Firma » Biznes

Udany debiut Black Point S.A. na NewConnect

Udany debiut Black Point S.A. na NewConnect
Zobacz więcej zdjęć »
O 23,33% do 5,55 zł wzrósł na otwarciu w pierwszym dniu notowań kurs akcji Black Point S.A. Jeden z największych producentów i dystrybutorów alternatywnych materiałów do druku w Europie Środkowo-Wschodniej zadebiutował na NewConnect, rynku alternatywnym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

W piątek, 14 maja Black Point S.A. dołączył do grona 126 emitentów NewConnect GPW w Warszawie i 19 spółek, które zadebiutowały na tym rynku w 2010 roku. Aktualnie Black Point jest drugą najbardziej zyskowną spółką pod względem wyników finansowych za 2009 rok, notowaną na NewConnect. Jak potwierdzają wyniki audytu, zysk netto Grupy Kapitałowej Black Point w 2009 roku wyniósł 5,926 mln zł, a sprzedaż 68,275 mln zł.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

- Za sobą mamy najlepszy w naszej historii rok. Jestem jednak przekonany, że to nie ostatni rekord finansowy Black Pointa. W 2010 roku mimo relatywnie trudniejszej sytuacji makroekonomicznej - silnej złotówki i dużej konkurencji na rynku - zamierzamy ten wynik jeszcze poprawić - mówił podczas uroczystości debiutu Piotr Kolbusz, prezes Black Point S.A.

O bardzo dobrej sytuacji finansowej Black Point S.A. świadczy też fakt, że jednym z 29 akcjonariuszy firmy został Fundusz Inwestycyjny IPOPEMA TFI, który jest aktualnie w posiadaniu 5,45% kapitału zakładowego spółki. W marcu 2010 roku w transakcji niepublicznej został sprzedany pakiet mniejszościowy akcji Black Point S.A. o wartości 9 mln zł.

Jak na debiutanta rynku NewConnect Black Point S.A. nie należy do najmniejszych. W ciągu 22 lat istnienia z 15% udziałem w rynku dopracował się pozycji najbardziej rozpoznawalnej marki alternatywnych materiałów eksploatacyjnych do drukarek w Polsce. Black Point sprzedaje swoje materiały także w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i Litwie. Planuje pojawienie się na kolejnych rynkach, m.in. Bułgarii i Rumunii. W tym roku na środkowo-europejski rynek zamierza dostarczyć ok. 1,8 mln sztuk produktów firmowanych znakiem Black Point. Plany spółki zakładają też zwiększanie udziału w światowym rynku pozyskiwania i dystrybucji zużytych materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem, wchodzących w skład Grupy Kapitałowej, spółek zależnych: Eco Service oraz TBG GmbH.

Autoryzowanym doradcą Black Pointa jest PROFESCAPITAL Sp. z o.o.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Profitcomms

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »