Technologie » Komputery
SZOK na Nowy Rok!
Zobacz więcej zdjęć » |
Usługa zostanie udostępniona przez Internet w ramach modelu SaaS (Oprogramowanie jako Usługa). Oznacza to, że firmy nie będą płacić za zakup sprzętu i oprogramowania - wystarczy, że zapłacą miesięczny abonament. Co więcej, usługa będzie na tyle elastyczna, że przedsiębiorca sam zdecyduje, które elementy przydadzą się do rozwoju jego firmy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Proces wdrażanie projektu, realizowanego przez Krajową Izbę Gospodarczą Elektroniki i Telekomunikacji w ramach „Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka POIG 2007 - 2013, działanie 5.2 Wspieranie instytucji otoczenia biznesu świadczących usługi proinnowacyjne oraz ich sieci o znaczeniu ponadregionalnym", zmierza do punktu kulminacyjnego. Obudzi sektor MŚP do działania - tradycyjny zeszyt i ołówek pójdzie w odstawkę, gdy przedsiębiorcy przekonają się, jak pożytecznym narzędziem mogą stać się nowoczesne rozwiązania informatyczne. Przygotowania zbliżają się do końca i z efektów projektu przedsiębiorstwa będą mogły skorzystać już w 2011 roku.
SZOK krok po kroku
Na początku był pomysł. - Zdawaliśmy sobie sprawę, że sektor małych i średnich przedsiębiorstw nie stać na inwestowanie w zakup kosztownych rozwiązań skrojonych specjalnie na potrzeby konkretnej firmy. Z drugiej strony, tańsze możliwości zapewniają dostęp jedynie do bardzo ogólnych programów, które nie są do końca efektywne - tłumaczy Bożena Skibicka. Prezes Stowarzyszenia Praktyków Zarządzania Wiedzą. - Stąd pomysł stworzenia sprofilowanej usługi, dostępnej przez Internet w ramach modelu SaaS - dodaje.
Dojście do efektów Programu SZOK rozplanowano na dwa etapy. Od 1 kwietnia do 31 grudnia 2009 roku skoncentrowano się na przygotowaniu teoretycznych podstaw do opracowania aplikacji, z uwzględnieniem specyfiki różnych typów firm oraz wielkość przedsiębiorstw (mikro, małe, średnie). W tym celu przeprowadzono badania ankietowe wśród 600 firm, a także dokonano przeglądu procesów i sposobów organizacji 16 wybranych przedsiębiorstw. Zebrano także najlepsze praktyki w organizacji i na podstawie wyników analiz stworzono prototypy modeli organizacyjnych firm MSP. W drugim etapie, który rozpoczął się 1 stycznia 2010 roku i właśnie zmierza ku końcowi, stworzono narzędzia informatyczne i rozpoczęto ich testowanie. Przed SZOK-iem kolejna ważna data - 1 lutego 2011 roku rozpocznie się udostępnianie aplikacji do szerokiego zastosowania.
Dla każdego własny SZOK
Aplikacje zostały tak obmyślone, by stworzyć optymalne modele organizacyjne dla czterech podstawowych grup przedsiębiorstw: handlowych, usługowych, produkcyjnych i wielofunkcyjnych. Będą one zapisane w standardzie, który umożliwi łatwe zintegrowanie ich z silnikami aplikacji informatycznych. - W ten sposób powstanie zarówno przydatne narzędzie, jak i przewodnik działania firmy, co ułatwi rozwój zwłaszcza firmom dopiero wkraczającym na rynek - wyjaśnia Stefan Kamiński, prezes Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji. - Zamiast spędzać czas na budowaniu podstaw funkcjonowania, wykorzystają go w innych, bardziej kreatywnych obszarach działalności - dodaje.
Ponieważ większość przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z ogromu możliwości, jakie daje elektroniczne zarządzanie, w drugim etapie wdrażania projektu pomysłodawcy prowadzić będą również działania edukacyjne. W planach są szkolenia e-learningowe. - SZOK oznacza zmiany, które raz wypróbowane, przekonają nawet największych sceptyków - jest przekonana Bożena Skibicka, Prezes Stowarzyszenia Praktyków Zarządzania Wiedzą.
Komentarze (0)