Firma » Biznes

Projekty innowacyjne w Polsce – czy można je z sukcesem komercjalizować?

Problem efektywnej komercjalizacji innowacyjnych projektów w Polsce to złożona kwestia, obejmująca zarówno niedostateczne poziomy finansowania jak i szereg barier natury proceduralno-administracyjnej czy nawet mentalnej.

Autorem komentarza jest Valeria Jeleńska,  Prezes Zarządu w JP Business Law Firm

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 Warto sobie uzmysłowić, że zachęty ze strony Państwa to tylko jedna strona medalu, ponieważ duży potencjał, determinacja i często również zasoby do skutecznej komercjalizacji projektu tkwią również w prywatnym sektorze, i kluczowa wydaje się tutaj jego stan oraz kondycja, o czym się często zapomina, skupiając się czasami przesadnie na bodźcach adresowanych jakby wyłącznie do środowiska naukowego.

Tymczasem na brak pomysłów nie możemy narzekać, czego przykładem jest grafen, natomiast szwankuje podłoże biznesowe, umiejętność stworzenia środowiska do funkcjonowania nowych branż. Innowacyjne firmy na pierwszych etapach działalności borykają się przecież z masą problemów natury proceduralno-administracyjnej, co nierzadko sprowadza się w przypadku np. startupów do tego, że osoby teoretycznie przypisane do rozwoju technologii i planowania ekspansji biznesowej de facto koncentrują się na zmaganiach czysto administracyjnych czy proceduralnych, gdy tymczasem konkurencja z innych krajów ma dostatecznie dużo czasu na nadrobienie ewentualnych zaległości i budowę biznesu.

 

Problem finansowania to również kwestia do której można podejść lepiej. Mamy oczywiście różne programy zarówno rządowe, jak i międzynarodowe, z których potencjalnie można czerpać fundusze na rozwój. Opcją której warto się przyglądać i wzmacniać jest w tym kontekście giełda, to środowisko bowiem wręcz wymaga nakierowania organizacji na efektywną komercjalizację. Z tej perspektywy na pewno warto pomyśleć o preferencjach np. dla inwestorów spółek innowacyjnych, a także dla firm które z innowacjami chcą wyjść na rynek kapitałowy, który przecież daje spore pole manewru jeśli chodzi o pozyskiwanie finansowania wraz z czymś na kształt bieżącej oceny ryzyka. Status spółki publicznej obliguje też do większej transparencji i szczegółowego raportowania rozwoju.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

UnicornMedia

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »