Technologie » Telekomunikacja

TAK dla Child Alert w T-Mobile

INFORMACJA PRASOWA Warszawa, 10 lutego 2016 r. TAK dla Child Alert w T-Mobile W styczniu T-Mobile jako pierwszy operator w Polce rozpoczął współpracę z Komendą Główną Policji w ramach międzynarodowego systemu Child Alert.

 Teraz, wszyscy Klienci T-Mobile, którzy chcą pomóc w poszukiwaniach  zaginionego dziecka, mogą  to uczynić wyrażając zgodę na otrzymywanie powiadomień Child Alert. Wystarczy wysłać bezpłatnego SMS-a na numer 80040 o treści TAK. Już blisko 4 tysiące użytkowników sieci T-Mobile zadeklarowało chęć otrzymywania alertów. Operator zachęca kolejne osoby do włączenia się do akcji. 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Jak podaje Komisja Europejska, na samym tylko terenie UE zgłasza się ok. 250 tys. zaginięć dzieci rocznie. W Polsce liczba ta co roku sięga ok. 8 tysięcy. Najczęściej giną dzieci starsze, które przemieszczają się bez opieki dorosłych - w 2015 r. zaginęło w Polsce 5 788 osób w wieku 14-17 lat, z czego aż 5 748 udało się odnaleźć. Z kolei wśród najmłodszych dzieci, tj. w wieku 0-6 lat, zarejestrowano znacznie mniej, bo 438 zaginięć, zaś odnaleziono 423 osoby[1]. Co ważne, jak podaje Policja, każdego roku poszukiwania przynoszą coraz lepsze rezultaty i coraz więcej dzieci jest szczęśliwie odnajdowanych.

Trzeba jednak pamiętać, że zaginięcie dziecka to sytuacja wyjątkowa i dramatyczna. Wtedy liczy się każda minuta, szczególnie w przypadku porwania. Bardzo ważna jest szybka reakcja i jak największy zasięg działania. Dlatego właśnie powstał międzynarodowy system Child Alert - dzięki niemu specjalny komunikat o zaginionym dziecku poprzez środki masowego przekazu może dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a każdy ma szansę pomóc w poszukiwaniach (zgłaszając informacje pod specjalny numer 995) i realnie przyczynić się do szybszego odnalezienia dziecka.

Dla sukcesu akcji poszukiwawczych kluczowy wpływ ma zaangażowanie społeczne. Im więcej ludzi dowie się o poszukiwaniach, tym większa jest szansa na szybsze odnalezienie dziecka. Dlatego T-Mobile, jako pierwszy operator w Polsce, dołączył do programu Child Alert i od stycznia br. udostępnia swoje technologie w służbie bezpieczeństwa dzieci. Dzięki współpracy T-Mobile z Komendą Główną Policji, w momencie uruchomienia systemu Child Alert operator wyśle specjalny MMS do swoich Klientów. Komunikaty będą wysyłane jedynie do tych użytkowników, którzy wcześniej wyrażą zgodę na ich otrzymywanie. Aby włączyć się do akcji, wystarczy wysłać bezpłatnego SMS-a na numer 80040 o treści TAK lub odpowiedzieć na wiadomość wysłaną przez operatora. W najbliższym czasie zgodę na otrzymywanie alertów będzie można wyrazić także podczas podpisywania nowej umowy lub aneksu.

 

Skuteczność Child Alert

Idea Child Alert powstała w Stanach Zjednoczonych w 1996 r. i od tego momentu system pomógł odnaleźć tam aż 758 zaginionych dzieci.[2] Child Alert funkcjonuje aktualnie w 16 państwach UE, a jego wysoka skuteczność sięga w niektórych krajach nawet 100%. Polska do programu dołączyła w listopadzie 2013 r., a akcje poszukiwacze przeprowadzone na terenie naszego kraju i wsparte przez system Child Alert zostały zakończone sukcesem. Centrum Poszukiwań Osób Zaginionych Komendy Głównej Policji, zarządzające systemem w Polsce przyznaje, że zaangażowanie społeczeństwa odgrywa istotną rolę w poszukiwaniach. Podczas ostatniego uruchomienia alertu w listopadzie 2015 r. na numer alarmowy zadzwoniło aż 713 osób w ciągu zaledwie 12 godzin od momentu wysłania komunikatu. Większość z przekazanych informacji okazała się być pomocna dla prowadzonych działań poszukiwawczych i wpłynęła na pomyślne zakończenie akcji.[3]

Widzę, słyszę, reaguję!

Włączenie się T-Mobile w program Child Alert nie ogranicza się do wysyłania MMS-ów z informacją o zaginionym dziecku. Operator, zdając sobie sprawę z kluczowej roli, jaką ogrywa aktywna pomoc społeczeństwa podczas poszukiwań dziecka, rozpoczął wraz z Komendą Główną Policji wspólną kampanię edukacyjną pod hasłem: „Widzę, słyszę, reaguję!". Skierowana do rodziców, opiekunów oraz nauczycieli akcja ma na celu zwiększyć świadomość społeczną na temat bezpieczeństwa dzieci oraz przekazać praktyczne wskazówki postępowania w momencie zaginięcia dziecka. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.childalert.pl oraz na dedykowanej sekcji na stronie T-Mobile www.firma.t-mobile.pl/child-alert.

T-Mobile Polska S.A.

Justyna Stasińska

St. Specjalista ds. CR

Tel.: +48 (22) 413 43 00

E-Mail: pr@t-mobile.pl


[1] Źródło danych: Komenda Główna Policji.

[2]Źródło danych:  http://www.amberalert.gov/statistics.htm

[3] Źródło danych: http://www.childalert.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mondaypr

Komentarze (2)

  • avatar
    ~jessie 2016-02-23 15:56:02

    inicjatywa dobra, oby reszta operatorów poszła w ślad t-mobile

  • avatar
    ~mistrz 2016-02-22 17:47:13

    Jak najbardziej działanie na plus! Co jak co, ale takie działania ze strony firm są bardzo ważne! Wszystko co może pomóc chronić dzieci zasługuje na uwagę, popieram!!! :)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »