Motoryzacja » Transport
Nowe wyzwanie Dunlopa
Długa żywotność wraz z polepszoną charakterystyką hamowania na mokrej nawierzchni, mniejszym zużyciem paliwa i większą odpornością na uszkodzenia w porównaniu ze swoimi poprzecznikami to głowne zalety nowych opon. Oparta na nowej konstrukcji, składnikach i kształcie bieżnika, gama opon "nowej generacji" zaprojektowana została specialnie z myślą o potrzebach nowoczesnych europejskich firm logistycznych i transportowych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Opony SP344 i SP444 na obręcze 17,5" i 19,5" zostały wprowadzone wcześniej i cieszyły się ogromnym powodzeniem w przedsiębiorstwach transportowych w całym regionie.Nowe opony SP344 i SP444 na obręcze 22,5" zastąpią SP341 i SP442 na oś napędową.
SP344
Dunlop SP344 to opona na oś skrętną. Dzieki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologi w budowie bieżnika jej kluczową zaletą jest o 20 proc. wiekszy przebieg i niski opór toczenia,co oznacza niższe zużycie paliwa bez uszczerbku dla jej charakterystyki na mokrej nawierzchni.Mocniejsza osnowa to z kolei zwiększona wydajność pojazdu i krótszy czas przestoju. Bieżnik nowej SP344 ma pięć żeber, z czego te na barku opony są zamknięte.Taki kształt pozwala wydłużyć przebiegi opony przy jednoczesnym zmniejszeniu hałasu i poprawie pewności jazdy. Parametry opony na mokrej nawierzchni uległy znacznej poprawie dzięki zastosowaniu żeber "Flexomatic" i krawędziowych.Więcej żeber oznacza lepszą przyczepność i sprawniejsze odprowadzanie wody. Dzięki systemom ochrony przed "chwytaniem" kamieni zmniejsza się ryzyko przebicia i uszkodzenia osnowy.Wszystkie te cechy,podobnie jak zwiększona przyczepność i wytrzymałość,pomagają również zmniejszyć hałas generowany podczas jazdy oraz zapewniają równomierne zużycie ogumienia. Efektem zmian jest opona, która ma przebiegi o 20 proc. dłusze niż jej poprzedniczka.
SP444
Opony SP444 na oś napędową stanowią parę do SP344 i oferują długą żywotność,polepszoną trakcję i skuteczniejsze hamowanie na mokrej nawierzchni. Podobnie jak w przypadku SP344,kształt i konstrukcja bieżnika - oparte na najnowocześniejszych technologiach - zwiększają odporność opony na uszkodzenia,wydłużają jej przebiegi i zmniejszają opór toczenia,co przekłada się na większą ekonomikę spalania paliwa i lepszą wydajność. Opona ta - w porównaniu ze swoją poprzedniczką - oferuje o 15 proc.większy przebieg, bardziej równomierne zużycie i lepszą trakcję w warunkach zimowych. SP444 posiada szeroki,5-żebrowy bieżnik z pasem żeber w jej centralnej części. Pozwala to na uzyskanie maksymalnych przebiegów oraz równomierne zużywanie się opony przy zmnieszonym oporze toczenia. Opona zachowuje się znacznie lepiej na mokrej nawierzchni dzięki lamelkom wykonanym w technolgi 3D-BIS. Ich działanie opiera się na tym, że bloki bieżnika zamykają się w kontakcie z powierzchnią drogi,przez co zwiększa się przyczepność, a następnie otwierają się, zapewniając sprawne odprowadzanie wody. Inne zastosowanie rozwiązania to zwężające się rowki wzdłużne i lamelki, zmniejszające zużycie opony na całej jej powierzchni,oraz nowe dna lamelek "tear-drop", bardziej odporne na pękanie na skutek zmęczenia materiału.Stopień odporności bieżnika na zużycie polepszono dzięki unikalnemu pozycionowaniu lamelek oraz wyposażonym w nie cięgnom ("tie bars"), które również zwiększają trakcję i żywotność opony.Kształt oraz rowkowanie bieżnika zmniejszają podatność opony na chwytanie kamieni,przez co opona doskonale odpowiada na wysokie wymagania stawiane ogumieniu w transporcie regionalnym i dystrybucji.
Komentarze (0)