Gospodarka » Bezpieczeństwo

Mondial Assistance podsumowuje sezon turystyczny

Mondial Assistance podsumowuje sezon turystyczny
Zobacz więcej zdjęć »
Lider rynku assistance i ubezpieczeń turystycznych zebrał ponad 9 mln PLN składek ze sprzedaży polis dla podróżnych. Największy wzrost wygenerował direct.

Prognozy były dramatyczne. Z badaniu Urlopy 2009 przeprowadzonego przez Mondial Assistance w lutym br. wynikało, że 38% turystów, którzy w ubiegłym roku wyjechali na zagraniczne wakacje, w tym roku zrezygnuje z urlopu. Co 3. planujący wakacje zamierzał spędzić je w kraju.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Aktywizacja turystów nastąpiła pod koniec drugiego kwartału. - powiedziała Joanna Wójcik, Project Manager w Traveltainment Polska - Wzrost zapytań i rezerwacji zaobserwowaliśmy już w maju br. Najwięcej wycieczek wykupiono w lipcu i czerwcu. 94% z nich stanowiły oferty last minute.

4 z 5 polis turystycznych sprzedanych przez Mondial Assistance zostały rozprowadzone przez touroperatorów. W porównaniu do 2008 r. liczba ubezpieczeń sprzedanych w tym kanale wzrosła o 4%. Zmniejszyła się natomiast o 18% średnia cena polisy.

Polacy oszczędzają nie tylko na dobrach luksusowych. Ograniczają także inne wydatki, w tym także te związane z ubezpieczeniem. Wyraźną tendencją w tym roku była rezygnacja z dodatkowych ryzyk. Dzięki temu cena polisy zmalała, ale ograniczeniu uległ też zakres ochrony. Popularność bardziej rozbudowanych wariantów ubezpieczeń spadła o  ¼ w porównaniu do ubiegłego roku. - powiedział Rober Drozd, kierownik ds. rozwoju rynku  w Mondial Assistance.

Najprężniej rozwijającym się kanałem dystrybucji była sprzedaż direct poprzez stronę internetową Elvia.pl. Wygenerowała ona ponad dwukrotny wzrost przypisu składki w stosunku do poprzedniego roku. O blisko 30% zwiększyła się ilość polis turystycznych wykupionych w szczycie sezonu.

Rosnąca popularność polis turystycznych w Internecie jest związana z rosnącą popularnością tego kanału dystrybucji. Polacy coraz częściej kupują ubezpieczenia w szybszy i wygodniejszy sposób niż wizyta u agenta ubezpieczeniowego. Mają też coraz większe zaufanie do ubezpieczycieli oferujących swoje produkty w Internecie. - tłumaczy Robert Drozd.

W porównaniu do ubiegłego roku Centrum Operacyjne Mondial Assistance zanotowało nieznaczny spadek ilości zdarzeń - z 7.183 w czasie ubiegłorocznego szczytu sezonu do 7.028 w 2009 r. Od kilku lat krajem, w którym dochodzi do największej ilość wypadków wśród Polaków są Niemcy. W tym roku w  statystykach Mondial Assistance zanotowano także znaczący wzrost próśb o pomoc od turystów przebywających w Bułgarii, Chorwacji i Włoszech. Spadła natomiast ilość interwencji w Egipcie, Grecji i Stanach Zjednoczonych.

Zdecydowana większość telefonów do Centrum Operacyjnego (87%) wiązała się z organizacją wizyty lekarskiej. W co 20. przypadku konieczne było zorganizowanie transportu medycznego.

W 2009 r. Mondial Assistance planuje zebrać 9.031.000 PLN ze sprzedaży ubezpieczeń turystycznych. Największy udział będą miały polisy rozprowadzone przez biura podróży.  Plan finansowy na 2010 r. zakłada wzrost przypisu składki o 13% do 10.211.000 PLN ze sprzedaży polis ubezpieczeniowych. Nadal najdynamiczniej będzie rozwijała się sprzedaż direct. 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ap

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »