Rozrywka i wypoczynek » Prezenty

Polacy lubią kupować prezenty hand made, a najczęściej szukają ich w Internecie

Polacy lubią kupować prezenty hand made, a najczęściej szukają ich w Internecie
Zobacz więcej zdjęć »
Nikogo pewnie specjalnie nie zdziwi fakt, że sklepy internetowe oferujące artykuły typowo upominkowe, triumfy święcą szczególnie w okresach obfitujących w przeróżne okazje i święta. Chodzi przede wszystkim o Święta Bożego Narodzenia, Walentynki, Dzień Matki, Babci, Dziadka oraz Wielkanoc.

Nasze wnioski oparliśmy o dane dostarczone przez portal DecoBazaar, w którym można znaleźć ręcznie wykonane przedmioty, idealnie pasujące na prezenty.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Z tych danych wynika, że liczba zamówień złożonych w grudniu przed Świętami Bożego Narodzenia, wzrasta średnio aż o 50% w stosunku do innych miesięcy jesienno-zimowych. Celowo porównano grudzień do uśrednionej liczby zamówień złożonych w sezonie jesienno-zimowym, gdyż porównanie z miesiącami letnimi, kiedy skłonność do zakupów online jest ogólnie rzecz biorąc niższa, byłoby sporym zakłamaniem. Jak się okazuje, najbardziej skłonni do dawania prezentów jesteśmy właśnie w Boże Narodzenie, podczas gdy inne okazje nie powodują już tak znaczących wzrostów liczby zamówień. I tak, Walentynki przyczyniają się do wzrostu liczby zamówień o 30%, Dzień Babci i Dziadka o 25%, a Wielkanoc o 20%. Tymczasem Dzień Matki nie przyczynia się wcale do zauważalnych wzrostów naszych skłonności zakupowych. Być może dlatego, że wypada w okresie pierwszych upalnych dni, kiedy cieszymy się spacerami po mieście i rzadziej zaglądamy do Internetu.


Pora roku a skłonność do zakupów online.

Sezon jesienno-zimowy to okres żniw dla wszystkich właścicieli sklepów internetowych, nie tylko tych z prezentami. Skłonność użytkowników do zakupów zdecydowanie wzrasta w tym okresie w porównaniu do miesięcy letnich. Według danych serwisu DecoBazaar, dzienna liczba zawieranych transakcji w miesiącach jesienno-zimowych jest średnio o 55% wyższa niż w lipcu. Powodów tego zjawiska jest kilka. Na przykład pogoda, która jesienią i zimą mniej sprzyja spacerom na świeżym powietrzu, niż latem. Więcej czasu spędzamy w domu, a zakupy zamiast w mieście, robimy w Internecie. Do tego dochodzi czynnik ekonomiczny. Latem, zaoszczędzone pieniądze częściej wydajemy na podróże, niż zakupy w sklepach. Tymczasem jesienią, gdy budżet mamy już podreperowany po wakacjach, chętniej dajemy się porwać szaleństwu zakupów.

Świąteczne hity, czyli co najczęściej kupujemy na prezent.

Z danych serwisu DecoBazaar wynika, że spośród szerokiej gamy wyrobów handmade oferowanych przez niezależnych twórców, na prezent najczęściej wybierana jest biżuteria i akcesoria modowe, takie jak torebki, szale, czapki i rękawiczki. Zdecydowanie rzadziej kupujemy innym ozdoby do domu czy ubrania. Sporym zainteresowaniem cieszą się też ręcznie wykonane zabawki, pewnie dlatego, że oferta typowych sklepów dziecięcych jest dość sztampowa. Właściciele serwisu zwracają uwagę, że niezmiennie dużą popularnością wśród osób poszukujących w sieci prezentów, cieszą się przedmioty spersonalizowane oraz humorystyczne. Są to na przykład spinki do mankietów lub kolczyki z zabawnym napisem, krawaty z nadrukiem odwołującym się do konkretnego hobby, kubki z hasłami motywacyjnymi. W serwisach takich jak DecoBazaar znaleźć można gotowe propozycje prezentów dla łasuchów, dla wielbicieli kotów i psów, dla osób na diecie, podróżników, gadżeciarzy, dla wielbicieli popularnych ikon popkultury. Klienci chętnie kupują takie upominki. Przy kupowaniu prezentów bardzo liczy się kontekst.

Sezonowe bestsellery, czyli co kupujemy jesienią i zimą, a czego na pewno nie kupimy latem.

Jak się okazuje, sezonowość wyborów zakupowych ma wpływ nawet na branżę handmade. Osoby, które robią na drutach, najlepsze wyniki osiągają w okresie od września do marca, a w czasie cieplejszych miesięcy sprzedaż ich wyrobów spada praktycznie do zera. Z kolei twórcy biżuterii mają odwrotne wyniki, choć u nich te różnice są mniej drastyczne. Mniej zależny od pory roku jest natomiast popyt na ozdoby do wnętrza. Tutaj sprzedaż utrzymuje się na podobnym poziomie, z wyraźną tendencją wzrostową w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Podobnie sprawa wygląda w przypadku ubrań - tu sezon ma mniejszy wpływ na wielkość sprzedaży. To, co możemy z kolei zaobserwować w przypadku tej kategorii produktów, to wyraźny wzrost zakupów na początku każdego sezonu, który wiąże się z typowym, cyklicznym odświeżaniem garderoby przez użytkowników.

………………………………………………………………………………………………………...

DecoBazaar to jeden z największych polskich e-sklepów z wyrobami handmade, skupiający projektantów, artystów oraz twórców rękodzieła. Serwis istnieje od 2005 r. Więcej informacji na stronie http://www.decobazaar.com/

W materiale wykorzystano zdjęcia ze strony http://www.decobazaar.com/prezenty-na-swieta.html



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Rękodzieło artystyczne na DecoBazaar
http://www.decobazaar.com/

Komentarze (1)

  • avatar
    ~Pomyslnaprezent 2013-11-28 19:10:37

    E bay i Amazon są dobre. Przy zakupach z zagranicy trzeba uważać na cło, pomyśl z oznaczeniem przesyłki jako "gift" jest bardzo przydatny. Ogólnie zakupy w internecie to duża wygoda, zwłaszcza jeśli chodzi o godziny otwarcia sklepów. zawsze można znależć jakiś oryginalny pomysł na <a href='http://www.oryginalnypomyslnaprezent.com/'>prezent</a> lub upominek. Grupon jest fajny do różnego rodzaju usług kosmetycznych, fryzjerskich itp. Warto wtedy korzystać, ceny bywają naprawdę dużo niższe niż normalnie.


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »