Społeczeństwo » Społeczeństwo

Sokołów S.A. wprowadza innowacyjną metodę Design Thinking

Sokołów S.A. wprowadza innowacyjną metodę Design Thinking
Zobacz więcej zdjęć »
Spółka Sokołów S.A. przywiązuje ogromną wagę do potrzeb swoich klientów i potencjalnych pracowników. Dlatego zdecydowała się na wprowadzenie Design Thinking – metody tworzenia innowacyjnych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników.

Dlaczego Design Thinking?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Design Thinking to przede wszystkim koncentracja na użytkowniku – zrozumienie jego uświadomionych i nieuświadomionych potrzeb, interdyscyplinarny zespół – spojrzenie na problem z wielu perspektyw oraz eksperymentowanie i częste testowanie hipotez – budowanie prototypów i zbieranie feedbacku od użytkowników.

 „Ponieważ w Sokołowie S.A. powstaje co roku wiele nowych produktów i usług, naturalnym jest, że zależy nam na tym, by wysiłek wkładany każdego dnia w ich przygotowanie nie okazał się nietrafiony, a wręcz przeciwnie, jak najlepiej zaspokoił potrzeby klientów – podkreśla Aleksandra Chalimoniuk, manager ds. PR i Komunikacji Sokołów SA. -  dlatego właśnie pytamy o zdanie naszych klientów i pracowników, prosimy o testowanie i przekazywanie swoich uwag. Dzięki temu, wykorzystując ich odpowiedzi, naszą wiedzę i doświadczenie, możemy tworzyć jak najlepsze rozwiązania”.

 Postanowiliśmy zacząć pracę w interdyscyplinarnych zespołach nowoczesnymi, kreatywnymi technikami pozyskiwania pomysłów – Design Thinking. Pierwsze szkolenia, których celem była głównie integracja zespołów, zostały przeprowadzone dla części pracowników handlu, a następnie dla pracowników działów HR, PR i Działu Technologii Sokołów S.A., którzy zdobyli niezbędne kwalifikacje do prowadzenia oraz moderowania warsztatów i z powodzeniem mogą dalej zaszczepiać ducha kreatywności w firmie.

 „Wejdź w buty” drugiej osoby

Kolejnym etapem działań było przeprowadzenie warsztatów Design Thinking Jam z pomocą firmy Beeline Research & Consulting. Każdego dnia różne grupy uczestników trenowały metodę Design Thinking, wypracowując rozwiązania, po które do tej pory jeszcze nie sięgaliśmy. Uczestnicy, poprzez ćwiczenie empatii, czyli niejako „wchodzenie w buty realnych użytkowników/klientów”, skupiali się na wypracowaniu prototypów rozwiązań, będących odpowiedzią na rzeczywiste potrzeby osób dla których pracowaliśmy.

 Współpracuj, baw się, twórz

Oprócz kreatywnych i niestandardowych rozwiązań szkolenia poruszały zagadnienia integracji, szacunku dla drugiej osoby, pozytywnej energii, flow oraz… dobrej zabawy – bo bez tego elementu trudno jest zaistnieć kreatywności. Metoda Design Thinking pozwala spojrzeć szerzej na zagadnienie, oderwać się od utartych torów myślenia, dając przestrzeń do poszukiwania i inspiracji z każdego możliwego źródła.

„Zaszczepieni” ideą designu

W duchu Design Thinking postanowiliśmy podjąć kolejne wyzwanie. Rozpoczęliśmy wraz z firmą Design Thinking Poznań cykl spotkań dotyczących Millenialsów w pracy. „Wierzymy, że pracując metodami kreatywnymi w zespołach interdyscyplinarnych wypracujemy skuteczne sposoby na uczynienie Sokołowa pożądanym i atrakcyjnym pracodawcą dla młodego pokolenia” – przekonuje Sylwia Miszczuk, Dyrektor Biura HR Grupy  Sokołów SA.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

roots_as

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »