Technologie » Internet
Randki internetowe pracowników i szefostwa firm: potencjalne zagrożenie
Zobacz więcej zdjęć » |
Badanie dotyczące postaw użytkowników internetowych portali randkowych pokazuje, że 11% osób, które randkują online, stanowią właściciele lub kierownicy firm, podczas gdy kolejne 20% to menedżerowie średniego szczebla. Niestety, ich nawyki dotyczące korzystania z serwisów randkowych mogą stwarzać zagrożenie dla ogromnych ilości poufnych danych biznesowych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Luka w portalu społecznościowym Instagram wykorzystana przez cyberprzestępców
- Badanie Kaspersky Lab: ludzie są skłonni pozbyć się swoich zdjęć i innych danych za niedużą kwotę
- Technologia kontroli aplikacji firmy Kaspersky Lab wygrywa w testach AV-TEST
- Liczba roku: Każdego dnia Kaspersky Lab wykrywa 315 000 nowych szkodliwych plików
Menedżerowie wysokiego szczebla wydają się chętniej ujawniać informacje związane z pracą. O ile zaledwie 12% ogółu użytkowników internetowych portali randkowych podaje miejsce pracy w swoim profilu, w przypadku kierowników firm odsetek ten wynosi 22%. Co więcej, 10% ogółu osób jest gotowe zdradzić szczegóły dotyczące swojej pracy lub tajemnice handlowe, jednak w przypadku właścicieli lub kierowników firm — aż 24%. Ponadto, ogólnie 26% użytkowników internetowych portali randkowych przyznaje się do ujawniania informacji zawodowych osobom, z którymi randkują, już po kilku dniach rozmów online, podczas gdy w przypadku kierowników firm taką tendencję przejawia aż 38%. Takie zachowania prowadzą nie tylko do tego, że poufne informacje stają się dostępne dla innych randkowiczów online, ale mogą również mieć poważniejsze konsekwencje – np. szpiegostwo korporacyjne – jeśli dane te wpadną w niepowołane ręce.
Brak rozgraniczenia pomiędzy pracą a życiem prywatnym ujawnił się również w luźnym podejściu do bezpieczeństwa wszystkich respondentów badania. Ponad połowa (51%) randkowiczów online przyznaje się do randkowania przez internet z tych samych urządzeń, które wykorzystuje do pracy, stwarzając tym samym zagrożenie dla dokumentów firmowych, e-maili, a nawet haseł. Z badania Kaspersky Lab wynika, że 38% randkowiczów internetowych wykorzystuje również prywatne urządzenia do przechowywania e-maili firmowych, podczas gdy 33% przechowuje pliki związane z pracą, co pokazuje, że w przypadku właścicieli firm i pracowników potencjalny incydent naruszenia bezpieczeństwa mógłby dotkliwie uderzyć w ich firmę, gdyby dane te wpadły w niepowołane ręce.
Niepokojące jest również to, że wielu użytkowników internetowych portali randkowych nie zabezpiecza odpowiednio swoich urządzeń ani nie zastanawia się nad konsekwencjami publicznego udostępniania informacji online lub uzyskania dostępu do nich przez cyberprzestępców. Tylko jedna czwarta (27%) randkowiczów online wykorzystuje rozwiązanie bezpieczeństwa w celu ochrony swojego urządzenia i tylko jedna trzecia (33%) udostępnia ograniczone informacje, podczas gdy 16% nie robi zupełnie nic, aby zapewnić sobie ochronę, ponieważ nie dostrzega ryzyka.
Jednak, jak pokazuje nasze badanie, cyberzagrożenia mogą uderzyć z wielu różnych stron. Na przykład, niemal jedna piąta (19%) kierowników firm doświadczyła infekcji swojego urządzenia szkodliwym oprogramowaniem, oprogramowaniem spyware lub ransomware za pośrednictwem internetowej platformy randkowej, podczas gdy 9% zetknęło się z osobami stosującymi fałszywą tożsamość online.
Świat randek online już sam w sobie jest pełen wyzwań, nie trzeba jeszcze dokładać do tego możliwości stania się ofiarą oszustów czy nieświadomego stworzenia zagrożenia dla swojej firmy – powiedział Władimir Zapoljański, szef działu odpowiedzialnego za rozwiązania dla małego i średniego biznesu, Kaspersky Lab. Biorąc pod uwagę liczbę właścicieli firm oraz menedżerów wyższego szczebla, którzy korzystają z internetowych portali randkowych, niepokojące jest to, że tak wielu z nich jest skłonnych ujawnić informacje firmowe. Jeszcze bardziej martwi fakt, że nie zabezpieczając swoich urządzeń, ułatwiają cyberprzestępcom uzyskanie dostępu do danych korporacyjnych. Urządzenia firmowe powinny być chronione, a użytkownicy internetowych portali randkowych powinni być ostrożni, jeśli chodzi o ilość informacji, jakie udostępniają, aby zwrócić na siebie uwagę potencjalnych partnerów.
Aby pomóc chronić użytkowników biznesowych przed cyberprzestępcami, którzy czyhają w świecie randek online, Kaspersky Lab oferuje wachlarz rozwiązań cyberbezpieczeństwa nowej generacji, które opierają się na unikatowym połączeniu analityki zagrożeń wykorzystującej big data, uczenia maszynowego oraz wiedzy ekspertów i mogą być zainstalowane oraz zarządzane przez każdego, nawet osoby nieposiadające specjalnych umiejętności w zakresie bezpieczeństwa IT. Mniejsze firmy mogą chronić się przy użyciu rozwiązania Kaspersky Small Office Security, które zapewnia niezawodną ochronę na komputerach, serwerach plików oraz urządzeniach mobilnych w celu zabezpieczenia firm przed szkodliwym oprogramowaniem, oszustwami finansowymi, oprogramowaniem ransomware oraz utratą danych. Firmy mają również możliwość zabezpieczenia przez cyberzagrożeniami swoich pracowników, którzy wykorzystują urządzenia mobilne – w tym w ramach modelu zezwalającego na korzystanie w pracy z urządzeń prywatnych (ang. Bring Your Own Device, BYOD) – dzięki domyślnym profilom bezpieczeństwa opracowanym przez Kaspersky Lab dla rozwiązania Kaspersky Endpoint Security Cloud. Jeden profil obejmuje różne typy urządzeń i platformy — Windows, Mac, iOS oraz Android — z których wszystkie są zarządzane za pośrednictwem platformy opartej na chmurze.
Pełne wyniki badania wykorzystanego w niniejszej informacji prasowej są dostępne w raporcie „Niebezpieczne randki: czy wszyscy robią tak online?” zamieszczonym na oficjalnym blogu Kaspersky Lab — Kaspersky Daily: https://kas.pr/T4gG.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/nowosci.
Komentarze (0)