Firma » Biznes
Mojsalon.pl – blog branży kosmetycznej
Obecne zainteresowanie usługami kosmetycznymi jest niezwykle duże - ludziom zależy na atrakcyjnym wyglądzie i aby go osiągnąć, często korzystają z profesjonalnych usług kosmetyczki, czy manikiurzystki. Nic więc dziwnego, że powstaje coraz więcej salonów kosmetycznych i gabinetów SPA - istniejące już punkty tego typu starają się zaś wciąż aktualizować swoją ofertę i umiejętności personelu, by być na bieżąco z branżowymi nowinkami. Zarówno dla osób, które prowadzą salon kosmetyczny, jak i dla tych, które dopiero rozważają otwarcie własnego gabinetu powstał w listopadzie zeszłego roku blog www.mojsalon.pl. Jego założycielem jest Dawid Sipowicz - właściciel sklepu eversun.pl, specjalizującego się w profesjonalnych kosmetykach i sprzęcie do salonów urody i solarium.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„Osoby stawiające swoje pierwsze kroki w biznesie kosmetycznym często nie do końca wiedzą, jak wyglądać powinien ich gabinet - nie mają pewności, jakie kosmetyki i sprzęt warto wybrać, zastanawiają się jak urządzić salon, by przyciągał ludzi. Szukają pomocy i inspiracji, jak rozreklamować salon i zdobyć stałych klientów. Nasz blog ma podsunąć im garść ciekawych pomysłów, może również pomóc w zweryfikowaniu dotychczasowych planów - wyjaśnia Dawid. - Na blogu umieszczamy więc najważniejsze informacje - np. te dotyczące podstawowych wymogów, jakie spełniać powinien salon, ale również podpowiadamy, jak uatrakcyjnić salon, jak go rozreklamować i zdobyć przychylność klientów. Można być doskonałym specjalistą w dziedzinie kosmetyki i nie orientować się przy tym w kwestiach skutecznej reklamy, czy wystroju wnętrz. MojSalon.pl ma za zadanie ułatwić takim osobom start w biznesie, jak i jego prowadzenie."
W czasie niespełna rocznej działalności blog zdołał sobie zaskarbić zainteresowanie dużej grupy czytelników, o czym świadczą liczne maile z indywidualnymi pytaniami, wysyłane do Dawida: „Otrzymuję sporo maili, które oczywiście jak najbardziej cieszą - miło wiedzieć, że czytelnikom przydają się publikowane informacje i część ze wskazówek może nawet znajdzie zastosowanie w czyimś biznesie. Jeśli pytania zawarte w mailu są szczególnie ważne, czy ciekawe, staramy się publikować je wraz z odpowiedzią na blogu, by mogła z nich skorzystać większa liczba osób." - komentuje.
W drugiej połowie czerwca Dawid postanowił pójść o krok dalej i zaoferować swoim czytelnikom nową opcję na blogu - ankietę, a właściwie 2 ankiety - jedną dla właścicieli salonów kosmetycznych, drugą dla osób, które dopiero będą otwierać swój biznes kosmetyczny. Każda z ankiet zawiera kilkanaście pytań - prawidłowe wypełnienie formularza umożliwia uzyskanie indywidualnej analizy salonu w formie maila: „Prawdę mówiąc nie spodziewaliśmy się aż takiego zainteresowania ze strony czytelników - mówi Dawid. - W krótkim czasie przyszło do nas ok. 150 wypełnionych ankiet, co jeszcze mocniej uzmysłowiło nam, jak wiele osób wiąże swoją przyszłość z branżą kosmetyczną i o ilu rzeczach warto jeszcze napisać na naszym blogu. To fantastyczne, jaki potencjał drzemie wśród osób zainteresowanych branżą kosmetyczną. Za jakiś czas spora ich część może założyć swoje własne salony - mam nadzieję, że wiadomości uzyskane na MojSalon.pl w jakiś sposób się do tego przyczynią." - dodaje.
Skąd takie duże zainteresowanie branżą kosmetyczną wśród przyszłych polskich przedsiębiorców? Oczywiście ma to związek z rosnącym zapotrzebowaniem na usługi kosmetyczne wśród społeczeństwa. W wielu branżach wypielęgnowane dłonie czy wypoczęta twarz mają duży wpływ na to, jak postrzegana jest dana osoba, a rola pierwszego wrażenia zrobionego na kontrahencie jest ogromna. Coraz więcej salonów nastawionych jest na klientelę biznesową, zarówno pod względem lokalizacji, jak i usług. Do salonów kosmetycznych zaglądają osoby w różnym wieku, o różnych potrzebach - panie, ale coraz częściej również panowie. Profesjonalny gabinet kosmetyczny oferuje nie tylko pielęgnację urody, ale również relaks i odprężenie - dla wielu klientów tak samo istotne jak „usługa podstawowa", po którą przyszli.
Nadesłał:
Eversun
|
Komentarze (0)