Kultura » Kultura
PGE Obrót S.A. "rozświetliła" muzea w całej Polsce
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W tym roku Spółka, w ramach akcji „PGE Obrót S.A. rozświetla Noc Muzeów”, na terenie każdego ze swoich 7 oddziałów w całej Polsce sfinansowała jedną placówkę muzealną. Dzięki takiemu wsparciu w każdym z tych muzeów odbywały się różnorodne atrakcje.
Zwiedzający Muzeum Przyrodniczo-Leśnie w Białowieskim Parku Narodowym mogli zobaczyć filmy o mniejszościach wyznaniowych zrealizowane przez białoruskie, francuskie i polskie kino. – To wyjątkowa noc, ponieważ z jednej strony my, lokalni mieszkańcy, poczujemy się wspólnotą, z drugiej strony turystom przedstawiliśmy naszą wyjątkową kulturową różnorodność – mówi Ewa Moroz - Keczynska, kustosz.
- Rewelacyjna inicjatywa, w której uczestniczę po raz pierwszy. Jestem pod olbrzymim wrażeniem – to wypowiedź pani Joanny, która razem z dziećmi zwiedziała Muzeum Kultury Kurpiowskiej w Ostrołęce.
Placówka zaprosiła m.in. na wernisaż „Grycana kasa to radość nasa”, podczas którego można było poznać sposoby przechowywania ziarna i jego obróbki. Na najmłodszych czekały zagadki i krzyżówki pod hasłem: „Wiele ciekawostek kryją muzealne sale, zwiedzaj uważnie, a wątpliwości nie będzie wcale”.
Zwiedzający Muzeum Zamojskie i zabytki tego miasta mogli przy tej okazji poznać historię zamojskiej energetyki. Jacek Feduszka, kustosz: - Istnieje bardzo szeroki związek między Nocą Muzeów a historią energetyki zamojskiej. Pierwsze oświetlenie Zamościa to początek XX wieku. Dlatego w ramach Nocy Muzeów trasa zwiedzania związana była z zamojską energetyką, czyli miejscami, gdzie powstała, gdzie się narodziła.
Na Zamku Lubelskim jak co roku niesłabnącą popularnością cieszyło się zwiedzanie Kaplicy Trójcy Świętej, która jest jednym z najcenniejszych i najciekawszych zabytków sztuki średniowiecznej na świecie. Dla najmłodszych przygotowano zajęcia warsztatowe pod tytułem „Średniowieczny zamek lubelski. Jak zbudować rezydencje dla króla i twierdzę”. Dzieci obejrzały także najstarsze części Zamku, poznały jego historię, a na końcu same zabawiły się w średniowiecznych budowniczych i „budując” zamki i twierdzę.
W starachowickim Muzeum Przyrody i Techniki zwiedzający mogli zobaczyć imitacje dinozaurów z osadów jurajskich, kolebkę Zakładów Starachowickich oraz wystawę pod nazwą „Technika samochodowa”. W Muzeum Regionalnym w Stalowej Woli dużym zainteresowaniem cieszył się m.in. pokaz ogniowy z pyłu bursztynowego. – Miły nastrój i dobrą zabawę zapewniały także upominki rozdawane w imieniu firmy PGE Obrót S.A. – mówi Maria Wielgocka z działu edukacji i marketingu.
W muzeum Sztuki w Łodzi można było obejrzeć kobiecy pop art. lub zwiedzić Salę Neoplastyczną. Muzeum odwiedziło ok. 8 tysięcy osób.
Na zdjęciu: Muzeum Kultury Kurpiowskiej w Ostrołęce.
Piotr Wróbel
Specjalista ds. Public Relations
piotr.wrobel@gkpge.pl, tel. (17) 865 6124; 691 911 525
PGE Obrót S.A. z siedzibą w Rzeszowie wchodzi w skład Grupy Kapitałowej PGE – największej grupy energetycznej w Polsce i jednej z największych firm energetycznych w Europie Środkowej. Spółka obsługuje ponad pięć milionów odbiorców energii elektrycznej – firm, instytucji i gospodarstw domowych. Podstawowym celem strategii marketingowej PGE Obrót SA jest stałe doskonalenie standardów obsługi klienta, poprzez wdrażanie nowoczesnych rozwiązań i stałą poprawę jakości świadczonych usług oraz dostosowanie oferty do zmieniających się potrzeb klientów i wymogów rynku. Spółka dąży do rozszerzenia oferty świadczonych usług w oparciu o produkty PGE.
Komentarze (0)