Gospodarka » Żywność
Polski Kongres Rolnictwa - konferencja w Łodzi zwieńczy I edycję cyklu spotkań
Zobacz więcej zdjęć » |
Polski Kongres Rolnictwa (PKR) to wydarzenie cykliczne, składające się z dziesięciu konferencji, odbywających się w największych polskich miastach (zazwyczaj stolicach województw). Jego organizatorem jest Fundacja Zrównoważonego Rozwoju Gospodarki Rolnej i Ochrony Środowiska. Celem konferencji jest popularyzacja nowych idei i rozwiązań w gospodarce oraz wspieranie działalności na rzecz inicjowania zmian ekonomicznych i społecznych poprzez wykorzystywanie najnowocześniejszych technologii.
Cykl spotkań odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Prezesa Agencji Rynku Rolnego, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Głównego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych. Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”, którego celem jest promowanie polskich produktów spożywczych wysokiej jakości oraz ich wytwórców, to jeden z partnerów merytorycznych PKR. Certyfikaty „Doceń polskie” otrzymują wyłącznie te artykuły żywnościowe, które posiadają tzw. polski akcent, a jednocześnie wyróżniają się doskonałym smakiem i wyglądem oraz ceną adekwatną do jakości. Godło promocyjne nadawane jest na podstawie ocen, które produktom przyznaje Loża Ekspertów programu - grono specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w branży spożywczej.
Niebawem w Łodzi odbędzie się ostatnie spotkanie w ramach pierwszej edycji Polskiego Kongresu Rolnictwa. Do tej pory zorganizowano debaty w Poznaniu, Gniewinie, Warszawie, Białymstoku, Olsztynie, Lublinie, Rzeszowie, Zielonej Górze i w Ślęży obok Wrocławia. - Na każdej z ostatnich dziewięciu konferencji gościliśmy średnio od 100 do 150 osób, w tym 20 ekspertów, poruszających najbardziej aktualne problemy w danym regionie. Wyjątkiem było spotkanie w Poznaniu, na które przybyło grono niemal 300 osób. Tak liczna obecność świadczy o dużym zainteresowaniu problematyką rolno-spożywczą w regionie - mówi Krzysztof Smosarski, dyrektor Polskiego Kongresu Rolnictwa. - Zawsze staramy się przeprowadzić szeroką debatę na temat obecnej sytuacji branży rolno-spożywczej. Nie da się ukryć, że na każdej z konferencji pojawia się temat trudnej sytuacji rynków mięsnego i mleczarskiego, omawiane są również m. in. problemy związane z hodowlą zwierząt, a także ze szkodami powodowanymi przez dziką zwierzynę. Ostatnia nasza wizyta w Zielonej Górze pokazała, że branża rolno-spożywcza w każdym regionie jest specyficzna. Charakterystyczny dla województwa lubuskiego sektor winiarski jest bardzo w tym regionie rozwinięty, z kolei w Lublinie poruszany był temat uprawy tytoniu. W zależności od regionu, w którym przeprowadzana jest konferencja, program w niewielkim stopniu ulega zmianie. Staramy się dostosowywać tematykę debaty do uczestników, dlatego też każde spotkanie różniło się od poprzedniego. Takie spotkania dużo wnoszą. Przede wszystkim dają możliwość aktywizacji i integracji społeczności lokalnej. Podczas konferencji PKR w jednym miejscu skupiają się prywatni przetwórcy, grupy producenckie i osoby odpowiedzialne za sprawy rolnicze w danym regionie, a nawet kraju. Takie spotkania to również okazja do tego, by spotkać się z reprezentantami branży rolno-spożywczej, z którymi nie zawsze jest okazja do rozmów. Stąd też pomysł, by kontynuować cykl spotkań, rozpoczynając kolejną, drugą edycję Polskiego Kongresu Rolnictwa na przełomie maja i czerwca - dodaje K. Smosarski.
Szczegóły dyskusji panelowych dotyczących poszczególnych aspektów rolnictwa i zdrowej żywności w województwie łódzkim oraz najbardziej aktualnych problemów sytuacji rolnictwa w tym regionie, dostępne są na stronie internetowej Polskiego Kongresu Rolnictwa. - Program tworzymy zwykle wedle własnej opinii i wiedzy, ale też zawsze staramy się współpracować z lokalnymi oddziałami w sprawie rynku rolnego, czy Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Takie konsultacje dają nam pogląd na to, na co trzeba zwrócić uwagę i co powinniśmy zawrzeć w programie. Myślę, że jeśli chodzi o Łódź, to na pewno podczas spotkania poruszymy temat charakterystycznego dla tego regionu sektora rolno-spożywczego oraz związanych z nim problemów i wyzwań na najbliższe lata. Będziemy rozmawiać m. in. o mechanizmach wsparcia Instytucji Państwowych, istotnych w ekspansji rynków zagranicznych rozwiązaniach marketingowo - PR-owych i systemach pomocowych w modernizacji gospodarstwa. Ramowy plan spotkania został sformułowany tak, by zainteresować nim jak największą liczbę gości- podkreśla dyrektor Polskiego Kongresu Rolnictwa.
Więcej informacji o PKR dostarcza strona internetowa www.kongresrolnictwa.pl/kongres.
Polski Kongres Rolnictwa w pigułce
28.04.2014 r., Gniewino
Inauguracyjna konferencja pierwszej edycji Polskiego Kongresu Rolnictwa. Debata o kondycji polskiego rolnictwa i przetwórstwa spożywczego w tym regionie rozpoczęła się słowami podsekretarza stanu w Ministerstwie Rolnictwa, Tadeusza Nalewajka. - Gniewino to perełka samorządowa. Podobnie jak branża rolno-spożywcza na tle całej polskiej gospodarki - powiedział.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
19.05.2014 r., Warszawa
Wydarzenie w stolicy skupiło grono włodarzy i decydentów sektora rolniczego. Wśród nich obecny był m. in. polski polityk i były premier Waldemar Pawlak, który podkreślał, że rolnictwo stało się bardzo ważnym uczestnikiem naszej gospodarki, szczególnie jeśli chodzi o eksport.
14.06.2014 r., Poznań
Serce Wielkopolski gościło ponad 300 uczestników. Prelekcje ekspertów na temat sektora mięsnego i hodowli zwierząt futerkowych ukazały problemy prywatnych przedsiębiorców w nowym świetle.
15.09.2014 r., Ślęża k. Wrocławia
Dolny Śląsk wymaga lokalnej polityki rolnej. W regionie istnieje potrzeba partnerstwa wszystkich instytucji, aby odtworzyć m. in. hodowlę bydła mięsnego - na ten i wiele innych problemów uwagę zwrócił Leszek Grala, prezes Dolnośląskiej Izby Rolniczej.
22.10.2014 r., Białystok
Przyszłość polskiego rolnictwa, problemy związane z wirusem ASF i rosyjskim embargo, kary za przekroczenie kwot produkcji mleka oraz możliwości współpracy nauki z praktyką - to tylko niektóre z tematów poruszonych podczas piątego spotkania.
21.11.2014 r., Olsztyn
Wicemarszałek Jarosław Słoma poinformował, że region ma największą w Polsce liczbę certyfikowanych gospodarstw ekologicznych (jest ich aż około 4 tys.). Wicemarszałek podkreślił też, że województwo jako pierwsze w kraju powołało znak „Produkt Warmii i Mazur”. Jest to geograficzny certyfikat, którym w pierwszej turze wyróżniono 70 produktów, usług i ciekawych inicjatyw.
17.12.2014 r., Lublin
Województwo lubelskie to polskie zagłębie tytoniowe. Andrzej Grzyb, prezes Łukowskiej Grupy Producentów Tytoniu zwrócił uwagę, że na plantatorów czeka trudny czas, gdyż w roku 2015 widocznie obniży się opłacalność tej działalności oraz areał upraw. Podczas Kongresu nie pominięto ważnego problemu, jaki dotknął branżę mięsną - wystąpienie w Polsce wirusa ASF i zbyt dużą populację dzików.
23.02.2015 r., Rzeszów
Poseł na Sejm Mieczysław Kasprzak otwierając konferencję podkreślił potrzebę dialogu i szukania wspólnych rozwiązań przez przedstawicieli całego sektora rolno-spożywczego. Z kolei wicewojewoda Grażyna Borek opisała zmiany, jakim uległo podkarpackie rolnictwo na przestrzeni ostatnich lat.
10.03.2015 r., Zielona Góra
Jednym z poruszanych tematów sektora polskiego rynku rolno-spożywczego było omawianie nowych warunków unijnych dopłat i wymaganych dywersyfikacji upraw.
***
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.
***
Autor:
Marta Furman
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
info@adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
***
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.p
lAdventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|
Komentarze (0)