Technologie » Telekomunikacja

Umowa operatora telekomunikacyjnego Sprint z firmą Ericsson

Umowa operatora telekomunikacyjnego Sprint z firmą Ericsson
Zobacz więcej zdjęć »
Sprint osiąga przewagę konkurencyjną poprzez zawarcie umowy na innowacyjne usługi sieciowe z firmą Ericsson.

Operator telekomunikacyjny Sprint z USA zdystansował konkurentów podpisując umowę  na obługę sieci przewodowych i bezprzewodowych z firmą Ericsson, wiodącym dostawcą usług i serwisów  dla operatorów telekomunikacyjnych. 7-letnia umowa, łącząca Sprint z firmą Ericsson, daje operatorowi Sprint i milionom jej klientów możliwośc korzystania z uznanego przez praktyków biznesu i ekspetrów ds. telekomunikacji  serwisu infrastruktury sieciowej.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Steve Elfman, Prezes Działu Operacji Sieciowych  w Sprint wierzy, że to historyczne porozumienie, zwane „Network Advantage" („Przewaga Sieciowa"), ulokuje jego firmę w gronie branżowych liderów pod względem wydajności sieci przewodowych i bezprzewodowych.

„Nasza sieciowa efektywność stanie się jeszcze wyższa dzięki wykorzystaniu doświadczeń firmy Ericsson w obsłudze sieci, ich firmowych rozwiązań oraz wiedzy ponad 30, 000 wysoko wykwalifikowanych specjalistów." - twierdzi Elfman.

Ten ruch pozwoli podnieść operacyjną wydajność operatora Sprint i umożliwi firmie Ericsson ekspansję na północnoamerykańskim rynku sieciowym. Umowa, z opcją  przedłużenia, opiewa na kwotę  pomiędzy 4.5 a 5 miliardami dolarów i została zawarta na okres 7 lat.

Transakcja oznacza, że niemal 6,000 pracowników firmy Sprint zacznie wykonywać w trzecim kwartale roku swoje funkcje  związane z utrzymaniem sieci, jako pracownicy firmy Ericsson.

Kluczowe elementy strategii  „Network Advantage":

  • Sprint utrzymuje pełną własność i kontrolę nad sieciową infrastrukturą, strategią sieciowej działalności i decyzjami inwestycyjnym
  • Klienci nadal współpracują bezpośrednio z pracownikami Sprint, tak jak stanowią ich umowy. Sprint utrzymuje pełną kontrolę nad obsługą klientów, zwłaszcza technicznym wsparciem i serwisem
  • Sprint zastrzega sobie możliwość wyboru technologii i dostawców
  • Ericsson bierze odpowiedzialność za codzienny serwis, zaopatrzenie i  konserwację CDMA, iDEN i sieci przewodowych należacych do Sprint
  • Ericsson zoptymalizuje zasoby operatora Sprint, takie jak części zapasowe i wyposażenie służące do transmisji. Poza tym dostarczy proces i narzędzia do zarządzania platformami sieciowymi i wsparcia systemów.
  • Przeniesieni pracownicy staną się częścią zespołu spółki Ericsson Services Inc., należącej do firmy Ericsson i znajdującej się w Overland Park. Pozwoli to utrzymać zatrudnienie w Stanach Zjednoczonych. Zawarcie umowy nie będzie skutkowało żadnymi redukcjami załogi.

"Ericsson jest podekscytowany perspektywą ekspansji naszego skutecznego modelu biznesowego w kierunku północnoamerykańskim. Ten model umożliwi operatorowi Spring bardziej efektywną obsługę, co jest szczególnie ważne dla klientow firmy" - twierdzi Angel Ruiz, Dyrektor ds. Operacji na region Ameryki Północnej w firmie Ericsson. „Usługa managed services odnosi sukcesy na całym świecie. Kroki operatorów w kierunku redukcji kosztów i poprawienia efektywności przynoszą dobre efekty. To pokazuje, że trend outsourcingu telekomunikacyjnego w przypadku światowych operatorów dotarł do Stanów Zjednoczonych. Z niecierpliwością oczekujemy na wiedzę i umiejętności, które pracownicy operatora Sprint wniosą do firmy Ericsson."

Sprint oczekuje szybkich zysków płynących ze współpracy z Ericssonem i najlepszych wyników ekonomicznych w branży. Ericsson jest pionierem w usługach managed services zarówno w Europie jak i w regionie Azja-Pacyfik oraz Ameryce Łacińskiej - ma ponad 15-letnie doświadczenie na tym polu i związane z tym setki podpisanych i zrealizowanych umów. Obecnie Ericsson zarządza sieciami, które służą 275 milionom użytkowników. Dodatkowo, ponad 40 procent wszystkich danych przechodzi przez sieci Ericsson.

Ericsson jest wiodącym na świecie dostawcą usług i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych. Będąc liderem rynku technologii komórkowych 2G i 3G, dostarcza usługi komunikacyjne i zarządza sieciami, które służą ponad 195 milionom użytkowników. Portfolio firmy zawiera infrastrukturę sieci stałych i mobilnych, Internet szerokopasmowy oraz rozwiązania multimedialne dla operatorów, firm i deweloperów. Spółka Sony Ericsson zapewnia konsumentom spersonalizowane telefony komórkowe.

Ericsson realizuje wizję „komunikacji dla wszystkich" poprzez innowacje, technologie i zrównoważone rozwiązania biznesowe. Firma jest obecna w 175 krajach, w 2008 roku ponad 75.000 pracowników wygenerowało dochód wysokości 32,2 miliardów USD (209 miliardów SEK). Założona w 1876 roku z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji, firma Ericsson jest obecna na giełdach OMX Nordic Exchange Stockholm i NASDAQ.

Zapraszamy na:

www.ericsson.com/pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ap

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »