Kobieta, zdrowie, uroda » Uroda
Piękno dojrzałości – konkurs Women Poland Competition
Organizatorzy Konkursu Women Poland Competition starają się zerwać ze stereotypem, wedle którego kobiety dojrzałe najlepsze lata życia mają już za sobą i udowodnić, że nawet w „pewnym wieku” można spełniać marzenia.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Na temat ageizmu – czyli wykluczenia ze względu na wiek – powstaje coraz więcej badań, częściej zwraca się także uwagę na sam problem. Najłatwiej zmierzyć skalę tego zjawiska na rynku pracy – jak wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego z 2022 roku potencjalni pracodawcy aż dwa razy częściej kontaktowali się z młodszymi kandydatami, niż ze starszymi. Jednak praca to nie jedyny obszar, na którym można spotkać się z ageizmem. Problem ten dotyczy też życia społecznego, gdzie kobiety w dużo większym stopniu, niż mężczyźni, są narażone na zjawisko wykluczenia.
- Kobiety w wieku dojrzałym stają się w pewnym sensie niewidzialne dla społeczeństwa i często doskwiera im brak zauważenia, dawnej atencji – stwierdza Izabela Tuszyńska, prezeska Fundacji Women Poland i organizatorka konkursu Women Poland Competition. Warto podkreślić, że my – kobiety dojrzałe, żyjemy w niejakim „zawieszeniu”– nie jesteśmy już młode, ale jednocześnie nie jesteśmy też w wieku senioralnym. Tymczasem ja głęboko wierzę, że to bycie „pomiędzy” można doskonale wykorzystać i zamienić w nowy rozdział, w którym będziemy się czuć doskonale.
Piękno dojrzałości
Konkurs organizowany przez Fundację Women Poland ma nagłaśniać problemy, z jakimi mierzą się kobiety dojrzałe. Jest także sposobem na pokazanie im, że w dojrzałym wieku nie tylko mogą spełniać swoje marzenia, stawiać sobie nowe cele i przeżywać przygody, ale też osiągnąć dużo więcej, niż kiedykolwiek wcześniej.
Piękno dojrzałości polega na tym, że już doskonale wiemy, czego nie chcemy – łatwiej jest nam zatem określić to, czego chcemy – podkreśla Izabela Tuszyńska. Dojrzałość to po prostu spora przewaga konkurencyjna w porównaniu z innymi grupami wiekowymi – jeśli w tej sposób spojrzymy na to zjawisko, mocniej uwierzymy w siebie i staniemy się szczęśliwsze. I to jest właśnie cel naszego konkursu – pokazanie piękna dojrzałości i zainspirowanie się do zmian.
Women Poland Competition zwraca uwagę na piękno i wartości, które noszą w sobie jego uczestniczki - kobiety w wieku 40-60 lat, które mają polskie obywatelstwo i przynajmniej raz były zamężne. Jest to pierwsza edycja konkursu, ale na pewno nie ostatnia.
- Poprzez organizację Women Poland Competition chcemy przełamywać stereotyp, że życie kończy się po czterdziestce, że to wiek, w którym można spełniać marzenia z młodości, na przykład te o byciu miss – podsumowuje organizatorka konkursu. Chcemy pokazać, że to, co liczy się najbardziej, to przede wszystkim piękno wewnętrzne i mądrość wynikająca z doświadczenia. Chcemy pokazać historie kobiet po to, by zainspirować innych i podkreślić, że kobiety dojrzałe naprawdę mogą czuć się fantastycznie, że wszystko przed nimi. Po prostu – wiek to tylko liczba, a kobiety dojrzałe mogą wszystko, ale nic już nie muszą!
Eksperci zauważają, że ze względu na starzejące się społeczeństwo ageizm może być coraz bardziej powszechnym zjawiskiem. Nie ulega wątpliwości, że z uwagi na stereotypy w większym stopniu narażone są na niego kobiety. Warto więc zaprzeczać statusowi quo i iść za przykładem kobiet, które dopiero po czterdziestce rozpoczęły swoją karierę, które postanowiły powiedzieć „nie” byciu niewidzialną.
______________________
Konkurs Women Poland Competition to konkurs dla kobiet po 40 r.ż. bez statusu „panny”. Pierwsza Gala Finałowa odbędzie się 23 października 2023 r w Hotelu Marriott w Warszawie. Organizatorem jest Fundacja Women Poland, która powstała z myślą o wspieraniu kobiet dojrzałych. Jej pomysłodawczynią jest Izabela Tuszyńska - z zawodu modelka, dziennikarka i marketingowiec, a także vice Miss Polonia, reprezentantka Polski podczas wyborów Miss Universe w latach dziewięćdziesiątych. Prywatnie – żona i matka.
Nadesłał:
a.klewek@agencjafaceit.pl
|
Komentarze (0)