Firma » Biznes
Piękny biznes
Zobacz więcej zdjęć » |
W naszym kraju coraz więcej kobiet odkrywa w sobie „żyłkę” do interesów. Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statycznego, pod koniec trzeciego kwartału 2011 r. własną działalność gospodarczą prowadziło 3 mln 49 tys. osób, w tym 1 mln 55 tys. kobiet. To oznacza, że co trzecia osoba prowadząca w Polsce działalność gospodarczą należała do płci pięknej.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W klubie raźniej
Z danych Eurostatu wynika, że państwem o największym udziale kobiet w biznesie jest Portugalia – odsetek przedsiębiorczych kobiet wynosi tam aż 40,35 proc. Najmniej jest ich w Irlandii – 18,7 proc. oraz na Malcie – jedynie 17 proc. Choć w Polsce przedsiębiorczych kobiet jest mniej niż mężczyzn prowadzących własny biznes, to na tle innych europejskich państw wypadamy całkiem dobrze.
Motywacje do działania i zakładania własnej firmy bywają różne. Z badań wynika, że kobiety otwierające własną działalność gospodarczą przede wszystkim kierują sie chęcią uzyskania wyższych dochodów – tak deklaruje aż 28 proc. z nich. Dla wielu pań istotna jest również chęć samorealizacji i odniesienia sukcesu (26 proc.) oraz niezależność i chęć decydowania o prowadzonym przez nie biznesie (22 proc.).
Kobiety, które coraz lepiej czują się w fotelach prezesa, nie zamierzają spocząć na laurach. Dlatego tworzą kluby, stowarzyszenia i organizacje, wspierając się nawzajem w dążeniach do sukcesu. Taka organizacja działa też w Poznaniu. – Ideą naszego Klubu jest integracja przedsiębiorczych kobiet i stworzenie im możliwości kontaktu. Organizujemy więc warsztaty, prezentacje, wykłady, a także spotkanie towarzyskie. Każda z nas ma za sobą wiele ciekawych doświadczeń i pomysłów, którymi chce podzielić się z innymi – mówi Ewa Dominiak, współzałożycielka poznańskiego Klubu Kobiet Przedsiębiorczych.
Strefa aktywnych kobiet
Klub Kobiet Przedsiębiorczych powstał cztery lata temu jako nieformalna inicjatywa, której celem jest wspieranie kobiet prowadzących własną działalność gospodarczą oraz zajmujących decyzyjne stanowiska w rozmaitych firmach. Odbywające się co miesiąc spotkania otwarte i kwartalne spotkania zamknięte to czas, w którym uczestniczki mogą nauczyć się czegoś nowego, zawrzeć ciekawe znajomości i zaprezentować swoją osobę lub firmę. – Organizujemy wiele wydarzeń w bezpośredni sposób związanych z biznesem. Prowadzą je specjaliści i specjalistki z różnych dziedzin, którzy dzielą się wiedzą np. na temat tego, jak realizować projekty, zarządzać zespołem czy radzić sobie z kryzysem na rynku. Część naszych spotkań dotyczy również tzw. soft skills, jak psychologia w biznesie, kreowanie wizerunku, zasady savoir-vivre – mówi Joanna Stankiewicz, współzałożycielka Klubu Kobiet Przedsiębiorczych. Klubowiczki mają także szansę nabyć inne umiejętności – na przykład nauczyć się gry w golfa.
W kobiecym stylu
Damski punkt widzenia i sposób prowadzenia biznesu często bywa inny niż męski. – Kierowanie się instynktem, skrupulatność i empatia to cechy odróżniające nas od biznesmenów, które w wielu sytuacjach okazują się mocną stroną prezesek – mówi Ewa Dominiak. – Dlatego liczba kobiet, które zaczynają wierzyć we własne możliwości i szybko pną się po szczeblach kariery lub zakładają własne firmy wzrasta. Pozostaje jednak jeszcze wiele do zrobienia. Stąd pomysł na Klub, który promuje kobiecą przedsiębiorczość – dodaje.
Współczesne kobiety są aktywne, odważne i otwarte na nowe pomysły. Dlatego coraz częściej nie boją się realizować swoich planów. Obejmują ważne stanowiska i podejmują wyzwania na równi z mężczyznami, dzięki czemu rośnie liczba szefowych, prezesek i kierowniczek. Jest im coraz łatwiej, bo rozwijaniu biznesu sprzyjają różnego rodzaju inicjatywy wspierające aktywne zawodowo kobiety, dzięki którym łatwiej jest poruszać się po wyboistej drodze prowadzącej do sukcesu.
Nadesłał:
malwi_ak
|
Komentarze (0)