Rozrywka i wypoczynek » Rozrywka

Telewizja internetowa – nowy trend?

Spędzanie czasu w przestrzeni internetowej przybiera coraz to nowe formy – wiele osób świadomie poświęca swój wolny czas na kreowanie swego wirtualnego wizerunku, zakładając konta na rozmaitych platformach i czy portalach.

Niebagatelną rolę odgrywają tu media społecznościowe, w których można na wiele sposobów dzielić się swoją osobowością, udostępniać filmy, muzykę i zdjęcia, a także publikować swoje przemyślenia.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Media strumieniowe

Internet to także żywioł multimedialny. Wśród internetowych mediów sporą popularnością cieszą się przede wszystkim rozmaite streamingi, czyli tzw. media strumieniowe – pozwalają one na transmisję danych za pośrednictwem sieci. Wyróżnia się dwa główne rodzaje streamingu – live, czyli transmisja na żywo, oraz on demand, czyli „na życzenie”.

Transmisje na żywo są doskonałą alternatywą dla tradycyjnej telewizji – korzystają z niej zwłaszcza osoby nie posiadające telewizorów, które jednak  nie chcą zupełnie rezygnować z rozrywki, jakiej dostarczyć może telewizja. Tym samym wykształciło się nowe zjawisko, nowe medium – telewizja internetowa, transmitująca online dzięki technologii strumieniowej.

Początkowo pod tym pojęciem kryła się przede wszystkim jakaś stacja telewizyjna, udostępniająca część przekazu w sieci, na żywo lub na życzenie. Tak funkcjonowała chociażby telewizja internetowa Polsat albo TVP. Z czasem w internetowych kanałach zaczęły pojawiać się także inne programy lub wydania specjalne, a informacje w wydaniach internetowych wyprzedzają te w mediach tradycyjnych. W czasach, kiedy wygrywa ten, kto szybciej poda informację, jest to nie bez znaczenia.

Telewizja internetowa a rozwój mediów

Niektóre stacje, np. telewizja internetowa TVN, udostępniają część swoich produkcji nie tylko na żywo, ale również w formie VOD, czyli video on demand – dzięki temu widzowie mogą wrócić do odcinków seriali lub autorskich programów, które opuścili w zwykłej ramówce. Nie trzeba więc czekać na powtórki. Co najważniejsze – telewizja internetowa jest zazwyczaj darmowa, w przeciwieństwie do licznych portali, oferujących streaming lub dostęp do multimedialnych formatów.

Wiele osób zastanawia się, czy telewizja online nie przyczyni się do upadku tradycyjnych mediów – otóż nie, ponieważ media dzięki możliwościom, jakie daje Internet, mogą docierać do swoich odbiorców znacznie szybciej. Zmienia się tylko medium – a właściwie, nie tylko medium, bo wraz z postępującymi zmianami w komunikacji masowej, zmienia się także specyfika mediów. Od lat można zaobserwować nowe trendy w komunikacji medialnej – w centrum znajduje się teraz odbiorca. Dawne modele komunikacji medialnej nie przewidywały sprzężenia zwrotnego – obecnie nie wyobrażamy sobie mediów bez możliwości wyrażenia swojej prywatnej opinii. Sprzyja temu rozwój wspomnianych mediów społecznościowych – wystarczy dodać odpowiedni tag, zamieścić link czy skomentować daną relację wprost pod udostępnionym materiałem, by stać się współtwórcą medialnego dyskursu.

Możliwości, jakie wprowadza telewizja internetowa są ogromne – jej podstawową zaletą jest wygoda, bo odtwarzany w streamingu film czy audycję można zatrzymać. Nie dotyczy to oczywiście relacji na żywo. Jedną z podstawowych zalet mediów strumieniowych jest także większa dostępność. Wystarczy połączenie z internetem, odpowiednia aplikacja – i voila, możesz oglądać mecz czy nadgonić zaległości w ulubionym serialu w domowym zaciszu, z laptopem na kolanach.

Radio? Nic prostszego, wystarczy telefon. Niektóre stacje radiowe nadają tylko w internecie, bo takie rozwiązanie bardziej im się opłaca. Są to głównie stacje niszowe, które często grają dobrą muzykę, mocno różniącą się od popowej sieczki, którą niestety raczy nas większość tradycyjnych stacji. Są również mniej komercyjne, więc mogą sobie pozwolić na większą różnorodność i niezależność.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ageprass

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »