Technologie » Internet
Udostępnianie pewnych informacji online może zrujnować małżeństwo i karierę
Zobacz więcej zdjęć » |
28% osób publikuje poufne dane przez przypadek, podczas gdy 16% celowo ujawnia sekrety dotyczące własnej osoby — mimo że ceną takiego działania może być zniszczenie związku lub kariery.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Luka w portalu społecznościowym Instagram wykorzystana przez cyberprzestępców
- Badanie Kaspersky Lab: ludzie są skłonni pozbyć się swoich zdjęć i innych danych za niedużą kwotę
- Technologia kontroli aplikacji firmy Kaspersky Lab wygrywa w testach AV-TEST
- Liczba roku: Każdego dnia Kaspersky Lab wykrywa 315 000 nowych szkodliwych plików
Wyniki badania pokazują, że wiele osób ryzykuje ujawnieniem danych osobistych za pośrednictwem kanałów komunikacji online w niebezpiecznym środowisku internetowym. Informacje te mogą obejmować: zdjęcie własnej osoby (45%), informacje kontaktowe (42%), zdjęcie innej osoby (32%), poufne dane osobiste (30%) oraz informacje związane z pracą (20%). Ponadto z badania wynika również — co może mieć jeszcze poważniejsze skutki — że jedna na sześć osób ujawniła sekret dotyczący swojej osoby (16%), podczas gdy 9% przekazało prywatne informacje na temat innej osoby, a 8% ujawniło poufne dane finansowe.
Niezależnie od powyższych wyników połowa badanych jest głęboko zaniepokojona szkodliwymi skutkami upublicznienia takich informacji zarówno pod względem strat finansowych, jak i cierpienia emocjonalnego. Jedna trzecia martwiła się, że takie zachowanie może zniszczyć relacje, postawić kogoś w kłopotliwej sytuacji lub urazić, podczas gdy jedna na sześć osób (15%) bała się, że może to zaszkodzić jej karierze.
Te obawy są często uzasadnione. 28% osób przyznało, że przypadkowo ujawniły poufne informacje, a jedna na dziesięć odczuła przykre konsekwencje tego działania. Obejmowały one utratę przyjaciół (20%), bycie szykanowanym (17%), straty finansowe (15%), rozbicie związku (13%) oraz zwolnienie z pracy (13%).
„W przypadku aktywności online wielu klientów nadal ma trudności z przełożeniem świadomości zagrożeń na rozwagę. Przy tak łatwym dostępie do wielu urządzeń i kanałów online istnieje duża pokusa opublikowania ryzykownej wiadomości czy przypadkowego udostępnienia informacji nieodpowiednim osobom. Jeśli nie posiadasz wystarczającej wiedzy o cyberzagrożeniach i nie stosujesz odpowiedniej ochrony czy zabezpieczeń prywatności, możesz zapłacić cenę w postaci zniszczonych przyjaźni oraz kariery. Jeśli coś znalazło się online, pozostanie tam na zawsze — dlatego jeśli masz jakieś wątpliwości, zachowaj to dla siebie” — powiedział David Emm, główny badacz ds. bezpieczeństwa IT, Kaspersky Lab.
Porady pozwalające na poprawę bezpieczeństwa online są dostępne na oficjalnym blogu Kaspersky Lab: https://plblog.kaspersky.com/tag/cybersavvy. Aby sprawdzić własną wiedzę dotyczącą haseł i innych aspektów cyberbezpieczeństwa, można skorzystać z quizu przygotowanego przez Kaspersky Lab: https://plblog.kaspersky.com/cyber-savvy-quiz.
Pełne wyniki badania wykorzystanego w niniejszej informacji prasowej są dostępne na stronie http://r.kaspersky.pl/fUCr7.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/nowosci.
Komentarze (0)