Gospodarka » Żywność

Sezon piwny pod znakiem etycznej reklamy

Instytut Monitorowania Mediów opublikował kolejny raport analizujący zgodność reklam piwa z Kodeksem Etyki Reklamy.

Przeanalizowano w nim wszystkie nowe przekazy reklamowe wyemitowane na zlecenie członków Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie w II kwartale 2015 r. Jak podkreślono, żadna ze 151 reklam piwa, które pojawiły się w mediach w okresie 1 kwietnia - 30 czerwca, nie naruszyła zasad Kodeksu Etyki Reklamy.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Stabilnie w sezonie

Raport przygotowany przez IMM wskazuje, że w II kwartale 2015 r. we wszystkich środkach przekazu pojawiło się łącznie 151 nowych reklam piwa, w tym 12 reklam prasowych, 22 internetowe, 72 telewizyjne, 1 radiowa oraz 44 outdoorowe. W porównaniu z I kwartałem 2015 r., między kwietniem a czerwcem liczba telewizyjnych reklam piwa niemal się podwoiła. Jednocześnie o blisko połowę zmalała liczba reklam internetowych. Reklamy piwa rzadziej gościły również na łamach prasy.  

Ze statystyk zawartych w raporcie wynika, że przełom wiosny i lata, na który przypada początek sezonu piwnego, nie skłonił piwowarów do emisji zwiększonej liczby reklam we wszystkich środkach przekazu, jak miało to miejsce w poprzednich latach. Rezultaty aktywności reklamowej branży w II kwartale zdecydowanie bliższe były tym z pierwszych trzech miesięcy roku, gdy w mediach pojawiło się łącznie 148 nowych reklam piwa, niż wynikom odnotowanym w analogicznym okresie 2014 r.

Reklama etyczna w stu procentach

Czternasta edycja raportu IMM po raz kolejny pokazała, że piwowarzy reklamują się etycznie. Tradycyjnie już wszystkie przekazy reklamowe uwzględnione w raporcie zostały poddane analizie pod kątem ich zgodności z zapisami Kodeksu Etyki Reklamy. W stosunku do żadnego z nich nie zostały zgłoszone skargi konsumenckie. Co więcej, materiały promocyjne firm zrzeszonych w Związku Browary Polskie opatrzone zostały znakami „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol – tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu”.

 

Samoregulacja przemysłu piwowarskiego

Komunikacja marketingowa browarów zrzeszonych w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Carlsberg Polska) podlega zasadom samoregulacji w ramach tzw. siedmiu standardów etycznej reklamy, wypracowanych przez Komisję Europejską i Europejskie Zrzeszenie Standardów Reklamowych (EASA). Monitorowanie reklam  przez niezależny podmiot jest jednym z tych standardów. Zostało ono złożone przez ZPPP do Komisji Europejskiej jako zobowiązanie, niezależnie od systemu skarg konsumenckich. Podobnie znaki „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol – tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu”, umieszczane na opakowaniach i w spotach reklamowych piwa, są dobrowolną inicjatywą branży.

 

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MCConsultants

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »