Technologie » Telekomunikacja
Światowi liderzy branży edukacyjnej dostrzegają rosnącą rolę technologii
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Warszawa, 24 marca 2011 roku, Według globalnego badania zleconego przez Cisco
i przeprowadzonego przez firmę Clarus Research Group z siedzibą w Washingtonie ponad 75% wysokich urzędników zajmujących się edukacją na całym świecie uważa, że technologia może odgrywać główną rolę w sposobach uczenia się i nauczania.Istotne zagadnienia dotyczące uczenia się i nauczaniaBadanie pokazuje, że wykładowcy i nauczyciele na całym świecie informują o trzech istotnych zagadnieniach dotyczących uczenia się:
- Jako główne wyzwania 83% respondentów wymieniło przygotowanie uczniów i studentów do konkurowania w globalnej gospodarce i umożliwienie znalezienia pracy po ukończeniu szkoły. Obecnie uczniowie i studenci potrzebują programu, który przygotuje ich do uczestnictwa w coraz ściślej powiązanym ekosystemie, wymagającym znajomości sposobów wykorzystania technologii w efektywnym współzawodnictwie i dołączenia do wydajnych pracowników przyszłości.
- Większość wykładowców i nauczycieli (85%) dostrzega dużą rolę technologii w sposobach uczenia się. Wskazano także na potencjalny wpływ technologii na zaangażowanie oraz aktywny udział uczniów i studentów w procesach edukacyjnych.
- Potrzeba wdrożenia programów nauczania, które umożliwiają rozwijanie umiejętności uczniów oraz studentów poprzez pracę w grupach i realizację projektów została wymieniona przez 86% nauczycieli i wykładowców. Ponadto za istotne uważa się usprawnienie komunikacji z rodzicami, przedstawicielami wydziałów i kadrą.
- Niewłaściwe wykorzystanie Internetu, współpraca i bezpieczeństwo informatyczne to najważniejsze zagadnienia dotyczące technologii.
- Na wysokich miejscach stawiano także zwiększenie efektywności, bardziej intensywne wykorzystanie systemów wideo oraz rozszerzenie systemów oceniania na podstawie danych.
- Przedstawiciele szkół wyższych na całym świecie kładą nacisk na rozwiniętą międzynarodową edukację z wykorzystaniem Internetu.
- Poprzez dostosowanie procesu nauczania i uczenia się do indywidualnych potrzeb
z uwzględnieniem stopnia zaawansowania każdego studenta zamiast pozostawiania niektórych uczniów w tyle lub dostosowywania tempa do osoby uczącej się najwolniej. Nauczyciele odkryli, że dzięki wykorzystaniu komputerów z dostępem do sieci lub nauczaniu matematyki w trybie online zapewniono uczącym się możliwość rozwoju we własnym tempie. W ten sposób nauczyciele nie muszą koncentrować się głównie na osobach, które potrzebują więcej pomocy w danym zakresie. - Technologia może zapewnić nowatorskie podejście do edukacji, a jednocześnie ograniczyć ogólny koszt świadczenia usług edukacyjnych. Na przykład wykorzystanie systemów telepresence w zdalnej edukacji zwiększa dostępność oraz zmniejsza koszt dostarczenia usług edukacyjnych wszystkim studentom.
- Technologie wideokonferencyjne zapewniają większą efektywność i wydajność nauczania
w dowolnym czasie i miejscu. Takie rozwiązanie może zwiększyć wydajność dzięki ograniczeniu podróży pomiędzy szkołami lub nawet krajami i redukcji kosztów związanych
z przestojami spowodowanymi dojazdami. Technologia teleobecności jest coraz częściej uwzględniana w szkoleniu nauczycieli i ich rozwoju zawodowym. Jednocześnie zwiększenie dostępności narzędzi do współpracy umożliwia utrwalenie nowych środowisk uczenia się opartych na realizacji projektów.
- Europa
- Rynki wschodzące
- Daleki Wschód
i wykładowców w USA:
- 53% szefów placówek oświatowych i decydentów w szkołach podstawowych i średnich, szkołach przygotowujących do podjęcia studiów oraz uniwersytetów stwierdziło, że jest szansa na inwestycje w technologię wideo w ciągu następnego roku, aby „zwiększyć efektywność i skuteczność” szkół.
- Większość respondentów (84%) uważa, że technologia odegra dużą rolę w udoskonaleniu sposobów uczenia się.
- Podobny odsetek (82%) sądzi, że technologia odegra dużą rolę w ułatwieniu przygotowania studentów do dołączenia do pracowników przyszłości.
- Zaraz za zatrzymaniem dobrych studentów – miejsce pierwsze – ankietowani w USA wymieniają następujące istotne problemy administracyjne i strategiczne, jakie stoją przed szkołami:
- lepsza komunikacja z uczniami i rodzicami,
- zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego w kampusach,
- zapewnienie bezpieczeństwa w Internecie,
- wykorzystanie nowych technologii,
- podniesienie umiejętności nauczycieli w zakresie korzystania z rozwiązań technicznych, multimediów i komputerów,
- lepsza komunikacja z przedstawicielami wydziałów i kadrą.
- Frank Florence, dyrektor ds. edukacji w sektorze publicznym, Cisco
- Renee Patton, dyrektor ds. edukacji w sektorze publicznym w USA, Cisco
i ekonomicznego oraz miejsca zamieszkania”.
- Dr Ronald A. Faucheux, prezes, Clarus Research Group
i decydentów z branży informatycznej w 14 krajach na 5 kontynentach. Badaniem objęto następujące kraje: Australia, Brazylia, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Japonia, Meksyk, Rosja, Arabia Saudyjska, RPA, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Wielka Brytania. Połowę respondentów stanowili przedstawiciele szkół podstawowych i średnich, a drugą połowę przedstawiciele szkół wyższych. Informacje o firmie Cisco: Cisco (NASDAQ: CSCO) jest światowym liderem w dziedzinie rozwiązań sieciowych, które zmieniają sposób, w jaki ludzie kontaktują się ze sobą, komunikują i współpracująWięcej informacji na temat Cisco można znaleźć na stronach http://www.cisco.pl
i http://www.cisco.com. Polskie informacje prasowe firmy można znaleźć na stronie www.cisco.com.pl/prasa, natomiast centralny serwis informacyjny znajduje się pod adresem http://newsroom.cisco.com. Dodatkowych informacji udziela: Joanna Dunin-KępliczManagerSolski Burson-Marstellerul. Krakowskie Przedmieście 47/5100-071 Warszawatel. +48 501 132 395email: jdunin-keplicz@solskibm.pl www: www.solskibm.pl
Nadesłał:
jdunin-keplicz@solskibm.pl
|
Komentarze (0)