Motoryzacja » Samochody
Oleje marki Mobil
Zobacz więcej zdjęć » |
Do nowoczesnych silników
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Mobil 1 to wiodąca marka samochodowych olejów syntetycznych. Smary tego typu polecane są przede wszystkim do najnowszych konstrukcji, ale z powodzeniem można je stosować także w starszych autach, pod warunkiem, że ich jednostki napędowe są dobrze utrzymane. Mobil 1 pomaga zwiększyć osiągi, chroni silnik przed zanieczyszczeniami i zapobiega przedwczesnemu zużyciu się jednostki. Może być używany zarówno podczas dużych mrozów, jak i przy wysokich temperaturach – jego klasa lepkości to 0W-40 oraz 5W-50. Swoje właściwości zachowuje w niemal każdych warunkach eksploatacyjnych. Olej Mobil 1 sprawdza się przy praktycznie każdym typie silnika, od jednostek benzynowych, poprzez silniki wysokoprężne (również te z turbodoładowaniem) do jednostek wyczynowych. Można go stosować także w autach z napędem hybrydowym. Swojej aprobaty dla oleju Mobil 1 udzieli tacy producenci samochodów jak BMW, Porsche i Volkswagen, ponadto olej spełnia wymagania jakościowe dla aut ze znaczkiem Fiata, Opla oraz Saaba.
Mobil 1 jest dostępny w kilku wersjach, m.in. New Life 0W-40, ESP Formula, Fuel Economy, Peak Life. Nadają się one do prawie każdego typu silnika, przy czym niektóre rodzaje olejów dedykowane są jednostkom szczególnego rodzaju. Przykładowo, Mobil 1 ESP Formula 5W-30 jest idealny do wysokosprawnych Diesli i jednostek benzynowych w terenówkach i furgonetkach eksploatowanych w bardzo trudnych warunkach, a Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 jest polecany do użytku w ekstremalnie temperaturach. Szczegółowe specyfikacje olejów Mobil 1 sprawdzimy w sklepie motochemia.pl.
Przedłużenie żywotności silnika
Zadaniem każdego oleju jest ochrona silnika przed zniszczeniem oraz poprawa jego wydajności. Z tymi zadaniami doskonale radzą sobie oleje silnikowe Mobil Super. Są one przystosowane do silników różnego typu i działają w bardzo szerokim zakresie temperatur. Serię Super zaleca się głównie do samochodów używanych w trudnych warunkach – regularne stosowanie tego typu oleju może zapobiegać poważniejszym uszkodzeniom powstającym wskutek wysokiego obciążenia jednostki napędowej. Mobil Super jest odpowiedni i do silników benzynowych, i wysokoprężnych. Zaletą olejów Super jest także zwiększenie oszczędności zużycia paliwa oraz lepsza ochrona filtrów cząstek stałych oraz konwerterów katalitycznych.
Oleje wyższej klasy są odpowiednie dla nowoczesnych jednostek, ale w serii Super znajdziemy też produkty dedykowane silnikom z dłuższym przebiegiem – olej Super 2000 X1 10W-40 może być używany w jednostkach starszej generacji, nie wyposażonych w filtry cząstek stałych, Super 1000 X1 15W-40 nadaje się do prawie wszystkich typów silników.
Do aut roboczych i ciężarowych
Dla silników wysoko obciążonych najwłaściwszym wyborem będą oleje Mobil Delvac, w pełni syntetyczne oleje wydłużające żywotność jednostki. Olej Mobil Delvac przyczynia się do redukcji emisji spalin i jest kompatybilny z filtrami cząstek stałych (LE 5W-30 oraz SHC 5W-40). Pomaga także w obniżeniu zużycia paliwa. Ze względu na wysoką odporność na degradację termiczną, oleje Mobil Delvac są bardziej wydajne i nie wymagają częstej wymiany.
Klasyfikacje olejów
Przed wyborem oleju Mobil należy zawsze upewnić się, jaka klasa lepkości oraz jakości jest zalecana przez producenta naszego samochodu.
Według klasyfikacji ACEA mamy:
- oleje klasy A do silników benzynowych, gdzie A1 oznacza najniższą jakość, a A4 jakość najwyższą,
- oleje klasy B do samochodów osobowych z silnikami o zapłonie samoczynnym, gdzie B1 to najniższa jakość, a B5 jakość najwyższa,
- oleje klasy E do samochodów ciężarowych.
W klasyfikacji API wyróżniamy oleje klasy S dla silników benzynowych, oleje klasy C dla silników Diesla oraz oleje uniwersalne, z podwójnym oznaczeniem, np. API SL/CF. Jakość oleju określa druga litera symbolu, a wzrost jakości idzie w parze z coraz dalszą pozycją litery w alfabecie.
Klasy lepkości oznaczane są według schematu: liczba, litera W, druga liczba. W praktyce wyglądać może to tak: 5W-40, gdzie pierwsza liczba oznacza minimalną dopuszczalną temperaturę rozruchu, „W” oznacza możliwość stosowania oleju zimą, a druga liczba zarezerwowana jest dla maksymalnej dopuszczalnej temperatury otoczenia.
Nadesłał:
motochemia
|
Komentarze (0)