Kobieta, zdrowie, uroda » Dziecko

Podziel się przepisem na mleczne danie w nowym konkursie kampanii „Mam kota na punkcie mleka"

Jeśli nie wyobrażasz sobie dnia bez mleka i jego przetworów, a do tego możesz pochwalić się talentem kulinarnym, spróbuj swoich sił w rozpoczynającym się właśnie konkursie „Moje ulubione mleczne danie” organizowanym w ramach kampanii „Mam kota na punkcie mleka”.

Najsmaczniejsze z nadesłanych przepisów zostaną wydane w formie książki kucharskiej, zaś ich autorzy, oprócz atrakcyjnych nagród rzeczowych, otrzymają zaproszenie na wyjątkowe, bardzo mleczne warsztaty kulinarne.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Ogłoszony w ramach kampanii „Mam kota na punkcie mleka” konkurs kulinarny „Moje ulubione mleczne danie” skierowany jest do uczniów wszystkich szkół, które dotychczas zarejestrowały się w programie. Tym razem zadanie, z jakim zmierzą się młodzi kucharze-amatorzy, będzie polegało na zaprezentowaniu autorskiego przepisu na danie przyrządzone na bazie dowolnego produktu nabiałowego.

Nabiał jest niezbędnym, a przy tym smacznym elementem codziennej diety. Trudno jest wyobrazić sobie kuchnię bez mleka, serów czy jogurtów. Twarożek z warzywami, naleśniki z serem albo mleczny koktajl - dań na bazie mleka i jego przetworów jest wiele, a okazji do ich spożywania jeszcze więcej. Dzięki zawartości pełnowartościowego białka mleczne śniadanie to świetny zastrzyk energii na cały dzień, serowa przekąska zjedzona w szkole dostarczy witamin z grupy B, zmniejszających uczucie zmęczenia i znużenia, zaś deser z nabiałem w roli głównej pokryje sporą część zapotrzebowania organizmu na wapń oraz witaminę D.

W rozpoczynającym się właśnie konkursie dzieci będą mogły wykorzystać w praktyce swoją wiedzę o mleku i produktach mlecznych, komponując nie tylko pyszne, ale również bogate w składniki odżywcze dania. Zadanie konkursowe polegać bowiem będzie na przygotowaniu ulubionej potrawy, której głównym składnikiem jest wybrany produkt nabiałowy, a następnie udokumentowaniu efektów kulinarnych starań w formie zdjęcia lub autorskiego rysunku. Prace wraz z towarzyszącymi im przepisami będą następnie oceniane przez jurorskie grono. Istotne jest, by zarówno prace plastyczno-fotograficzne, jak i przepisy stanowiły oryginalną twórczość uczestników konkursu i nie były dotąd publikowane.

Mierząc się z zadaniem konkursowym dzieci będą miały okazję nie tylko sprawdzić się w roli szefów kuchni serwującej smaczne dania przyrządzone na bazie mleka i produktów mlecznych, ale także zawalczyć o wspaniałe nagrody. Autorzy najciekawszych przepisów zostaną nagrodzeni aparatami fotograficznymi, natomiast wyróżnione prace zostaną wydane w formie książki. Laureaci konkursu otrzymają również zaproszenie na wyjątkowe warsztaty kulinarne, podczas których pod okiem znanego kucharza i celebryty zgłębią tajniki „mlecznej” kuchni i będą miały okazję rozwinąć swoją kulinarną pasję.

Termin nadsyłania prac konkursowych mija 30 kwietnia, zaś ogłoszenie zwycięzców nastąpi do dnia 14 maja. Szczegółowe informacje na temat konkursu, jego zasad i regulaminu, można znaleźć na stronie programu: www.mamkotanapunkciemleka.pl.

 

Kontakt dla mediów

Biuro prasowe programu „Mam kota na punkcie mleka”:

Iga Krysa

tel.: krysa@mamkotanapunkciemleka.pl

 

Polska Izba Mleka:

Marta Jemieljańczuk                                         

tel.: (+48) 85 674 73 29                                                   

e-mail: kampania@izbamleka.pl   

***

Mam kota na punkcie mleka

Kampania edukacyjna skierowana głównie do dzieci w wieku 8-13 lat, ale także ich rodziców, opiekunów oraz nauczycieli. Program prowadzony jest przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka. W ciągu dwóch lat trwania kampanii włączyło się w nią blisko 175 000 dzieci z prawie 1700 szkół w Polsce. Kampania współfinansowana jest z budżetu Unii Europejskiej, Rzeczpospolitej Polskiej oraz Funduszu Promocji Mleka.

 

O Polskiej Izbie Mleka

Polska Izba Mleka (PIM) jest największą organizacją branży mleczarskiej w Polsce. Została utworzona z inicjatywy spółdzielni i zakładów mleczarskich oraz firm z nimi współpracujących. Liczy ponad 70 członków, a wśród  podmiotów zrzeszonych znajdują się największe firmy mleczarskie  i związane z branżą mleczarską. Głównym celem PIM  jest współpraca członków i partnerów Izby na rzecz rozwoju i promocji polskiego mleczarstwa zarówno w Polsce, jak i zagranicą.

O Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka

Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka (PFHBiPM) została utworzona w 1995 roku. Jest organizacją niezależną, dobrowolną i samorządną. Zrzesza ponad 9 200 członków skupionych w 18 związkach regionalnych hodowców bydła i producentów mleka oraz w Polskim Związku Bydła Simentalskiego i Krajowym Związku Hodowców Czerwonego Bydła Polskiego.

 

 

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MCConsultants

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »