Technologie » Internet

Siła firmy drzemie w Internecie

Siła firmy drzemie w Internecie
Zobacz więcej zdjęć »
iComarch24 tworzy nowe rozwiązania dla firm prowadzących swoją działalność przez Internet. Jest także organizatorem społeczności internetowych – wokół oferowanych produktów kształtuje społeczności, którymi zarządza.

Oferta spółki skierowana do małych firm ma za zadanie usprawnić działalność przedsiębiorstw poprzez obniżenie kosztów. Wpływa na to usługa iKsięgowość24, która ma na celu dostarczenie usług księgowych świadczonych przez społeczność biur rachunkowych, zarządzanie przedsiębiorstwem za pomocą Comarch iOPT!MA24 czy zabezpieczanie danych dzięki usłudze iBard24. Dla firmy ważne jest także pozyskiwanie nowych klientów.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

W odpowiedzi na tę potrzebę rynku iComarch24 przygotował ofertę usług związaną z handlem w Internecie - sklep internetowy Comarch iSklep24 oraz galerię handlową iGaleria24.

O prowadzonych projektach oraz rozwoju produktów iComarch24 rozmawiamy z Tomaszem Homelem, wiceprezesem iComarch24, dyrektor subsektora MSP firmy Comarch.

Na czym koncentruje się rozwój iComarch24?

T. HOMEL: Tworzymy przede wszystkim aplikacje usługowe o elastycznych interfejsach, nastawione na pełną ergonomię użytkowania. Każda z nich związana jest z Internetem, w którym odbywa się komunikacja między użytkownikami. Dodatkowo nasze aplikacje integrujemy z portalami społecznościowymi. Rozwiązania iComarch24 tworzone są w oparciu o rozmowy z klientami pracującymi na systemach klasy ERP oferowanych przez Comarch. To właśnie oni pomagają nam w tworzeniu nowych produktów i nadawaniu im użyteczności. Wprowadzamy także wzajemne powiązania między usługami, które wzajemnie się wspomagają oraz płynnie prowadzą klienta pomiędzy rozwiązaniami. Przykładem takiej integracji może być usługa iFaktury24, która służy do prostego fakturowania. Zawarta w niej funkcja „Znajdź swojego księgowego", odwołująca się do usługi iKsięgowść24, umożliwia wybór biura rachunkowego, zawarcie z nim umowy księgowej oraz wzajemną wymianę danych poprzez Internet.

Z którymi usługami spółka wiąże największe nadzieje?

T. HOMEL: Taką usługą jest bez wątpienia internetowa galeria handlowa - iGaleria24. Ten projekt rozpoczęliśmy przeszło rok temu. Dążymy do tego, aby nasza galeria posiadała unikalną funkcję, jaką jest ścisła integracja z systemami klasy ERP. Wiemy, że iGaleria24 osiągnie sukces, jeżeli będzie prezentowała atrakcyjną ofertę handlową e-sklepów. Kilkadziesiąt tysięcy naszych klientów dysponuje ofertą towarową, która zawiera kilkadziesiąt tysięcy pozycji, co razem daje kilkadziesiąt milionów towarów. Operacja publikacji sprzedaży towaru będzie się odbywać w systemie ERP. Klient poprzez naciśnięcie jednego klawisza będzie mógł dany towar sprzedawać w galerii internetowej. Ze względu na to, że oferta ta będzie bardzo obszerna, dużą wagę przywiązujemy do umożliwienia użytkownikowi precyzyjnego wyszukiwania towaru. Chcemy nie tylko promować sklepy, ale także skupiać się także na towarach, które te sklepy wystawiają na sprzedaż. W odpowiedzi na nowoczesne trendy związane z integracjami z portalami społecznościowymi i wzrostem popularności porównywarek cen - również te elementy umieścimy w naszej galerii internetowej. Planujemy także wprowadzenie rozwiązań typu oferta dnia, aby promować dany sklep czy towar. Przewidujemy, że premiera docelowego portalu odbędzie się w pierwszym kwartale 2011 roku, ale na pewno będziemy już wcześniej prezentować jego wersje beta - pierwszą może jeszcze w tym roku.

Jak będzie wyglądać galeria internetowa?

T. HOMEL: Strona startowa będzie wykonana w konwencji panelu szybkiego wyszukiwania. Jej głównym elementem będzie wyszukiwarka, pozostałe elementy to m.in. aktualności, oferta dnia, przejście do katalogu. Chcemy przełożyć przyzwyczajenia użytkowników Internetu korzystających np. z wyszukiwarki Google na naszą internetową galerię. Oczywiście, jeżeli użytkownikowi nie będzie odpowiadał ten sposób wyszukiwania towarów, będzie miał możliwość, wciskając jeden klawisz, przełączyć się na widok standardowy, czyli wybór np. poprzez kategorie, ulubione sklepy czy najczęściej kupowane towary. Ten sposób wyszukiwania jest obecny w już istniejących na rynku rozwiązaniach. Dążymy także do osiągnięcia możliwości przejrzystego obejrzenia wyników wyszukiwania wraz z oceną towarów czy sklepów tak, aby klient mógł bezpiecznie i z satysfakcją wybrać oraz zakupić dany towar. Nasze rozwiązanie w wersjach beta będziemy udostępniać klientom bezpłatnie, by mogli poznać i przyzwyczaić się do tego systemu. Docelowo chcemy wprowadzić prosty model handlowy.

Jak przedstawia się kwestia pobierania prowizji od firm korzystających z iGaleria24?

