Technologie » Internet
Niemal połowa Europejczyków woli odwiedzać oddziału banku
Zobacz więcej zdjęć » |
Mimo tych obaw większość Europejczyków nadal dokonuje niektórych płatności za pośrednictwem internetu, jednak wielu z nich nie stosuje nawet podstawowych środków bezpieczeństwa, narażając tym samym swoje dane finansowe i pieniądze.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Luka w portalu społecznościowym Instagram wykorzystana przez cyberprzestępców
- Badanie Kaspersky Lab: ludzie są skłonni pozbyć się swoich zdjęć i innych danych za niedużą kwotę
- Technologia kontroli aplikacji firmy Kaspersky Lab wygrywa w testach AV-TEST
- Liczba roku: Każdego dnia Kaspersky Lab wykrywa 315 000 nowych szkodliwych plików
Jednym z najłatwiejszych sposobów na uzyskanie dostępu do kont bankowości online przez cyberprzestępców jest podszywanie się pod właściciela konta. Można to osiągnąć poprzez uzyskanie informacji dotyczących konta, stworzenie strony phishingowej, na której użytkownicy nieświadomie podają swoje loginy oraz hasła, lub przechwycenie danych dotyczących nazwy użytkownika i hasła przy pomocy trojana bankowego w momencie logowania się użytkowników na rzeczywistych stronach swojego banku. Podatne na takie ataki są zarówno tradycyjne komputery, jak i urządzenia mobilne.
Przykład typowego ataku phishingowego wykorzystującego wizerunek banku można zobaczyć na stronie http://r.kaspersky.pl/phishing_ipko. Tylko w ciągu ostatnich kilku miesięcy w Polsce obserwowaliśmy kilkanaście fal takich ataków.
Z badania wynika, że znaczna liczba użytkowników (44%) nie czuje się bezpiecznie, dokonując transakcji finansowych online. Co więcej, połowa z nich (49%) uważa, że dokonywanie płatności w fizycznej placówce jest skuteczniejsze niż za pośrednictwem internetu, a 43% zgodziło się, że bankowość tradycyjna jest bezpieczniejsza niż jej wersja online.
Jednak mimo tych obaw większość internautów dokonuje płatności online: 78% badanych wykorzystuje w tym celu komputery stacjonarne lub laptopy, 27% wykorzystuje tablety, 29% korzysta ze smartfonów, a 12% właścicieli telewizorów smart TV przyznało się do dokonywania płatności online za pośrednictwem tych urządzeń. Jednocześnie, jak wynika z badania, jeden na pięciu użytkowników nie robi nic w celu zabezpieczenia swoich danych finansowych online.
„Osoby, które aktywnie korzystają z bankowości online i nie stosują odpowiednich środków bezpieczeństwa, narażają swoje pieniądze i reputację banków na niepotrzebne ryzyko. Dlatego bardzo ważne jest, by banki inwestowały w technologię zapewniającą swoim klientom bezpieczne środowisko finansowe. Takie podejście nie tylko zapewni klientów, którzy wolą dokonywać operacji bankowych w oddziałach, że bankowość online i mobilna jest bezpieczna, ale również zmniejszy ryzyko utraty istotnych danych finansowych przez nieostrożnych klientów” – powiedział Ross Hogan, szef działu zapobiegania oszustwom, Kaspersky Lab.
Jednym z rozwiązań tego problemu może być Kaspersky Fraud Prevention, wielowarstwowa platforma ochrony przeznaczona dla banków. Kaspersky Fraud Prevention zabezpiecza dane finansowe na urządzeniach użytkowników, zwiększając tym samym lojalność klientów i zmniejszając ryzyko związane z tym, że bank będzie musiał badać incydenty, płacić odszkodowania oraz odzyskać reputację po incydencie naruszenia bezpieczeństwa. Platforma chroni użytkowników komputerów z systemem Windows i OS X, a także urządzeń mobilnych z systemami Windows Phone, Android oraz iOS.
Pełne wyniki badania wykorzystanego w niniejszej informacji prasowej są dostępne w języku angielskim na stronie http://r.kaspersky.pl/vdBib.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/news.
Komentarze (0)