Firma » Reklama
Organizacja imprez firmowych
Nie bez znaczenia jest też to jak dbamy o swoje szeroko pojęte zasoby motywując pracowników, zdobywając klientów, podejmując działania promocyjne i marketingowe. Jednym z takich działań są szeroko pojęte imprezy firmowe, często postrzegane głównie przez pryzmat zajęć motywacyjnych i integracyjnych dla pracowników firmy, ale eventy z udziałem klientów i potencjalnych klientów również nie należą do rzadkości. Organizacja każdej takiej imprezy wymaga przemyślanego działania i planu, dzięki którym krok po kroku przygotujemy i przeprowadzimy imprezę osiągając przy tym założone wcześniej cele.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Udana impreza równa się dobra organizacja
Dobra organizacja imprez firmowych wymaga pewnych przemyśleń. Przede wszystkim należy zdefiniować cele, jakie z ich pomocą chcemy osiągnąć. Konieczne jest też zdefiniowanie grupy docelowej (pracowników, klientów, kontrahentów bądź wszystkich tych grup jednocześnie), oraz poznanie ich oczekiwań.
Cel imprezy firmowej
Integracja i motywacja pracowników - te cele realizowane są najczęściej, tym niemniej imprezy firmowe mogą też zaowocować innymi korzyściami. Jakimi? Stworzeniem głębszych więzi, zbudowaniem lojalności, czy - w odniesieniu do klientów - wykreowaniem bądź utrwaleniem najbardziej pożądanych cech wizerunkowych firmy będącej organizatorem eventu.
Grupa docelowa
Zdefiniowanie grupy docelowej tj. wieku, płci i wszelkich dostępnych danych socjodemograficznych uczestników imprezy pozwolą na stworzenie zarysu charakterystyki grupy, co ułatwi przygotowanie scenariusza eventu, a w efekcie pozwoli też zmaksymalizować jego efekty.
Uczestnik i jego oczekiwania a scenariusz imprezy
Organizacja imprez firmowych powinna opierać się na znajomości uczestników, to podkreśliliśmy już w poprzednim punkcie, tym niemniej z punktu widzenia efektywności imprezy, a więc również dla dobrego samopoczucia uczestniczących w niej osób niezmiernie istotne jest sięgnięcie głębiej - przynajmniej przybliżone zdefiniowanie ich oczekiwań co do proponowanej im rozrywki. Konieczne jest dysponowanie przynajmniej minimum danych z historii klientów (firm) lub innych uczestników imprezy. Dodajmy, że punkt ten nie zawsze da się zrealizować.
Scenariusz imprezy powinien być w każdym razie na tyle trafiony, by nie sprawił nikomu przykrej niespodzianki, z drugiej strony powinien też być na tyle zaskakujący, by impreza głęboko zapadła w pamięć uczestników.
Brak miejsca na improwizację
Chociaż nie wszystko da się przewidzieć plan każdej imprezy firmowej powinien być na tyle dobrze i szczegółowo dopracowany, by pozostało w nim jak najmniej miejsca na improwizację. Scenariusz powinien przewidywać przynajmniej kilka reakcji na zmienne warunki. Dynamika imprez scenariuszowych bywa ogromna i zależy zarówno od uczestników jak i warunków zewnętrznych (pogoda!) w scenariuszu należy przewidzieć wszelkie niespodzianki, które mogą wpłynąć na przebieg imprezy i zabezpieczyć się na tę okoliczność.
Organizacja imprez firmowych powierzana jest najczęściej wyspecjalizowanym firmom.
Jeśli celem Państwa firmy jest perfekcja, profesjonalizm i kreatywność, zadowolenie uczestników imprez oraz skuteczna realizacja celów biznesowych powierzcie organizację Waszych imprez załodze SparkEvents. Szczegóły oferty i propozycje eventów znajdziecie na stronie www.sparkevents.pl.
Komentarze (0)