Firma » Finanse
Seniorowi nie opłaca się przelew w oddziale
Aby wykonać przelew już od dawna nie trzeba stać w kolejkach na poczcie lub w oddziale bankowym. Tego typu dyspozycje można wykonać natychmiastowo z domu przez Internet. Co ważne ta operacja w wielu bankach jest bezpłatna, tymczasem w placówce może kosztować nawet 10 zł. Przy wykonywaniu kilku stałych płatności w miesiącu w oddziale można więc przepłacać kilkaset złotych rocznie. Eksperci Expandera radzą, by w czasach spowolnienia koniunktury poszukać w budżecie domowym zbędnych wydatków i je wyeliminować lub ograniczyć. Takim zbędnym kosztem mogą być np. zbyt drogie przelewy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Mniej kosztuje przelew telefoniczny
Co szczególnie istotne w przypadku osób starszych, zaoszczędzić można nie tylko wybierając transakcje internetowe, ale również dokonywane przez telefon z domu. – Jeśli klient nie korzysta z internetowych usług bankowych, to nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać z przelewu dokonywanego telefonicznie. Taka usługa jest dostępna w większości banków. Zaletą tego rodzaju dyspozycji jest nie tylko to, że nie wymagają fizycznej obecności w banku. Zwykle są one również znacznie tańsze niż te składane w placówce – mówi Jarosław Sadowski, Główny Analityk firmy Expander.
Przykładowo w banku PKO BP dla klientów, którzy mają w nim rachunek za przelew w oddziale na konto do innego banku trzeba zapłacić 8zł. Tymczasem taka sama usługa zlecona telefonicznie to koszt 3 zł, czyli ponad połowę mniejszy. Z kolei za przelew internetowy nie zapłacimy nic.
Jak przelać pieniądze przez telefon?
Najprościej można dokonać płatności telefonicznej dzwoniąc na infolinię i postępując według kroków podanych przez konsultanta. Taniej jest jednak korzystając z serwisu automatycznego, bo to ogranicza koszty jakie bank ponosi za obsługę klienta. Należy jednak dodać, że w większości przypadków w serwisie automatycznym czy za pomocą smsa można zlecać jedynie przelewy wcześniej zdefiniowane. – Oznacza to, że w systemie musi być zapisany numer konta odbiorcy, jego imię i nazwisko czy nazwa. Zlecając można zmieniać jedynie kwotę lub tytuł przelewu. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby poprosić konsultanta infolinii, aby zdefiniował nam przelewy, które co pewien czas wykonujemy. Dzięki temu w przyszłości będziemy mogli wykonywać je samodzielnie – mówi Jarosław Sadowski z firmy Expander.
Nadesłał:
pr@zarowkamarketing.pl
|
Komentarze (0)