Dom » Budownictwo
Thermaflex kończy 2022 rok z 15% wzrostem sprzedaży!
Zobacz więcej zdjęć » |
Rozwiązania izolacyjne z polskiej fabryki w Żarowie dostarczane są dla całej Europy, a także do Ameryki Północnej i Środkowej. Pomagają one oszczędzać energię - stąd pomimo niekorzystnych globalnych zjawisk gospodarczych, w 2022 roku Thermaflex odnotował 15% wzrost sprzedaży swoich produktów. Jak wyjaśnia Cezary Naliwajek, Commercial Director Insulation Europe w firmie Thermaflex, jest on spowodowany zwiększonym zainteresowaniem inwestorów rozwiązaniami zmniejszającymi koszty energii:
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- Klienci zwracają znacznie większą uwagę na efektywną pracę swoich instalacji i jednoczesne zmniejszenie zużycia energii. Oczywiście stopień tego zainteresowania zależy od danego regionu na świecie. Najmocniej widać to jednak w Europie Zachodniej, w której na wzrost zainteresowania rozwiązaniami Thermaflex mają wpływ dwa aspekty: ograniczenie zużycia energii, w czym Thermaflex z natury swoich produktów pomaga inwestorom oraz większy nacisk na tematy ekologii, recyklingu i zielonych produktów.
Naturalny wybór oszczędnych ekoinwestorów
Największe wzrosty sprzedaży zostały odnotowane w tych krajach, gdzie trendy związane z ograniczeniem kosztów energii oraz ukierunkowanie na produkty ekologiczne są najsilniej widoczne – czyli w Niemczech i Holandii.
- Sprawy związane z ochroną środowiska i stosowaniem produktów nadających się do recyklingu stały się nie tylko wymogiem, ale zupełnie naturalnym wyborem wśród inwestorów, szukających odpowiednich rozwiązań izolacyjnych. Mamy tutaj ogromną przewagę nad tradycyjnymi materiałami, które często stosowane są w budownictwie – mowa tu o wełnie mineralnej czy kauczuku. W przypadku polietylenu, nasz materiał jest w pełni recyklingowy i ekologiczny, co spotyka się z oczekiwaniami klientów.
W Polsce, oprócz zwiększonego zainteresowana ofertą Thermaflex ze strony profesjonalnych instalatorów, odczuwalny był także wzrost na tak zwanym rynku OEM, czyli w segmencie dedykowanych rozwiązań dla przemysłu.
W co-developmencie siła
Nie bez znaczenia dla osiąganych wyników Thermaflex był także rozwój co-developmentu. Dzięki udanej realizacji projektów co-deveopmentowych – między innymi z rynków motoryzacyjnych, stoczniowych, chłodniczych, instalacyjnych, komunikacji miejskiej, a nawet dotyczących placów zabaw - udało się osiągać strategiczne korzyści obu stronom, a także utrzymać rentowność firm w trudnym czasie. Co-development to także szansa na dywersyfikację rynków.
Jak mówi Cezary Naliwajek, Commercial Director Insulation Europe w firmie Thermaflex: W kontekście niepewnych czasów i dynamicznych zmian, dywersyfikację odbiorców i rynków traktujemy jako priorytet. Pozwala nam zachować bezpieczeństwo w przypadku drastycznych wahań rynkowych w danym segmencie.
Nowa identyfikacja marki
2022 rok to nie tylko wzrosty sprzedaży i rozwój nowych projektów, ale także zmiany w kierunku rozwoju firmy i innowacyjności marki – czyli nowa strona internetowa, szata graficzna i logo. Zmiany te pokazały, że firma nie koncentruje się na poszczególnych produktach, ale na rozwiązaniach problemów poszczególnych segmentów rynku. Wcześniejsze logo Thermaflex obrazowało troskę o ekologię oraz systemy rurowe, dla których dostarczane były rozwiązania Thermaflex. Nowy logotyp łączy dwa filary biznesowe firmy – czyli Flexalen (rury preizolowane) oraz izolację dla instalacji. Niezmienny pozostał natomiast jego główny kolor – jest to zieleń symbolizująca ekologię i dostarczanie rozwiązań przyjaznych środowisku.
Pomimo odnotowanych wzrostów i rozwoju firmy, rok 2022 nie był jednak łatwym okresem – między innymi w związku z galopującą inflacją. Jednocześnie z rosnącymi kosztami produkcji zwiększyły się jednak również obroty zakładu – co przełożyło się na większe obciążenie maszyn. Dzięki temu udało się zminimalizować podwyżki cen rozwiązań Thermaflex, utrzymując je na poziomie wciąż przystępnym dla odbiorców. Stąd w 2023 rok Thermaflex wkracza ze sporym optymizmem. Jak mówi Cezary Naliwajek, Commercial Director Insulation Europe, w ciągu nadchodzących dwunastu miesięcy firma nadal będzie inwestować w projekty co-developmentowe oraz większe realizacje inwestycyjne. Zakładane są także kolejne wzrosty sprzedaży, które mają sięgnąć kilkunastu procent.
Nadesłał:
GutPR
|
Komentarze (0)