T. HOMEL: Prowizja będzie pobierana dopiero wtedy, gdy transakcja zostanie pozytywnie zrealizowana. Wiemy, że konkurencja ma dosyć rozwinięte cenniki - chcemy osiągnąć przewagę w tym aspekcie poprzez niską prowizję i prosty cennik. Interesującą informacją może być fakt, że klienci, którzy korzystają z naszych sklepów internetowych, otrzymają bardzo konkurencyjne warunki na zaistnienie w naszej galerii handlowej, korzystniejsze niż inni użytkownicy.

Jakie inne usługi iComarch24 zasługują na wyróżnienie?

T. HOMEL: Drugą usługą, na którą warto zwrócić uwagę to iBard24 - usługa odpowiedzialna za wykonywanie kopii bezpieczeństwa danych z komputera poprzez Internet do naszych centrów danych i automatycznego ich odtwarzania. W tej chwili posiadamy funkcjonalność automatycznego wykonywanie archwizacji danych do Comarch Data Center. Mechanizm wykonywania kopii bezpieczeństwa może być odpowiednio planowany w czasie, a dane i transmisja są w odpowiedni sposób szyfrowane. Ponadto nasze rozwiązanie ma kilka dodatkowych funkcji, które sprawiają, że jest ono nie tylko dyskiem internetowym, ale umożliwia np. wersjonowanie plików, pozwalające gromadzić w naszym archiwum aż do 20 wersji danego pliku, czy bezpieczne współdzielenie usługi iBard24 między innymi użytkownikami - możemy danemu użytkownikowi udostępnić dany plik do podglądu. Dla klientów indywidualnych mamy kolejne rozwiązania jak galeria zdjęć i odtwarzacz multimediów. Pewne wydarzenia, które miały miejsce w tym roku jak np. powódź pokazały, że firmy coraz większą uwagę przywiązują do zabezpieczania danych, by nie tracić czasu na ich odzyskiwanie. Dlatego też, dla firm wprowadzamy bezpośrednią integrację iBard24 z rozwiązaniami klasy ERP oraz archiwizację baz danych tych systemów. Ta archwizacja jest w pełni automatyczna, wygodna, a przede wszystkim bezpieczna.

Jakie rozwiązania proponujecie Państwo dla obsługi księgowości w firmach?

T. HOMEL: Naszą usługę iKsięgowość24 rozwijamy już od roku. W tej chwili w Społeczności Biur Rachunkowych zarejestrowanych jest już pół tysiąca biur rachunkowych, do których klienci wysłali już ponad 1000 ofert z zapytaniem o świadczenie usług księgowych. Główną funkcjonalnością tej usługi jest wyszukiwarka biur rachunkowych. Obecnie biuro rachunkowe można wyszukać na podstawie oceny klientów, ceny, którą dane biuro oferuje, i wielu innych istotnych kryteriach. Mamy prosty moduł CRM dla biura rachunkowego, dzięki któremu można zarządzać ofertami czy korespondować z klientem. Biura rachunkowe mają zapewnioną promocję własnych usług, którą realizujemy poprzez wizytówki w portalu www.iKsięgowość24.pl

Czy planujecie Państwo dalszy rozwój usługi iKsięgowość24?

T. HOMEL: Pracujemy nad dostosowaniem naszej usługi do trendu związanego ze społecznościami internetowymi. Portal iKsięgowość24 będzie posiadał funkcje, które wspomogą komunikację oraz połączenie ze społecznościami internetowymi. Chcemy przygotować panel klienta, aby nie tylko biuro rachunkowe mogło wykonywać działania w iKsięgowość24, ale także by klienci mogli z poziomu iKsięgowość24 uzyskiwać pewne wartości. Mam tu na myśli np. proste raporty dla klienta, które przygotowuje biuro rachunkowe.

Czy podjęliście Państwo w ostatnim czasie współpracę z nowymi partnerami biznesowymi?

T. HOMEL: Razem z firmą InPost przygotowaliśmy w sklepie internetowym Comarch iSklep24 obsługę Paczkomatów - czyli żółtych skrzynek, które możemy spotkać np. na stacjach benzynowych. W naszym sklepie internetowym można nadać i odebrać paczkę. W planach mamy współpracę z firmą Fibra-Hallo, która chce udostępnić na rynku polskim szybką, wirtualną pocztę. Dzięki niej klient będzie mógł z komputera wysłać list, który zostanie wydrukowany w odpowiednim centrum i wysłany do klienta bezpośrednio, bez potrzeby chodzenia na pocztę. Dodatkowo wszystkie usługi, które Microsoft także udostępnia poprzez Internet, chcemy zawrzeć w portalu iComarch24, aby były odpowiednim uzupełnieniem naszej oferty.

Które usługi iComarch24 cieszą się największą popularnością?

T. HOMEL: Wśród usług płatnych największą popularnością cieszy się Comarch iOPT!MA24. W tej chwili korzysta z niej pół tysiąca klientów. Kolejną usługą jest sklep internetowy Comarch iSklep24, z którego w tej chwili korzysta 300 klientów. Nowością w naszej ofercie jest iKsięgowość24 PREMIUM, która realizuje obsługiwaną przez nas odpłatnie komunikację między klientem a biurem rachunkowym. Ta usługa niedawno wystartowała i ma w tej chwili 29 klientów. Mamy też usługi, które nie są skomercjalizowane - zaliczają się do nich iFaktury24, które posiadają w tej chwili ponad 2000 kont użytkowników. Galeria internetowa iGaleria24 posiada w tej chwili 160 sklepów internetowych,a iBard24 w wersji bezpłatnej, czyli konta testowe, użytkuje 1800 osób.

Zapraszamy na www. iComarch24.p



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

pawel.kozyra@comarch.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »