Firma » Biznes

Młodzi online i bez gotówki

Dynamika przyrostu rynku zamówień online rzędu 40-50 proc. rocznie jest dużo większa niż wzrostu całego rynku e-commerce. Spora w tym zasługa młodych pokoleń, wychowanych w dobie internetu i nowoczesnych technologii.

Blisko 2/3 wszystkich zamawiających jedzenie tylko przez internet np. przez platformy takie jak PizzaPortal.pl, stanowią dziś osoby w wieku od 15 do 34 lat.

Zakupy online codziennością

Millennialsi, czyli osoby urodzone po 1980 roku, znają świat bez internetu, ale dla tzw. pokolenia Z (roczniki 1995-2004) nowoczesne technologie to kwestia podstawowa. Trudno im sobie wyobrazić rzeczywistość bez komputera, internetu, mediów społecznościowych czy smartfona. Internet pomaga im we wszystkich dziedzinach życia - zakupach, spędzaniu czasu wolnego, kontaktach ze znajomymi i zamawianiu jedzenia.

- Wśród osób, które porzuciły telefon i zamawiają wyłącznie online, blisko jedną trzecią (32 proc.) stanowią użytkownicy w wieku od 15 do 24 lat. Kolejną grupą (26 proc.) są osoby w wieku 25-34, a następną (24 proc.) - w wieku 35-44. Najmniej „internetowe" są osoby powyżej 45 roku życia. Można powiedzieć, że młode pokolenie, wyznacza trend pokazujący jak za kilka lat będzie wyglądało  zamawiane jedzenia z dostawą - mówi Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl.

Millennialsi rzadziej online, ale częściej bez gotówki

Wyraźnie dostrzec można także preferencje Polaków w kwestii płatności za zakupy dokonane w sieci - w podziale na grupy wiekowe. W każdej z nich dominuje szybki przelew przez bramki pay by link (PayU, przelewy24 czy DotPay). Stawia na niego 62 proc. przedstawicieli tzw. pokolenia Z (15-24), 78 proc. użytkowników w wieku od 25 do 34 lat, 71 proc. użytkowników z grupy 35-49 oraz 51 proc. użytkowników w wieku 50 lat i więcej[1]. Płatność gotówką wybiera 47 proc. przedstawicieli pokolenia Z, a kolejne grupy wiekowe - odpowiednio po 37, 42 i 34 proc.

Na podobnym poziomie dla trzech grup wiekowych (15-24, 25-34 oraz 35-49) kształtuje się popularność płatności mobilnych np. BLIK - wskazuje je po 18, 21 i 20 proc. Zainteresowania transakcjami mobilnymi nie wykazuje najstarsza z grup wiekowych - preferuje je jedynie 3 proc. badanych[2].


[1] Formy płatności motywujące do zakupów przez internet w podziale na wiek. E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska

[2] Tamże



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

paulina.stepien@38pr.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »