdego z nich specjaliści z branży spożywczej ocenili indywidualnie wszystkie zgłoszone wyroby i wyróżnili najbardziej wartościowe z nich.
- Produkty otrzymują od Loży Ekspertów noty w skali 1-10 za smak, wygląd oraz stosunek jakości do ceny. Certyfikatem „Doceń polskie” honorowane są wyłącznie te, które zdobędą wysokie noty (minimum 7,5 pkt), a tytuł TOP PRODUKT otrzymują tylko artykuły z maksymalną liczbą punktów. Godło promocyjne zdobywają jedynie wyróżniające się wyroby żywnościowe. Znak „Doceń polskie” to dla konsumentów gwarancja wysokiej jakości, a przy tym także polskiego pochodzenia - uzupełnia Karolina Szlapańska, organizatorka programu.
Do audytu, podczas którego Loża Ekspertów podejmuje decyzję o przyznaniu certyfikatów „Doceń polskie”, kwalifikowane są artykuły z tzw. polskim akcentem. - Kryterium to spełnia żywność tworzona z polskich składników, wg tradycyjnej receptury lub na terenie naszego kraju - informuje K. Szlapańska.
Laureaci programu korzystają z różnorodnych narzędzi mających na celu zwiększenie ich rozpoznawalności, ale także edukowanie i dostarczanie ciekawych informacji o polskiej kuchni. Z myślą o firmach, które zdobędą certyfikat za swoje wyroby, uruchomiono blog programu dostarczający aktualnych informacji, a także Mapę Dobrego Smaku, dzięki której łatwo i szybko można odnaleźć produkt nagrodzony przez Lożę Ekspertów. Bezpłatny kwartalnik „Doceń Dobre Wiadomości” to kolejna forma promocji żywności z certyfikatem programu.
Godło „Doceń polskie”, którym posługują się laureaci przyciąga uwagę konsumentów i zwiększa ich zainteresowanie nagrodzoną żywnością. Producenci mogą w dowolny sposób korzystać z logotypu programu. Znak „Doceń polskie” jest prezentowany na opakowaniach wyróżnionych wyrobów, w sklepach i stoiskach firmowych oraz materiałach promocyjnych różnego typu, począwszy od ulotek, poprzez plakaty i gazetki reklamowe, na billboardach i spotach telewizyjnych kończąc.Kolejną sposobnością zdobycia laurów programu będzie XIX audyt żywności, który odbędzie się 27 stycznia w Czeladzi. Wytwórcy zainteresowani zdobyciem certyfikatu już przesłali swoje zgłoszenia. Stosowne formularze można pobrać ze strony internetowej programu - www.docenpolskie.pl
* * *
Zdjęcia:Podpis: Wybrane produkty spożywcze, które Loża Ekspertów oceniała podczas XVIII audytu żywności. Certyfikacja odbyła 28 października 2015 roku.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”www.docenpolskie.plwww.blog.docenpolskie.pl Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|
Komentarze (0)