Technologie » Internet

Reklama wideo – rynek i trendy w Europie Wschodniej

Reklama wideo zrewolucjonizowała światowe rynki digital marketingu. W Polsce cały czas pnie się w górę i nic nie wskazuje na to, aby jej rozwój miał się zatrzymać. Jak plasuje się ten format, biorąc pod uwagę wszystkie regiony Wschodniej Europy?

Na temat skuteczności formatu wideo powstało wiele artykułów, warto jednak wziąć pod lupę dane liczbowe. To właśnie one dostarczają marketerom największej wiedzy o tym, czym kierować się w przygotowywaniu działań oraz po jakie narzędzia i formaty sięgać, aby osiągnąć najlepsze wyniki realizowanych kampanii.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Wskaźniki skuteczności

Jednym z kluczowych wskaźników skuteczności reklamy wideo jest wskaźnik oglądalności, czyli tzw. VTR. Dostarcza on informacji o procesie wyświetlania danej reklamy. Z analizy danych w odniesieniu do długości filmów wynika, że najwyższy wskaźnik VTR, bo aż 98%, osiągają reklamy trwające maksymalnie 7 sekund. Mimo to, reklamodawcy wciąż wybierają nieco dłuższe formaty, najczęściej trwające od 8 do 11 sekund. Oglądalność takiego wideo sięga wtedy nawet 77%. Jeśli chodzi o wskaźnik CTR w odniesieniu do kampanii wideo - jest on dużo wyższy niż przy kampaniach display.

Gdzie umieszczać treści wideo?

Format ten stał się obecnie na tyle elastyczny, że możliwe jest umieszczenie go niemal w każdym miejscu reklamowym. Filmy mogą być wyświetlane na blogach, w aplikacjach mobilnych czy w mediach społecznościowych. Znacznie ma również to, w którym momencie wyświetlane są reklamy wideo: na początku stron (preroll), pośrodku (midroll) czy na końcu (postroll). Z najnowszych danych raportu sieci reklamowej Yandex wynika, że najwięcej wyświetleń, bo aż 72%, stanowią prerolle.

Jednak w przypadku Smart TV, sytuacja wygląda inaczej. Na tym nośniku, wiodącym formatem są midrolle. Dzieje się tak, ponieważ telewidzowie znacznie częściej oglądają wyświetlane treści do końca, a także filmy prezentowane na takich platformach są znacznie dłuższe – przekraczają 7 sekund.

Kto najchętniej korzysta z treści wideo?

Wideo stało się formatem, który jest wykorzystywany niemal przez każdą branżę. Wszystko to za sprawą nieograniczonych możliwości przekazu i oferowania efektywnego dotarcia do grup docelowych. Według badań Yanex, w  pierwszej połowie 2018 roku, na ten rodzaj przekazu reklamowego największy budżet przeznaczyła branża motoryzacyjna (ponad 28% wszystkich wydatków na reklamę). Drugie miejsce zajęły firmy świadczące usługi finansowe (banki, firmy ubezpieczeniowe, doradcy finansowi). Na podium znalazł się także sektor dóbr konsumpcyjnych FMCG z wynikiem 15%. Branże te są też w czołówce, jeśli chodzi o wyświetlenia reklam wideo. Na pierwszym miejscu pozostaje tu również branża motoryzacyjna. Natomiast kolejno są to FMCG oraz sektor usług finansowych.

 

Najpopularniejsze nośniki

W rejonach Europy Wschodniej, urządzeniami, na które reklamodawcy najchętniej kierują content wideo są deskopy, ekrany wielkoformatowe. Dane Yanex pokazują również, że duży udział w wydatkach na reklamę wideo ma mobile. Branża nieruchomości przeznacza na niego 23%, natomiast w handlu detalicznym wynosi on 27%. Z kolei w segmencie reklamy Smart TV liderem jest branża motoryzacyjna z wynikiem 14%.

Tak jak w Polsce, również w Europie Wschodniej, reklama wideo jest skuteczna na każdym etapie ścieżki sprzedaży. Format ten zyskał popularność wśród reklamodawców z niemal każdej branży. Innowacyjne technologie umożliwią precyzyjne dotarcie z przekazem do grupy docelowej, wchodzenie z odbiorcami w interakcję oraz mierzenie skutków prowadzonych działań w czasie rzeczywistym. Przemyślane kampanie, bazującej na przekazie wizualnym pozwalają również uzyskać wysoki zwrot z inwestycji. Wszystko wskazuje na to, że wideo jeszcze przez długi czas będzie najchętniej wykorzystywanym formatem zarówno przez marketerów, jak i klientów.

 

Autor: Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager sieci reklamowej Adexon

Andrzej GoletaDigital Marketing Manager w agencji interaktywnej Adexon. Zajmuje się wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań w zakresie Digital&Performance Marketingu oraz wykorzystaniem AI w komunikacji internetowej.

www.adexon.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »