Kobieta, zdrowie, uroda » Dziecko

Polskie Towarzystwo Programów Zdrowotnych rozpoczęło kampanię promującą picie wody

Polskie Towarzystwo Programów Zdrowotnych rozpoczęło  kampanię promującą picie wody
Zobacz więcej zdjęć »
16 października br. w Warszawie odbyła się konferencja prasowa ogólnopolskiej kampanii społecznej „Zawodniacy”. To inicjatywa, która ma na celu promowanie picia wody wśród dzieci oraz ich rodziców i opiekunów.

W Polsce wzrasta liczba dzieci z nadwagą i otyłością, zwłaszcza w grupie wiekowej 6-11 lat. -Spowodowane jest to m.in. nieprawidłową dietą i spożywaniem nadmiernych ilości cukru zawartych w różnych, z pozoru nieszkodliwych, produktach spożywczych, takich jak choćby napoje- mówi dr n.med. Łukasz Balwicki z Polskiego Towarzystwa Programów Zdrowotnych. - Nadmiar masy ciała u dzieci może prowadzić do powstawania w przyszłości chorób sercowo-naczyniowych. Dlatego tak ważne jest kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych u jak najmłodszych dzieci.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Kampania „Zawodniacy" realizowana przez Polskie Towarzystwo Programów Zdrowotnych, organizację pożytku publicznego,ma informować o zaletach wody i zachęcać do jej spożywania zamiast słodzonych napojówdzieciw wieku szkolnym oraz dorosłych. Kampania finansowana jest częściowo ze środków Ministerstwa Zdrowia. W październiku w ramach programu uruchomiona została specjalna strona internetowahttp://www.zawodniacy.pl/, na której znalazły się edukacyjne gry dla dzieci w wieku 6-11 latoraz poradnik dla rodziców.

-Program doskonale wpisuje się w potrzebę poszukiwania nowych rozwiązań w zakresie prewencji wielu chorób cywilizacyjnych oraz promowanie zdrowego stylu życia opartego na aktywności fizycznej i prawidłowej, zbilansowanej diecie - zauważa Marek Posobkiewicz p.o. Głównego Inspektora Sanitarnego, partner kampanii „Zawodniacy". - Edukacja zdrowotna dzieci jest bardzo ważna, może mieć również wpływ na zmianę nawyków osób dorosłych.

Organizatorzykampanii chcą przede wszystkim promować picie wody z kranu, a nie butelkowanej.-Woda z kranu spełnia wszystkie normy jakości, bezpieczeństwa i zdrowia, by pełnić funkcję pierwszego napoju dla dzieci- wyjaśnia dr. n.med. Łukasz Balwicki,Koordynator Programu „Zawodniacy". -Z punktu widzenia zdrowia publicznego istotne jest, czy proponowane rozwiązanie jest dostępne, wygodne i tanie, bo tylko takie zapewni trwałą zmianę zachowań. Konieczna jest również troska o dzieci z uboższych rodzin. Ma to kolosalne znaczenie dla wyrównywania nierówności.

W ostatnich latachw Polsce przeprowadzono duże inwestycje w obrębie infrastruktury wodociągowej, które przyczyniły się do znacznej poprawy jakości wody w kranie. Mimo to, nadal wielu Polaków ma obawy i nie wyobraża sobie, że można pić wodę prosto z kranu, podczas gdy w innych krajach europejskich jest to bardzo naturalne zachowanie. -Z przeprowadzonych przez nas badańwynika, żejedynie połowa badanych rodziców wskazuje na wodę, jako napój najczęściej podawany dziecku, gdy jest ono spragnione - mówi dr n.med. Łukasz Balwicki. -Jedynie co szósty, spośród badanych rodziców, pozwala swoim dzieciom pić wodę z kranu.Co ósmy badany boi się, że woda z kranu może być niezdrowa dla dzieci. Chcemy przekonać rodziców, że woda z kranu jest zdrowa i bezpieczna, zarówno dla nich, jak i dla ich dzieci.

Kampanię „Zawodniacy" wspiera Michał Chorosiński, aktor teatralny i filmowy, prywatnie tata czwórki dzieci. -Uważam, że woda jest najzdrowszym napojem dla dzieci, zwłaszcza, gdy mam pewność, co do jej jakości- mówi, dając dobry przykład innym rodzicom.-Napoje słodzone i gazowane prowadzą do otyłości i problemów ze zdrowiem, dlatego w mojej rodzinie unikamy ich picia. Zachęcamy również innych do picia przede wszystkim wody.

Organizatorzy kampanii przekonują, że w wielu miejscach w Polsce woda w kranie ma bardzo dobrą jakość, jest bogata w składniki mineralne i bez problemu można ją pić prosto z kranu. Woda z kranu ma też inne zalety, których nie posiada woda butelkowana- jest dostępna o każdej porze i w każdym miejscu, nie wymaga odwiedzania sklepu, robienia zapasów ani dźwigania zgrzewek do domu. W dodatku jest dużo tańsza, niż najtańsze wody butelkowane, a jej spożywanie nie przyczynia się do produkcji plastikowych odpadów, przez co jest ekologiczna. 

Długofalowym celem kampanii „Zawodniacy" jest wprowadzenie do szkół zdrojów z wodą pitną, z których korzystać mogliby uczniowie w czasie przerw. Pierwszym krokiem w tym kierunku jest podpisanie zaleceń dotyczących wody w szkołach przez obecnych na konferencji przedstawicieli Ministerstwa Zdrowia, Głównej Inspekcji Sanitarnej i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego oraz Koordynatora Programu „Zawodniacy".-Zalecenia w zakresie higieny dla szkół biorących udział w programie mogą stanowić dla władz samorządowych i kadry zarządzającej inspirację do ciągłego doskonalenia stanu sanitarno-higienicznego w placówkach oświatowo-wychowawczych - wyraża nadziejęMarek Posobkiewicz.

-Program Zawodniacy doskonale wpisuje się w ideę nowoczesnego zdrowia publicznego. Obejmuje on nie tylko działania edukacyjne, ale ma doprowadzić do zwiększenia dostępności wody pitnej w szkołach, zmniejszając tym samym nadmierne spożycie słodkich napojów wśród dzieci. Liczę, że wiele samorządów lokalnych zaangażuje się w jego realizację na swoim terenie - podsumowuje prof. Mirosław J. Wysocki, dyrektor Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego-Państwowego Zakładu Higieny, jeden z sygnatariuszy zaleceń dotyczących spożycia wody w szkołach.

Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronachhttp://www.zawodniacy.pl/ oraz https://www.facebook.com/pages/Zawodniacy/.

Kampania jest współfinansowana ze środków Ministerstwa Zdrowia.

Patroni kampanii:

Ministerstwo Zdrowia, Rzecznik Praw Dziecka, Główny Inspektorat Sanitarny, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego, Naczelna Izba Lekarska oraz Rektor Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

 

Patroni medialni:

AbcZdrowie.pl, Poradnikzdrowie.pl, Dlarodzniki.pl, Czasdzieci.pl, Parenting.pl

 

Partner PR:

JBcomm



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JBcomm

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »