Gospodarka » Żywność
Unilever Food Solutions inspiruje: trendy żywieniowe a wymagania konsumentów
Zobacz więcej zdjęć » |
Coraz częściej osoby jadające poza domem chcą dokonywać zdrowszych wyborów żywieniowych i mają potrzebę uzyskiwania większej ilości informacji na temat posiłków. Unilever Food Solutions przedstawia inspiracje, które pomogą szefom kuchni wyjść naprzeciw najnowszym trendom.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Czego oczekują konsumenci? Wyniki badania World Menu Report, przeprowadzonego dla Unilever Food Solutions w 8 państwach świata (w tym także w Polsce), pozwoliły wyodrębnić kilka trendów w zakresie wyborów żywieniowych konsumentów, którzy jedzą poza domem: Według badań, w grupie respondentów, którzy zgadzają się z koniecznością większej transparentności menu, większość osób przyznała, że odpowiedzialność za udzielanie informacji w menu powinni wziąć na siebie operatorzy restauracji i kantyn, a także dostawcy usług gastronomicznych. Podobnie odpowiedzieli badani z Polski. Zdaniem kucharzy Wyniki badania World Menu Report świadczą więc o tym, że konsumenci mają duże oczekiwania wobec właścicieli lokali gastronomicznych oraz szefów kuchni. W dużej mierze to od nich zależy, jakie pozycje z menu wybiorą, czy będą odwiedzać lokal częściej i czy obdarzą zaufaniem szefów kuchni oraz obsługę. Co mogą zrobić właściciele restauracji, kantyn, stołówek czy bistro, żeby odpowiedzieć na te potrzeby? Unilever Food Solutions zapytał kilku szefów kuchni, co radzą innym w świetle rysującego się trendu zdrowego żywienia: „Jako szefowie kuchni możecie zagwarantować dostępność zdrowszych i lżejszych opcji potraw w menu. Można to osiągnąć poprzez zastąpienie poszczególnych składników ich zdrowszymi odpowiednikami lub na większą skalę, poprzez wprowadzenie zdrowszej kuchni do menu. Kluczowym jest fakt, iż nie odbywa się to kosztem przyjemności ze spożywania posiłku poza domem. Jest mnóstwo pożywnych i smacznych produktów spożywczych, które można wprowadzić do swojego menu. Odważ się dokonać tych zmian. Dzięki temu Twoje menu pozostanie świeże, a Twoi goście zadowoleni, że oddano im władzę dokonywania wyborów w restauracji” – sugeruje Kees Van Erp, główny szef kuchni Unilever Food Solutions. Postaw na zmiany Szefowie kuchni z całego świata zgodnie twierdzą, że aby przygotować dania w menu, które odpowiadają zdrowszym trendom, należy wzbogacić je o warzywa. Zdaniem szefa kuchni Unilever Food Solutions w Polsce, Przemysława Kaczmarka: „Przygotowując wieczorny posiłek albo lunch upewnij się, że warzywa zajmują 50% Twojego talerza – w ten łatwy sposób zwiększysz m.in. spożycie witamin i błonnika”. Ważny jest również sam proces obróbki warzyw. „Swoje warzywa zacznij gotować na parze, zamiast we wrzątku – dzięki temu zachowasz więcej witamin i innych składników odżywczych oraz smak” – radzi szef kuchni z Niemiec, Dirk Rogge. Natomiast Brytyjski szef kuchni, Ray Lorimer opowiada się za nieobieraniem warzyw ze skórki: „Przygotowując zupę z dyni olbrzymiej lub piżmowej, nie obieraj i nie wyrzucaj skórki. Po ugotowaniu zupy zmiksuj blenderem wszystkie składniki – w ten sposób ilość odpadków ograniczysz o około 28% i wzbogacisz swoją dietę o dodatkowy błonnik. Nie wyrzucaj również pestek, przypraż je na sucho, przypraw sypkim Rosołem z kury Knorr i serwuj jako przybranie zupy”. Dodatkowo, aby wydobywać z dań jak najwięcej wartości odżywczej, należy zamieniać lub zastępować jedne składniki innymi. Szef kuchni Carlos C. Madeira z Portugalii radzi: „Połowę zawartości cukru w tradycyjnych deserach zastąp miodem lub fruktozą. Gdzie tylko możesz, dodawaj świeże owoce, aby urozmaicić, wzbogacić kolor i smak dania”. Natomiast szef kuchni ze Stanów Zjednoczonych, Steve Jilleb podpowiada: „Jako zdrowszą alternatywę do przygotowywania risotto zamiast ryżu użyj orkiszu. To naturalne, pełnoziarniste zboże obfitujące w błonnik. Podaj je z pieczonymi pieczarkami i świeżo startym parmezanem do smaku”. Inspiracja każdego dnia Powyższe porady pozwalają szefom kuchni i właścicielom lokali być przygotowanym na rosnące wymagania klientów w zakresie żywienia. Unilever Food Solutions oferuje rozwiązania, które pomogą uczynić menu bardziej transparentnym oraz inspiracje, jakie szefowie kuchni mogą wykorzystać w swojej codziennej pracy. Unilever Food Solutions – kim jesteśmy Na całym świecie pomagamy szefom kuchni i operatorom lokali różnej wielkości usprawnić pracę w kuchni – bez rezygnacji ze smaku czy kreatywności. Nasze profesjonalne produkty pod znanymi i lubianymi markami: Knorr, Hellmann’s czy Lipton wykorzystywane są w kuchniach w 74 krajach świata. W branży spożywczej działamy już od 1880 r. Sami jesteśmy szefami kuchni. Rozumiemy kluczową potrzebę zachowania równowagi między chęcią zachwycenia gości a generowaniem zysku. Wiemy również, jak sprawić, aby menu było jeszcze bardziej świeże i ekscytujące, dostosowane do zmieniających się gustów gości.
Komentarze (0)